BasBQ
Beef en Steak

Thermometer inbouwen

 
 

rowin

Kooltjesharker
Berichten
155
Hallo allemaal,

Ik ben net begonnen op me weber wga. Maar zijn er ook mensen die een thermometer hebben ingebouwd in hun wga?

Zo ja ben ik heel benieuwd hoe.
 
Rowin ik ken niemand die in zijn WGA een thermometer heeft ingebouwd. Het kan wel, je moet de deksel dan goed afplakken en met een goede boor een gat door de deksel boren.
Je kan ook een thermometer door de ventilatie gaten doen aan de bovenkant
 
Ok bedankt. ga ik is even kijken wat de beste oplossing is. Lijkt mij denk wel als je hem boort en goed bevestigd dat het nauwkeuriger is.
 
Ik zou een thermometer met probe nemen en die door een aardappel of met een klemmetje op het rooster doen, na een jaartje heb ervaring zat om het zonder te kunnen ;)
 
Als je anywhere gaat is een thermometer wel een kwetsbaar punt. Twee weken geleden nog een thermometer kapot tijdens vervoer naar een klus... Maar als je m alleen op balkon gebruikt is er niks aan de hand. Ik had ook ooit het idee een thermometer in de smokey joe te bouwen, maar de aardappel techniek doet t goed genoeg ?n is vaak nauwkeuriger. Een gemiddelde dome thermoter, niet zijnde calibreerbaar, heeft een maximale afwijking van 10% (!). Dat kan bij een temp van 175 graden dus zomaar -17,5 graden zijn!!! En maar afvragen waarom je BCC zolang duurt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan