BasBQ
Beef en Steak

Thuisquarantaine Spareribs

 

TomPLZ

Sprokkelaar
Berichten
48
Hi allemaal.

Ik zit deze week thuis in quarantaine ivm dat mijn vriendin nauw contact heeft gehad met iemand die positief getest is, dus ik dacht: dan maar het beste ervan maken.

Gisteravond 2 spareribs uit de vriezer gehaald, en deze in mijn middagpauze ontvliesd, voorzien van een laagje gochujang als binder en een beetje pit, en vervolgens in de rub gezet (mix van leftover Noskok the pulled pork en mijn eigen basisrub mengsel)

3377432B-6E4F-47FE-8AD5-B66C6A4538A4.jpeg

A1AE1D1E-405C-4E7B-ACDB-841468955F03.jpeg


Vervolgens mochten ze de Q op die dmv de snake methode op temperatuur gebracht was (tussen 110-120), met daarbij een blokje kersenhout en een klein blokje hickory.

Na circa 3 uurtjes ingepakt met boter, bruine suiker en agavesiroop

48AA6248-A711-4331-827D-1FC1503511A4.jpeg

Na het inpakken even een halfuurtje-drie kwartier terug op de Q, waarna ik hem heb ingesmeerd met wat saus: een combinatie van Sweet baby rays Hickory & brown sugar met frank’s hot buffalo sauce, agavesiroop en ketjap manis. Na circa 20 min eraf gehaald.

Het eindresultaat mocht er wat mij betreft wezen!
A89D2C86-27F4-4B5A-A7BD-9BF001CD16D4.jpeg
 
Mooie ribbels. Lichtpuntje in de quarantaine. 😋

Hoop dat met het veroberen van deze ribjes iedereen gezond blijft. 👍😷
 
Prachtige afwerking met je glaze. Hoe waren de spareribs van binnen?
Helaas geen foto van gemaakt, kleine rookrand te zien, en prima juicy nog. Niet fall off the bone, maar de botjes waren wel mooi schoon naderhand 😁
 
Mohhh die zien er lekker uit!! Zo hou je de quarantine wel vol! Hopelijk de vriezer nog goed gevult met al dat lekkers!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
dat zijn een paar prachtige ribben geworden zeg.
het is gewoon kunst (voor de liefhebber dan 😋 )
 
Heerlijke ribben, van de week ook zo'n dag maar helaas geen foto's dus niet gebeurd ( maar ze waren wel heel erg lekker) :D
 
Zo kan je de tijd wel doorkomen
Hopelijk blijft het negatief voor jullie
 
Lekkere ribbels heerlijk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Mooie eind foto!
Hopelijk blijft de vriendin (en jij) gezond en krijgen jullie geen klachten..
Aan het eten kan het niet liggen in ieder geval :)
 
Doe je goed, het best er van maken. Wachten tot je getest kan worden, en dan nog eens wachten op de uitslag. Weekje is zo voorbij.
Gelukkig kun je lekker de BBQ aan steken. Die ribben zien er goed uit. Zo is het thuis wel uit te houden :cool:
 
Het zou bijna een reden worden om in quarantaine te gaan!! Hopelijk negatief voor jullie uiteraard!
 
Terug
Bovenaan Onderaan