BasBQ
Beef en Steak

Theu wil met de grote jongens meedoen. 😉😂

 

Theu

Tondelzoeker
Berichten
21
Hallo allemaal,

Ik ben Theu en een semi beginnend bbq-er.
In den beginnen was er een bbq en daar bereide ik vlees op op de “camping” manier. Dat is wel leuk, maar ik wilde meer. Dan ga je experimenteren op je Weber kogeltje. Dat is wel leuk! Met de kerst een beenham bereid (gelukkig een zachte kerst😉) en zo klooi je een beetje verder. Maar dan loop je wel tegen de beperkingen aan en als je buurman dan een Black Bastard en een mini Green Egg heeft staan zie je dat het ook anders kan.
Mijn vrouw vind het ook leuk als ik zo af en toe kook. Maar dan doe ik het wel graag wel op mijn manier.
En nu heb ik alvast een Kamado Kettle Joe voor mijn verjaardag (ben over 3weken jarig) gehad. En mag ik opnieuw beginnen om te leren de Q onder controle te krijgen. Het in elkaar zetten was al erg leuk om te doen. En de eerste beenham is al gebraden, maar dat ging niet zonder slag of stoot.
Ik heb al gezien dat hier genoeg leesvoer is om wijzer te worden dus dat moet goed komen.

Grtz Theu.
 
Theu, welkom op het Genootschap. Veel plezier met je Kettle Joe.
 
  • Leuk
Waarderingen: Theu
Welkom Theu , veel plezier bij het genootschap. Vertel eens tegen welke problemen/beperkingen je aanliep op je kogeltje ik ben erg nieuwsgierg.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Theu
De beperking/uitdaging zat hem erin de temp constant te houden. Waarbij ik merkte dat zo’n bbq gevoeliger is voor invloeden van buitenaf. Als de wind er op staat merk je dat al snel aan de temperatuur.
Ik had op de weber wel een aanpassing gemaakt om makkelijk te kunnen zien hoever de ventilatie aan de onderkant open staat.
Ik hoop/ga ervan uit dat de Kettle Joe hier minder last van heeft omdat er veel dikker staal is gebruikt en hulp van de keramische platen krijgt.

7d51be69cb9e84c36ba8f2b2f1c9a2ee.jpg

Een plaatje van de twee naast elkaar.
 
De beperking/uitdaging zat hem erin de temp constant te houden. Waarbij ik merkte dat zo’n bbq gevoeliger is voor invloeden van buitenaf. Als de wind er op staat merk je dat al snel aan de temperatuur.
Ik had op de weber wel een aanpassing gemaakt om makkelijk te kunnen zien hoever de ventilatie aan de onderkant open staat.
Ik hoop/ga ervan uit dat de Kettle Joe hier minder last van heeft omdat er veel dikker staal is gebruikt en hulp van de keramische platen krijgt.

7d51be69cb9e84c36ba8f2b2f1c9a2ee.jpg

Een plaatje van de twee naast elkaar.
O.k. dank voor je uitleg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Theu
Welkom bij het genootschap

dat is niet verkeerd dat je vrouw het leuk vind, scheelt overredingskracht 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Theu
Welkom hier en veel plezier!
Benieuwd hoe de kettle joe bevalt dus "keep us posted"

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Theu
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
  • Leuk
Waarderingen: Theu
Welkom bij het genootschap veel plezier met je mooie bbq
 
  • Leuk
Waarderingen: Theu
Theu, welkom.
 
  • Leuk
Waarderingen: Theu
O.k. dank voor je uitleg.
De Weber mag nog gewoon blijven. Al ben ik altijd wel van het opruimen.

Welkom bij het genootschap

dat is niet verkeerd dat je vrouw het leuk vind, scheelt overredingskracht
In dit geval ging het idd heel soepel, maar das niet altijd zo.

Welkom hier en veel plezier!
Benieuwd hoe de kettle joe bevalt dus "keep us posted"

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Zal ik zeker doen.
Zijn er meer Kettle Joe eigenaren hier?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
@noskos heeft een review gedaan.
Voor de rest weet ik het niet

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Theu
Welkom Theu.
Die Kettle Joe lijkt me een fraaie BBQ, eentje wat mooi het marktsegment tussen de gewone kogelbarbecues en de kamado's opvult.
Veel BBQ-plezier!
 
  • Leuk
Waarderingen: Theu
Ik heb inderdaad de Kettle Joe nu een kleine 3 maanden staan en in die tijd bijna alleen maar gebruikt. Erg leuke barbecue. Kookt meer als een kamado dan een Weber, dus daar zal je nov een kleine leercurve aan hebben. Maar zeker iets waar je naar hartelust mooie dingen op kunt maken.
 
Ik heb inderdaad de Kettle Joe nu een kleine 3 maanden staan en in die tijd bijna alleen maar gebruikt. Erg leuke barbecue. Kookt meer als een kamado dan een Weber, dus daar zal je nov een kleine leercurve aan hebben. Maar zeker iets waar je naar hartelust mooie dingen op kunt maken.

Ik heb jou filmpje op YouTube over de Kettle Joe ook bekeken. Ben benieuwd wat hij mij gaat brengen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan