BasBQ
Beef en Steak

The Tropical Burger

 
 

KJ_Nico

Kooltjesharker
Berichten
232
Fruit op een pizza is een no go. Maar hoe zou het smaken op een burger. En daar kom je natuurlijk maar op één manier achter. Juist, uitproberen dus....
Zo gezegd zo gedaan. Zaterdag vroeg goed gehakt gehaald bij de slager, in het gehakt ging gerookte en gewone paprikapoeder, knoflookgranulaat, uien- en mosterdpoeder. En voor de smaak wat tabasco. De burgertjes kwamen zo op een gewicht van 150gr per stuk. Na het maken konden ze opstijven in de koelkast.
dbRiiPm.jpg
LEQ4Mxj.jpg

GUBIWBX.jpg


Voor het smeren van de keel wilde ik wat frisse saus. Deze heb ik gemaakt van mayo, ketchup, sriracha (niet te veel) en fijn gesneden sjalotje en augurk.
HzVTRUU.jpg
zkn5LAl.jpg


Vervolgens de verse ananas van jasje ontdaan, en plakken gesneden. Deze schijven voorzien van ontbijtspek.
Cv5SrWW.jpg
055vMkv.jpg

4FgTpBg.jpg
QdqAXER.jpg


Nu ik het zoet en zoutje klaar had liggen, wilde toch ook nog een zuurtje erbij. Ik had nog wat rooie uitjes en appelazijn. Dus wat ingelegde uitjes konden gemaakt worden.
7YfP2qw.jpg


Rond een uurtje of vier de Joe aangewakkerd, eerst op de indirecte stand, zo'n 100gr. Ik wilde de spekananas eerst een uurtje laag garen.
Daarna de plattesetters eruit gehaald, verhoger erop voor de ananas. Broodjes even grillen, daarna de burgers erop.
o1GMbYC.jpg
bIQiI50.jpg


Voordat de burgers gaar werden, heb ik de ananas op de burgers geleegd en bedekt met een goede gruyere erop gedaan.
BjQ0M72.jpg


Inmiddels de broodjes voorzien van wat groenvoer, overgoten met de heerlijke frisse saus. De burgers erop gelegd en afgetopt met wat ingelegde ui.
Naast de burger wat krulfriet een lekkere triple van Straffe Hendrik.
MtiJPhN.jpg
NvP6rvG.jpg


En wat vonden we ervan. Onlangs we de anaans iets te dik vonden, overheerste de smaak ervan niet. De spek was wat verweg, wellicht iets dikker gesneden erom doen. Voor herhaling vatbaar? Daar zullen wij toch ja opzeggen. De burger was toch wel wat frisser van smaak, en op een warme zomerdag is dat denk ik toch wel lekker.
 
En al dat lekkers op een krantje.
Topmaaltijd. Je kan zo een food truck beginnen
 
Dat ziet er heel smakelijk uit! Bookmarked! Bedankt voor het delen.
 
Dit ziet er uit als een zeer smakelijke, wel doordachte, en goed gemaakte burger.
Zou spontaan weer honger krijgen.
Mooi verslag. Zal wel dito gesmaakt hebben. 😋

By the way, wat heb je met dat flesje hertog Jan gedaan? (zie foto met de mayo)
 
Lekkere “Hawaï” burgers gemaakt Nico

De keel niet alleen gesmeerd met frisse saus al ik het flesje op de achtergrond mag geloven 😉
 
Lekkere burger zo lijkt me
 
Ziet er lekker uit. Bij ons staan morgen burgers op het menu, ik neem de ananas met ontbijtspek mee!
 
Wat een heerlijke plaatjes weer Nico. Je hebt de nieuwe hut gelijk goed inbedrijf kunnen nemen. Burger ziet er fantastisch uit. Dat moet smullen geweest zijn
 
Zalig man, gewoon proberen wat lekker lijkt toch? Alles mag! Jalapeño pepers kun je ook inleggen (of al zo kopen) en dat geeft je ook een heerlijk pitje als tegenhanger van het zoet. Overweeg ook eens bacon jam, dat is ook super bij een burger!
 
Ben ook geen fan van warme ananas maar die burger en die straffe Hendrik dat moet gesmaakt hebben👌🏻
 
Burger met accessoires zien er heerlijk uit! Lekker die ananas met spek, ook lekker om los als kleine side dish te serveren denk ik. Ik onthoud deze variatie zeker! 🤩
 
Dat ziet er echt gewldig uit. Heb meteen een burger pers besteld. Die ga ik zeker proberen.
 
Ziet er lekker uit voor de liefhebbers, zelf heb ik niks met fruit in een warme maaltijd.
Ben meer een liefhebber van hartige & pittige smaken, ingelegde ui staat hier altijd in de koelkast.
Die Straffe Hendrik had er hier wel probleemloos ingegaan ;)
 
Heerlijke burgers, daar word je helemaal vrolijk van.
 
Uiterlijk een dikke 10, die ananas baart me zorgen
Had ik er een hap van genomen? Jazeker

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan