BasBQ
Beef en Steak

Thermometer vraagje

BenDeBarber

Tondelzoeker
Berichten
5
Goedenavond is er iemand die weet of dit een goeie aankoop is? Ik zoek een thermometer die de kern meet maar ook de binnenkant? Of hebben jullie een beter alternatief?
255b4ed54410e925164b321b740b9cc9.jpg


Met vriendelijke groet,

Ben


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Persoonlijk ben ik geen voorstander van bluetooth apparaten, kort/klein bereik en je moet steeds je telefoon aanzetten om de temperatuur te checken dat vind ik niet prettig.
Geef mij maar gewoon een radioverbinding met een losse "instand read" zender en ontvanger met een veel groter bereik dan Bluetooth
De Igrill2 die ik gehad heb raakte zijn Bluetooth signaal al na 5 meter kwijt door dubbel glas.
De door jou getoonde set is radiogestuurd, echter weet ik niet wat de specificaties zijn en hoe zuiver de meting.
Een goede thermometer is 1 van de belangrijkste accessoires bij het BBQ-en daar moet je niet op gaan bezuinigen.
Ik ben al Jaren blij met Maverick (ET732,733, XR50) de eerste 2 zijn in een nieuw jasje gestoken en gaan tegenwoordig door het leven als XR30 en XR40. in het begin wat last gehad met storing in de probes maar daar heb ik, sinds Maverick de fabrikage verbeterd heeft, al jaren geen last meer van.
Ook ben ik erg gecharmeerd van de Thermoworks Smoke.
 
Persoonlijk ben ik geen voorstander van bluetooth apparaten, kort/klein bereik en je moet steeds je telefoon aanzetten om de temperatuur te checken dat vind ik niet prettig.
Geef mij maar gewoon een radioverbinding met een losse "instand read" zender en ontvanger met een veel groter bereik dan Bluetooth
De Igrill2 die ik gehad heb raakte zijn Bluetooth signaal al na 5 meter kwijt door dubbel glas.
De door jou getoonde set is radiogestuurd, echter weet ik niet wat de specificaties zijn en hoe zuiver de meting.
Een goede thermometer is 1 van de belangrijkste accessoires bij het BBQ-en daar moet je niet op gaan bezuinigen.
Ik ben al Jaren blij met Maverick (ET732,733, XR50) de eerste 2 zijn in een nieuw jasje gestoken en gaan tegenwoordig door het leven als XR30 en XR40. in het begin wat last gehad met storing in de probes maar daar heb ik, sinds Maverick de fabrikage verbeterd heeft, al jaren geen last meer van.
Ook ben ik erg gecharmeerd van de Thermoworks Smoke.

Hartstikke bedankt voor je bericht Ewald ik heb ze eens bekeken en denk dat ik inderdaad beter voor de maverick kan gaan. Zit er dan nog een enorm verschil in de xr 30 en xr 40? Gr Ben


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
De ET732 (XR30) is het model waarmee Maverick zich op de kaart heeft gezet, De ET733 (XR40) is de opvolger.
Qua gebruikersvriendelijkheid vind ik de ET733 iets prettiger, maar de voorgeprogrammeerde vleestemperaturen vind ik geen toegevoegde waarde hebben, wel handig dat de set temperaturen continu worden weergegeven op de ontvanger van de ET733 (XR40) op de ET732 (XR30) moet je eerst een knopje indrukken en dan verschijnen de set temperaturen voor een aantal seconden.
Wat ook prettig is op de 733 is dat als je de set temperatuur instelt je eenvoudig naar boven en beneden kunt bijstellen 🔽🔼 bij de 732 moet je de hele cyclus doorlopen van laag (Min.) naar hoog (Max.) na max. begint bij weer van voren (min) af aan 🔼 1 knop dus.

Overweeg bij je beslissing ook de Smoke van Thermoworks, ja dit is weer een duurder apparaat maar deze is zo snel dat je in principe geen losse thermapen meer nodig hebt. (die snelheid heb je overigens niet nodig als je de probe continu in je vlees hebt zitten)
En niet te vergeten de probes van thermoworks zijn ontiegelijk degelijk gebouwd.
 
Wat volgens mij ook een belangrijk verschil is dat de maverick xr-50 4 probes heeft en de thermoworks smoke 'maar' 2. Ik zie wel voordeel in 4 stuks als je twee bbq's tegelijk aan heb en bij beide het vlees en de omgevingstemperatuur wil meten.
 
Zelf heb ik ook nog geen thermometer dus zit dit even te volgen.
Anders was ik waarschijnlijk voor een igrill2 gegaan, maar de maverick XR40 ziet er veel belovend uit.
Ik heb (nu in ieder geval) niet meer dan 2 probes nodig, kan hem vinden online voor 74,-
 
Ik heb nu de XR50 in gebruik, 4 probes had voor mij persoonlijk niet nodig geweest, maar ja als je 2 BBQ's tegelijk hebt aanstaan........
De gebruikersvriendelijkheid is nog beter dan de XR30 en XR40, dat is ook de reden dat ik hiervoor gekozen heb.
De probes zijn ook dunner dan van zijn voorgangers
 
Terug
Bovenaan Onderaan