BasBQ
Beef en Steak

Thermometer The Basterd

 
 

Wesley

Kooltjesharker
Berichten
187
Ik heb sinds een maandje een Basterd. Ik he. Gemerkt dat hij niet veder terug zakt als 30/40 graden. Vandaag voor de 2de keer geijkt omdat ik dacht dat het daar aan lag maar helaas. Als ik hem onder de koude kraan hou zakt hij ook niet veder als 30 graden. Wat adviseren jullie, klantenservice contacten of het gewoon zo laten?

D32A8D57-DAD3-4F9E-B622-7EBCFCA2E2F1.jpeg


3FC89AD4-228C-49E6-9487-9FDD0347BABA.jpeg
 
Vragen kan nooit kwaad. Maar denk dat een thermometer buiten de garantie valt.
 
En een maandje is wel heel kort. Zou gewoon contact opnemen.
 
Er zit degelijk garantie op de meter , heb zelf ook een nieuwe gekregen ivm met vocht in de meter .
Na meer gebruikt te hebben was dit opgelost en heb ik een op reserve😁
 
Mailtje gestuurd benieuwd wat ze er mee gaan doen.
 
En al reactie gekregen? Ik zou het namelijk tegen vinden vallen als je na een maand al geen nieuwe krijgt.
 
Maar het is toch ook gewoon heel warm nu? Hoe gaat het met kokend water? Als je daar op calibreert dan is het toch prima zo?
 
Mijnes heeft dat ook, moet er wel bij zeggen dat ik bij de eerste 4 runs ook een probe op mijn rooster heb gezet, het verschil tussen de probe en de done thermometer was verwaarloosbaar.

Hij staat ook in de zon en buiten dus ik vind het niet zo gek dat die thermometer 30+ aangeeft
 
Die van mijn Urban Compact stond pas nog iets hoger toen ie in de volle zon stond te bakken.
En inderdaad gewoon in kokend water proberen te calibreren. Dat zijn dan ook de temperaturen waar het om gaat.
 
@Wesley geeft wel aan dat ie onder koud water ook niet onder de 30 zakt. Ik mag hopen dat je leiding water onder de 30 komt😅
 
Lijkt mij verder niet echt een probleem als hij niet onder de 30 graden zakt inderdaad. Zo lang hij maar nauwkeurig is vanaf een graad of 90
 
Heb keurig netjes een nieuwe gekregen. De nieuwe temperatuurmeter heeft alleen het zelfde.

Mijn Bastard staat onder een afdak. Snap best dat hij in de warme zon iets aangeeft, maar viel me op dat hij in de avond ook niet onder die 30 kwam. Me schoonvader heeft een green egg en die gaat gewoon naar 0. De grill guru van me zusje zakt ook gewoon naar 0. Daarom dacht ik dat de mijne misschien niet goed was. Ik begrijp dat hij vanaf 90 graden ongeveer goed moet zijn, maar ik ben dan misschien beetje te autistisch. Ik koop iets nieuws dan vind ik dat het ook gewoon moet werken zoals het hoort.
 
Heb keurig netjes een nieuwe gekregen. De nieuwe temperatuurmeter heeft alleen het zelfde.

Mijn Bastard staat onder een afdak. Snap best dat hij in de warme zon iets aangeeft, maar viel me op dat hij in de avond ook niet onder die 30 kwam. Me schoonvader heeft een green egg en die gaat gewoon naar 0. De grill guru van me zusje zakt ook gewoon naar 0. Daarom dacht ik dat de mijne misschien niet goed was. Ik begrijp dat hij vanaf 90 graden ongeveer goed moet zijn, maar ik ben dan misschien beetje te autistisch. Ik koop iets nieuws dan vind ik dat het ook gewoon moet werken zoals het hoort.
Tjah, blijkbaar werken die BGE en GG niet zoals het hoort. Want als ze naar 0 zakken midden in de zomer lijkt mij dat niet kloppen 😉
 
Wat ik online zie en zelf ook ervaar is dat alle thermometers op de Bastards zo werken. Volgens mij dus geen probleem, geijkt geven ze keurig de juiste waarde aan en onder de 40 graden maak ik nooit wat klaar :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan