BasBQ
Beef en Steak

Thermometers, de bomen en het bos

Zoals de titel zegt, nieuwe thermometer nog maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Dikwijls is het een vergelijk tussen 2 maar er zijn er nog tientallen andere op de markt die dan ook weer interessant lijken.

Het volledige verhaal:
In het begin gebruikte ik de Fantast van Ikea, lekker simpel, doet wat het moet doen, 2 nadelen, maar 1 probe en als je binnen zit hoor je hem niet altijd piepen. (winter - ramen dicht ...)

Daarom bijna 2 jaar geleden een Inkbird IBT-6X gekocht.
Op zich geen slecht toestelletje voor de prijs, 6 probes en BT functie, al vertoond de app soms zijn kuren en ben je plotsklaps de grafiek kwijt.
Nu wordt het met dit toestel erger en erger, hij valt af en toe uit of start vanzelf op als je de batterijen erin laat zitten.
Dus vreselijk irritant als hij uitvalt, dan kan je er naartoe lopen om hem terug aan te zetten en met wat geluk duurt het langer als een paar minuten voor hij terug uitvalt.
Contact opgenomen met Inkbird, maar van garantie hebben die mannen blijkbaar nog nooit gehoord.
Dit merk heeft bij mij dus afgedaan.

UPDATE: ZIE POST #12, misschien moet ik mijn mening herzien, nog even afwachten.

Wat moet ik nu wel kopen? Dat is de hamvraag.

Meerdere probes vind ik wel gemakkelijk (minimaal 3), BT functie of wifi functie, verder iets degelijk.
Enerzijds wil ik hier ook geen honderden euros aan uitgeven maar anderzijds liever iets degelijks dan een Inkbird van +/-50? die na 20 maanden de geest geeft.

Wat zijn jullie ervaringen, suggesties, ...
 
Aangezien ik al Jaren Maverick gebruik heb ik wederom een Maverick aangeschaft, de XR50 (4 probes) en die voldoet prima.
Ik zat ook nog zwaar te twijfelen om de thermoworks Smoke (2 probes) aan te schaffen, uiteindelijk toch voor de eerste gegaan, maar dat had net zo goed andersom kunnen zijn.
De probes van de Smoke zijn wel degelijker gebouwd. Maar sinds ik weet hoe je een ogenschijnlijk defecte Maverick probe weer nieuw leven in kan blazen maak ik me daar niet zo heel druk meer over.

Deze 2 zijn de enige 2 waar ik tussen zou kunnen twijfelen, ik wil ook een simple device zonder Bluetooth of wifi.
Gewoon 2 kastjes met elkaar verbonden via radiosignalen
 
Ewald zei:
Aangezien ik al Jaren Maverick gebruik heb ik wederom een Maverick aangeschaft, de XR50 (4 probes) en die voldoet prima.
Ik zat ook nog zwaar te twijfelen om de thermoworks Smoke (2 probes) aan te schaffen, uiteindelijk toch voor de eerste gegaan, maar dat had net zo goed andersom kunnen zijn.
De probes van de Smoke zijn wel degelijker gebouwd. Maar sinds ik weet hoe je een ogenschijnlijk defecte Maverick probe weer nieuw leven in kan blazen maak ik me daar niet zo heel druk meer over.

Deze 2 zijn de enige 2 waar ik tussen zou kunnen twijfelen, ik wil ook een simple device zonder Bluetooth of wifi.
Gewoon 2 kastjes met elkaar verbonden via radiosignalen

Bedankt voor je bijdrage Ewald, ik denk dat wij daar een beetje verschillen.
Ik wil het zo simpel mogelijk als in, zo weinig mogelijk toestellen, vandaar liever BT en gsm als scherm dan een los scherm, daarom valt die XR50 af voor mij.

2 probes is mij te weinig, dus die Thermoworks valt daarom ook af.

Momenteel staan de meater, Grilleye Pro+ Wifi, en fireboard op mijn shortlist.

Als ik voor en nadelen bekijken,
Meater: + geen draden
            + 1 probe voor dome en kern
            - extra gsm/tablet nodig om grotere range te hebben
            - maar 2 waardes, indien je 2 gerechten wenst te meten wordt het een dure grap
Grilleye: + veel probes
            + functionaliteit sluit denk ik redelijk goed aan bij wat ik zoek
            - in het verleden veel problemen met software, beetje schrik voor
            - extra probes zijn ???
Fireboard: + veel mogelijkheden naar uitbereiding
                + functionaliteit sluit hier ook weer goed aan bij mijn wensen
                - alles is optioneel
                - prijs

Sta in ieder geval open voor nog suggesties of opmerking op mijn hierboven gemaakt lijstje
 
Ik zou dan voor de Thermoworks Signals gaan. De grote broer van de Smoke. Die heeft bluetooth en wifi, 4 probes. Of 3 en de Billows fan (extra accessoires) die de temperatuur van je barbecue kan regelen.
Ja, niet goedkoop, maar elk jaar een verse inkbird of ander b merk en dan ben je uiteindelijk meer kwijt.

Probes van Thermoworks zijn oerdegelijk, net als de thermometers. En de probes kun je over 10 jaar nog kopen, zitten ook op andere thermometers van hun.
 
Oh meer nadele. Van de Meater, hele dikke voeler. En je kunt de batterij niet vervangen.
 
noskos zei:
Ik zou dan voor de Thermoworks Signals gaan. De grote broer van de Smoke. Die heeft bluetooth en wifi, 4 probes. Of 3 en de Billows fan (extra accessoires) die de temperatuur van je barbecue kan regelen.
Ja, niet goedkoop, maar elk jaar een verse inkbird of ander b merk en dan ben je uiteindelijk meer kwijt.

Probes van Thermoworks zijn oerdegelijk, net als de thermometers. En de probes kun je over 10 jaar nog kopen, zitten ook op andere thermometers van hun.

350? vind ik er eigenlijk los over, is puur gevoelsmatig dan eerder een kwestie dat het niet in het budget past.


noskos zei:
Oh meer nadele. Van de Meater, hele dikke voeler. En je kunt de batterij niet vervangen.

Klopt, inderdaad ook nog een serieus nadeel. die mag dus eigenlijk van mijn lijstje geschrapt worden.
 
Ik heb een GrillEye vorige versie (6 probes) ik ben er erg tevreden over.
Batterijen gaan erg lang mee (5 sessies van +/- 9 uur) De bt bereik is flink Q staat in de achter in de tuin kan rustig op zolder zitten werken of voor op straat staan dan heb ik nog vol bereik. Ander voordeel is dat ie makkelijk in gebruik is.
 
ondertussen ook de review gelezen op bbqhelden en begin nu toch serieus te twijfelen:

hieronder een update van mijn shortlist

Grilleye = 100? + 48? (2 extra probes) = 150?
+ veel probes mogelijk
+ wifi / bleutooth
- in het verleden veel problemen met software, beetje schrik voor
- geen controller mogelijk maar eigenlijk ook niet nodig
Fireboard extreme edition = 300?
+ veel mogelijkheden naar uitbereiding
+ extra mogelijkheden tot controller.
- alles is optioneel
- ??
ThermoWorks Signals & Billows = 350?
+ zou enorm kwalitatief zijn
+ is ineens compleet met controller (al is dit eigenlijk geen vereiste maar een leuk extratje)

Als ik het zo zie valt de fireboard af, je moet alles nog los bijkopen en dan wordt het wel een heel dure grap.
Thermoworks en Grilleye, daar zal het waarschijnlijk tussen gaan, wie oh wie kan mij overtuigen voor 1 van de 2...
 
Stijn,

Als het voor jou geen probleem is om 350 euro uit te geven aan temperatuurmeters, dan maak je geen misser met de thermoworks.
Eerlijk gezegd zou ik dan ook niet meer naar iets anders kijken.

Zelf heb ik (na het overlijden van ??n probe, en via garantie mn volledige geld terug gekregen) wederom gekozen voor de herQs easybbq pro.
+ goedkoop
+ prima app, wel binnen BT bereik blijven
+ 6 probes mogelijk
+ ingebouwd verlicht display
- standaard 2 probes geleverd

-/+ je KAN m gebruiken zonder BT, maar je hebt BT nodig om hem in te stellen > eenmaal probes ingesteld zou je de verbinding kunnen verbreken en enkel reageren op de piepjes.
 
Thermoworks dit omdat ik er een heb. Als ik de grilleye bekijk moet je kiezen welke vleessoort etc. Bij de thermoworks stel je temp. In en klaar. Dit op basis van plaatje wat ik zo snel zag. 

De interface is ook belangrijk, althans voor mij. Eigenlijk moet je ze even voelen en.proberen dan weet je het vaak gelijk. Zo heb ik een maverick na 2 keer gebruik de deur uit gedaan alleen omdat de instelbaarheid  niet mijn ding was.
 
Ik heb zelf ook de thermoworks signals. De Villiers heb ik er niet bij.

Mij bevalt hij erg goed, heb hem in het oranje zodat die matcht met mijn thermapen mk4.

Nog een voordeel van de signals is dat je buitenhuis (overal) ook de bbq temp. in de gaten kan houden, vindt ik ideaal met lange runs.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

 
Kogel is door de kerk, thermoworks is besteld bij vuur en rook
 
even een rechtzetting ivm inkbird, na wat aandringen over garantie ed. europese wetgeving vragen ze me deze nacht of ik akkoord kan gaan met de IBT-6XS mits opleg van het prijsverschil, heb ik een 6X en geen 6XS indien wel zouden ze een nieuwe opsturen.

De s versie heeft een ingebouwde batterij ipv 2x AAA batterijen.
Prijsverschil is 9$ volgens hen...

Ik houd jullie verder op de hoogte hou dit afloopt.
 
En Stijn, tevreden?
eigenlijk wel...

ik zie 2 verbeterpuntjes.
1 de handleiding.
Eerst wilde mijn billows niet aangaan maar blijkt dat die enkel werkt met de probe van poort 4.
Internet bracht uiteindelijke raad.

2 de app
die werkt op zich wel goed grafieken zijn duidelijk maar is gewoon wat gedateerd.
Op hun FB groep zag ik wel dat bezig zijn met een nieuwe app uit te rollen onder de beta testers.
Dus er zal (hopelijk) kortelings een gemoderniseerde app aankopen.

Mijn ervaringen in gebruik icm de BGE.

Bij de opstart altijd een klein beetje overschoot maar eens hij gestabiliseerd is dat blijft hij binnen de graad.

Trouwens wel grappig dat hij 1 cijfer achter de komma weer geeft.

Ivm Inkbird, het pakketje is onderweg uit China, dus dat ziet er ook goede service uit, had ik nooit verwacht eerlijk gezegd.
 
Heb hier ook de inkbird ibt6 en eigenlijk nooit problemen nu zon 1,5 jr in bezit en iedere week in gebruik.
Had al vele anderen geprobeerd die allemaal na 3-4 maanden wel problemen gaven.
Misschien geluk, misschien had jij pech??? Zie nog geen andere reacties over de kwaliteit.
Ps vind de nieuwe cooker ook wel intressant😉
 
Heb hier ook de inkbird ibt6 en eigenlijk nooit problemen nu zon 1,5 jr in bezit en iedere week in gebruik.
Had al vele anderen geprobeerd die allemaal na 3-4 maanden wel problemen gaven.
Misschien geluk, misschien had jij pech??? Zie nog geen andere reacties over de kwaliteit.
Ps vind de nieuwe cooker ook wel intressant😉

Alles kan defect gaan en dan draait het om service.
Kijk maar naar BGE, hoeveel vuurringen gaan er wel niet kapot, worden telkens vervangen, niemand klaagt er over.

Buiten alle verwachtingen om doet Inkbird eigenlijk ook niet echt moeilijk over garantie, ze sturen mij gewoon een nieuwe op.
Dat ik het prijsverschil tussen de S en gewone moet betalen kan ik ook nog mee leven.

Dus zeker een dikke pluim voor Inkbird.
 
Is er een verschil tussen de 4 en de 6 buiten het aantal probes aan te kunnen sluiten? Voor de prijs moet jet het niet laten zie ik.
 
Is er een verschil tussen de 4 en de 6 buiten het aantal probes aan te kunnen sluiten? Voor de prijs moet jet het niet laten zie ik.

vermoed het wel, toen ik de mijne kocht was hun aanbod nog niet zo uitgebreid, het was 2 of 6.
Zoals je al zegt, voor het prijsverschil moet je het niet laten.
6 is misschien wat overkill maar ik zag het ook als 4 + 2 reserve :)
 
Als het over de inkbird gaat heb ik gezien dat de ibt4 ook waterdicht is en de ibt6 niet. Ik heb de 6x maar alles staat onder een afdak. Maar mensen die de BBQ niet overdekt hebben staan is die waterdicht zijn wel handig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan