BasBQ
Beef en Steak

Thermapen of ....

 
 

Wailer

Stoker
Berichten
365
Beste genoten,

Ik wil graag een thermometer a la thermapen, maar MOET ik dan Thermapen nemen of zijn er ook andere versies die net zo goed zijn, maar ietsje langzamer wellicht, maar ook goedkoper. Heb een maverick, maar vind ik voor low en slow. Als ik even snel de temperatuur van een biefstuk, kipfiletje of visje wil weten lijkt me en thermapenachtige wel handig.

Ik zag laatst bij de grote blauwe supermarkt laatst een The Basterd display met een Basterd thermometer (vorm als thermapen) zou dit iets kunnen zijn?

Enfin iemand ervaringen met thermapenthermometers, maar niet van thermapen?...

Dank!

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

 
Ik heb zo'n aliexpress geval. Wijkt vrijwel niet af van mijn maverick vwb temperatuur.
Duurt wel een paar tellen voor je bv 90 graden meet, ik kan me voorstellen dat een echte thermapen dat sneller doet.
Maar hee, voor ?6,- ,of zoiets geen klagen.
 
Als je kan leven met een minder hippe kleur en de features van MK3 dan kan een bezoekje Amazon nog wel eens leuke prijsjes voor een echte thermapen opleveren... want hey, niets is zo'n fijne thermapen als de thermapen! Daar heb je zo maar levenslang een top apparaat mee!


 
Ik was ??n van de eerste met een thermapen, die doet het nog steeds en is heel veel gebruikt. Heb nu de MK4, draaiend display, gaat aan als je hem oppakt, meet nog sneller, displayverlichting. Echt een hele fijne thermometer.

Het is een afweging. Een oud model thermapen werkt net zo goed, misschien een fractie langzamer. Maar je koopt nog steeds een proffesionele thermometer waar je jaren plezier van hebt.

Andere merken kunnen best goed zijn.... Maar het is geen thermapen

 
noskos zei:
Heb nu de MK4, draaiend display, gaat aan als je hem oppakt, meet nog sneller, displayverlichting.

Als je bijvoorbeeld iets hebt dat een kerntemperatuur van 70 graden heeft, hoe lang doet een thermapen daar over om dat weer te geven, komend vanaf omgevingstemperatuur zeg maar?
 
ETI Superfast Thermapen 3 Thermometer Union Jack Aufdruck Design https://www.amazon.de/dp/B06ZZWXMKJ/ref=cm_sw_r_cp_apa_i_nAVaBb6KNPCPR

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
dennis zei:
noskos zei:
Heb nu de MK4, draaiend display, gaat aan als je hem oppakt, meet nog sneller, displayverlichting.

Als je bijvoorbeeld iets hebt dat een kerntemperatuur van 70 graden heeft, hoe lang doet een thermapen daar over om dat weer te geven, komend vanaf omgevingstemperatuur zeg maar?

Binnen 2-3 seconden stabiel.
 
Ah, dat is wel een significant verschil. Mijn chinese thermanep heeft zeker wel een seconde of 15 nodig.
 
Wat Sander zegt, heel snel. Het eerste model is misschien een seconde trager.
 
Had ook bij ali een goedkoop ding gekocht. Los van de afwijking van 1-2 graden duurde het ook gewoon 15 seconden voor hij de juiste stabiele temperatuur aangaf. Was maar een paar euro, maar uiteindelijk heb je er niks aan.

Heb snel bij amazon een, helaas spuuglelijke, thermapen mk3 gekocht voor 3-4 tientjes. En dat werkt echt zoveel lekkerder.

 
Ik vraag mij af of er namaakt thermapennen in omloop zouden zijn. Ik heb hier een thermapen liggen die daar merkbaar langer over doet dan de andere die ik liggen heb.
 
Brecht zei:
Ik vraag mij af of er namaakt thermapennen in omloop zouden zijn. Ik heb hier een thermapen liggen die daar merkbaar langer over doet dan de andere die ik liggen heb.

Een echte Thermapen komt met een ijkingscertificaat. Maar ook die kunnen ze namaken natuurlijk.
 
Lowietje72 zei:
Brecht zei:
Ik vraag mij af of er namaakt thermapennen in omloop zouden zijn. Ik heb hier een thermapen liggen die daar merkbaar langer over doet dan de andere die ik liggen heb.

Een echte Thermapen komt met een ijkingscertificaat. Maar ook die kunnen ze namaken natuurlijk.

Klopt inderdaad. Heb er eentje sinds vorige week en die kwam met een ijkingscertificaat. Werkt inderdaad erg snel. Gaat automatisch aan bij het uitklappen van je naald, display draait en voelt gewoon solide aan. Zag 'm, uiteraard nadat ik hem al gekocht had, voorbij komen op Amazon.de voor 75 euro dacht ik. Heb eerst nog gekeken om hem in Amerika te kopen, maar daar was die 90 dollar. Scheelt dus bijna niks met NL..
 
Onlangs ook naar aanleiding van een tip hier op het forum op de duitse amazon een beige Thermapen MK3 gekocht voor 33,70 ofzo, inclusief verzending. Vind het nu al een top ding, vooral in situaties waar een trage meter (die je erin laat zitten) niet handig is (kip aan het spit of kleinere stukken vlees bijvoorbeeld)
 
Terug
Bovenaan Onderaan