BasBQ
Beef en Steak

The Elvis Burger

 
 

Bospony

Vuurmaker
Berichten
58
Gisteren maar een burgertje gemaakt uit het nieuwe boek van Jord Althuizen. De keuze was gevallen op de Elvis Burger. Waarom de Elvis Burger, naja waarom niet, de ingredienten die erop staan zijn zo vreemd bij elkaar dat het het proberen waard is om te maken toch?

Here we go:
volgens het recept was alleen een burger met Zout en Peper genoeg, naja sorry, maar ik wil hem toch altijd wel een beetje kruiden, dus een burgertje in elkaar geflanst met een uitje, knoflook, komijn, zout, peper en een beetje Noskos Pulled Pork kruiden. 300 gram gehakt en daar 4 burgertjes van gemaakt.
381f2d295fd066383608a75e8fb4450f.jpg

335850ea92630f344f5925ab3aeaef0b.jpg



Gerookt zout bij wat pindakaas gevoegd, het ziet er op de foto heel vies uit maargoed, tis gewoon pindakaas en wat gerookt zout dus.
8ccd9ad7973b9d109dcbd36dd3af4855.jpg


Aarbeienjam met wat BBQ saus gemengd.
d6490d7bc8c860bda4b3bfe99b4bd592.jpg


Broodjes gegrilld, de burgerbroodjes van de appie. even op de grill. even een momentje niet opgelet, en 2 broodjes zijn net iets te hard gegaan, en tikkeltje zwart geworden. ach beetje er vanaf schrapen en eten die hap, Pindakaas over de bodem smeren.
0e12c890c344c24fda1ccac586b927bd.jpg


Daarna, Burgertje erop, Banaan erover(die overigens ook even op de BBQ gelegen heeft), gebakken bacon erover. De Aardbeienjam met bbqsaus erover, dekseltje erop en happen.
20bee4107b0f9d58b07639fca8015b23.jpg


Eindresultaat:
ad6cf866c03a31ad6cef7e9ed164bc26.jpg



Wat vonden we er nu van?
Ik schrok een beetje als ik heel eerlijk ben, ik had serieus niet verwacht dat dit zo een lekker burgertje zou zijn. Helaas voor ons een beetje te veel zout in de pindakaas gedaan waardoor dat in sommige happen toch wat de overhand nam, les geleerd en de volgende keer maar gewoon rekening mee houden.
Mocht je het boek hebben, ik zou zeggen, maken die hap! want ze zijn echt verrekte lekker!



Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Leuk Bospony! Ik liet 2 weken geleden de kinderen kiezen wat ze wilde eten en het werd ook de Elvis burger. Helaas was ik de enige die hem wel ok vond. Zeker niet de meest spectaculaire burger ooit maar wel grappig voor 1 keer. Blij dat hij jullie wel beviel! :)
 
Hij ziet er wel goed uit, alleen de combinatie is denk ik niet mijn ding, de pindakaas en BBQsaus/Jam kan ik nog wel wat mee maar de combi met Banaan. Die Elvis was toch wel een beetje een vreemde snuitebol.;)
Voor een echte Hamburger volstaat een snuf zout en een paar slagen verse zwarte peper, en dan moet je eigenlijk ook je eigen gehakt draaien, Picanha is daar uitermate geschikt voor, mooie vlees/vet verhouding;)
 
Wat betreft de combinatie, ik dacht ook dat het niet echt mijn ding was.
Maar zoals aangegeven, ik stond echt versteld.
Het is geen burger die je elke week moet gaan eten, maar om eens af en toe snel te bereiden is het een dikke prima!
 
Heel aparte burger idd. De combi met banaan zou mij ook niet zo aanspreken. Met bakbanaan misschien... Ik heb wel eens de Pindakaas burger van de BBQpitboys gemaakt. Die beviel wel. Erg machtig dat wel.
Het is wel leuk om te zien dat je deze combi maakt en met ons deelt. Top
 
Nadat ik vandaag een recept heb gezien met appelmoes in tomatensoep, durf ik dit ook wel aan.
 
Nadat ik vandaag een recept heb gezien met appelmoes in tomatensoep, durf ik dit ook wel aan.

Dat was vast en zeker een recept voor Chinese tomatensoep;) wij gebruiken ook altijd appelmoes voor Chinese tomatensoep, heerlijk🥰

Deze burger sla ik over, het ziet er echt wel lekker uit maar die combinatie😱 gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak anders zou het zo saai worden;)
 
hahahaha. ja, die Elvis was een rare op eet-gebied volgens mij. Maar puur vanwege de vreemde combi van ingrediënten ga ik hem toch een keer proberen. Ik hou daar wel van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan