BasBQ
Beef en Steak

Thermoworks Smoke of Signals?

Ik heb ongeveer met dezelfde vraag gezeten alleen had ik de Meater Block er ook nog bij staan maar uiteindelijk voor de Signals gegaan en tot op heden bevalt deze goed mooie stabiele verbinding een hele verbetering ten opzichte van de Grilleye pro.
Hier thuis is het netwerk ook voorzien van de mooie producten van Unifi alleen heb ik niet de problemen gehad die Free_ltd beschreef bij mij het werkte meteen.

Wat betreft de clouddienst moet er wel eerlijk bij vertellen dat ik niet uitgebreid heb gekeken waar hij dan naar connecteerd maar volgens mij als je je aanmeld in de ThermoWorks als anonymous maak hij geen gebruik van cloud.
Als je dan wel inlogd maakt hij wel gebruik van de cloud en kan je op meerdere devices je temperaturen, grafieken enz inzien.
 
jim-carrey-throw-up.gif


Haha geintje kerel.

Bedankt @Free_ltd en @Boom
Ik neig naar de signals..
Tuurlijk weer de duurste, is ook altijd hetzelfde verhaal hier verdomme..
 
jim-carrey-throw-up.gif


Haha geintje kerel.

Bedankt @Free_ltd en @Boom
Ik neig naar de signals..
Tuurlijk weer de duurste, is ook altijd hetzelfde verhaal hier verdomme..

😂 Dat wist je van te voren ook wel toch ;) Beetje vragen naar de bekende weg.
 
Nu nog de echte aanbieding vinden natuurlijk..
Mijn hemel ik zie mezelf al zitten bij de vrouw:
'O hij is 300 eur deze thermometer.. maar dan kan ik t wel op mn horloge zien'
 
Nu nog de echte aanbieding vinden natuurlijk..
Mijn hemel ik zie mezelf al zitten bij de vrouw:
'O hij is 300 eur deze thermometer.. maar dan kan ik t wel op mn horloge zien'

Ik heb mijne (wel signal en billows) vorig jaar in de UK besteld en desondanks de invoerkosten, was ik nog steeds €65 goedkoper uit (of €95, weet niet meer juist). Heb dan wel nog een verloopstekker op bol gekocht voor een tientje.
 
Ik heb ook tussen de 2 getwijfeld en uiteindelijk voor de signals gegaan. Geen seconde spijt van gehad. De drie belangrijkste argumenten:

- Vond het via m’n telefoon toch handiger dan via dat losse ontvangertje, zag mezelf dat alweer kwijtraken elke keer. En als je even de deur uit moet dan ben je er gewoon geruster op dat je op elk moment kan zien of het nog goed gaat.

- Als je de roostertemparatuur wil meten vind ik die ene probe die je nog overhoudt net wat weinig. Laatst met shortribs kwam het goed van pas dat ik er 2 heb gebruikt, want eentje gaf een heel afwijkend verloop aan en zat waarschijnlijk tegen het bot.

- Hoewel ik de Billows niet gelijk bijbesteld heb, zie ik mezelf de Billows later nog wel aanschaffen. Fijn dat dat dan gelijk met de Signals werkt ipv dat je ook de Smoke weer moet vervangen. Je behoudt de mogelijkheid om verder uit te breiden, al ben je dat misschien niet direct van plan.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
 
Ik heb zelf de Smoke gekocht.
Zelf ook een tijdje zitten kijken of ik toch voor de Signals zou gaan (en later evt de billows aan te kunnen haken), maar om eerlijk te zijn vind ik zo'n controller niet zo boeiend en wil ik eigenlijk ook niet elke keer naar een app moeten gaan op mijn telefoon (via BT sowieso niet, maar eigenlijk via Wifi boeit me ook niet).

Aangezien de Smoke zo'n aparte afstandsbediening heeft, bevalt mij dat echt prima. (geeft licht en trilt bij een waarschuwing, prima ding)

Ik had misschien wel 4 probes willen kunnen aansluiten, maar zoals Dennis ook al aangaf, ik steek de probe gewoon in het dunste stuk vlees en dan red ik mij wel. Ik heb wel meteen een nieuwe (vlees)probe erbij besteld, dus ik ben niet gedwongen om altijd de oven-probe te gebruiken en kan evt twee probes in het vlees doen.

Ik heb de Smoke nu al een aantal jaar en hij heeft wat mij betreft maar één nadeel en dat is dat de ontvanger een ronde onderkant heeft waardoor je hem niet neer kan zetten.
Daar heb je een "docking-station" voor die Thermoworks ook verkoopt, meen ik.
 
betaal het van je eigen rekening en zeg dat het 30€ was...
nulletje missen is toch menselijk?
Net als die Beeketal bestelling ja.. ;)

Daar heb je een "docking-station" voor die Thermoworks ook verkoopt, meen ik.
Ik zeg; die moet te 3d printen zijn..
en jawel: https://www.thingiverse.com/thing:4137924
@noskos nu nog iemand met een 3d printer vinden in je kenniskring.


bedankt ook @detim!
 
Ik heb mijne (wel signal en billows) vorig jaar in de UK besteld en desondanks de invoerkosten, was ik nog steeds €65 goedkoper uit (of €95, weet niet meer juist). Heb dan wel nog een verloopstekker op bol gekocht voor een tientje.
Ik deed het ook op die manier en kon toen ook nog 20% korting krijgen op mijn bestelling met een online gevonden kortingscode. De korting dekte uiteindelijk ruimschoots de invoerkosten. En kon toen ook nog een afgeprijsde MK4 op de kop tikken (kleur die uit hun gamma ging) waar ik dan ook nog eens 20% korting op pakte
 
jim-carrey-throw-up.gif


Haha geintje kerel.

Bedankt @Free_ltd en @Boom
Ik neig naar de signals..
Tuurlijk weer de duurste, is ook altijd hetzelfde verhaal hier verdomme..
Aan de andere kant besparen we hier weer veel door goede tips over IKEA braadsledes en vleestangen van de Action.....
 
Aan de andere kant besparen we hier weer veel door goede tips over IKEA braadsledes en vleestangen van de Action.....
en vergeet de IKEA ribbenrekjes niet
 
Aan de andere kant besparen we hier weer veel door goede tips over IKEA braadsledes en vleestangen van de Action.....
Sorry begrijp me niet verkeerd. Ik bedoelde hier als in huize Sandyman.. 😅
 
Ik hoor hier altijd zo weinig mensen over Fireboard thermometer/controllers wat ik zonde vind. Net zo duur als smoke and billows maar een stuk flexibeler en beter in mijn ogen. Op 1 puntje na.

- Fireboard 2 drive (ook de pro) kan met ingebouwde accu ook gewoon een fan aansturen. Dus niet met netstroom snoeren e.d. te klooien.
- Fan wordt variabel aangestuurd.
- werkt met meest fans met 12v aansluiting. (Heb zelf bbq gurur pit viper)
- grafische display met verschillende modussen. Waar onder een om de temperatuur van een poort ter grote van het scherm weer te geven.
- open api waarvan ze zelf ook de details publiceren zodat je er zelf ook tegenaan kan programmeren. Ipv dat het bij signals reversed enigneered moet worden. Wat af en toe weer stuk gaat bij updates.
- zeer goede en stabiele app met regelmatige updates met. Mogelijkheid tot maken van zeer uitgebreide programma's/schema's (bv laat rooster temp tot 90c zakken wanneer vlees probe 80c heeft bereikt of andere dingen die handig zijn over overnight brisket e.d.). Ook erg uitgebreide alert opties in de app per probe. Alleen het uiterlijk van de app had wat beter gemogen.
- apple watch app
- lid open detectie is ook variabel in te stellen.
- support ook goed. Sturen eventueel ook een beta firmware met specifieke zaken naar je fireboard indien modig.
- kan 6 probes aan (de pro 4) 6 vind ik wat overdreven, maar kan je gebruiken om tweede bbq in de gaten te houden. (Ze hebben gezegd dat ze aan het kijken zijn om ook 2de fan aansturing te gaan supporten met de Fireboard 2 drive/pro, heb je dan wel extra kabel en externe voeding nodig)
- werkt met verschillende thermistor type probes bij de normale fireboard en drive versie en kan je per poort ook configureren. De pro werkt met duurdere thermocouple probes.

Wel een nadeel.. De unit zelf heeft geen speaker voor alerts.. Dus voor alerts ben je wel op telefoon/horloge/tablet aangewezen. (Tenzij je aparte drive kabel gebruikt waar speaker in zit, maar dan heb je wel externe voeding nodig)

En ander klein puntje. Smoke is makkelijker zonder app in te stellen met de fysieke knoppen als je dat fijn vind. Fireboard heeft drie wat zachte knoppen in de zijkant verwerkt die niet uitsteken waarmee je het een en ander kan aanpassen. Maar voor temperatuur instellingen moetje door wat menus wandelen wat niet super intuïtief werkt. Telefoon uit je broekzak pakken werkt toch beter.

Wat app betreft vind ik van de thermometers die ik gezien heb die van Meater het beste. En werkt ook het makkelijkst. De Thermoworks app is al een hele poos geleden dat ik die gezien heb, maar werd er niet vrolijk van. Maar van wat ik lees is die ondertussen wel enorm verbetert. Ziet er in mijn ogen beter uit dan de Fireboard app maar heeft alleen de basic functies wat voor meeste mensen ook meer dan voldoende zal zijn. De Fireboard app is in mijn ogen het meest feature compleet. Maar iets gelikter uiterlijk en iets intuïtievere bediening zou ook fijn zijn.

Al met al meer opties dan ik nodig denk te hebben.
Maar ben vooral blij met de ingebouwde accu die ook de fan aan kan sturen waardoor ik geen netsnoer nodig heb. Wat zeker fijn is in de regen.

Ik heb 'm nu een klein jaar. Er staan mog 15 sessies in de app (en ik heb al wat sessies opgeschoond) ik heb zeker niet alles met fan gedaan. Korte dingen tot 2 uur is fan echt niet nodig.
Als ik opnieuw zou moeten beslissen zou ik 'm zeker weer kopen.
 
Sorry begrijp me niet verkeerd. Ik bedoelde hier als in huize Sandyman..
ik probeerde je te helpen door wat argumenten aan te geven waardoor je de diepte investering kan rechtvaardigen.
Begrijp dat dat de CFO je doel al door heeft

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
@Just Vodka : goed verhaal ik blijf dit draadje volgen.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
@SandyMan misschien kunnen we iets roggelen met een groepsaankoop ;) Staat jouw vrouw/vriendin nog te kijken van je aankopen? Bij mij thuis lijkt ze er ondertussen aan gewend. Het helpt sowieso dat ik al mijn hobbies gewoon lekker zelf betaal. Het enige wat ze pertinent vetoed is een grotere TV of grotere en/of meer speakers :cry:
 
@SandyMan misschien kunnen we iets roggelen met een groepsaankoop ;) Staat jouw vrouw/vriendin nog te kijken van je aankopen? Bij mij thuis lijkt ze er ondertussen aan gewend. Het helpt sowieso dat ik al mijn hobbies gewoon lekker zelf betaal. Het enige wat ze pertinent vetoed is een grotere TV of grotere en/of meer speakers :cry:
Ik ga een bedrijf mailen en vragen of ze er een briefje bij kunnen doen 'Sander, gefeliciteerd met uw gewonnen prijs, bedankt voor het mee doen met onze giveaway actie'.
En dan gewoon in die bluf blijven leven denk ik.

Ik moet er ook nog even mentaal overheen dat ik ook een Ooni Koda kan kopen voor dat geld..
Zelf ook nog even moeilijk mee eerlijk gezegd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan