Beef en Steak

The basterd of green egg

martijn8

Tondelzoeker
Twijfel twijfel twijfel

Bge lange met accessoires dik 3k
Basterd vx nu met 25% korting bij intra tuin voor 1700 euro.

Zijn de verschillen echt zo groot in kwaliteit en gebruik?

Zijn er ervaringsdeskundige aanwezig hier?

Groetjes

Ik ben zeer tevreden over mijn bastard. Ik zie niet in wat een green egg meer zou kunnen.

• Leuk
Waarderingen: Rdj
Faxie +1.
Maar koop waar je goed bij voelt

Ik stond een jaar geleden voor dezelfde keuze (ook met dezelfde korting). Veel rondgekeken en met mensen gesproken. Wat mij is bijgebleven is dat de BGE vooral "legendarische" service en garantie heeft en dat die bij Bastard op papier goed en lang is, maar je hoort soms andere verhalen. Echter heb ik mijn Bastard VX Large nu een jaar veel gebruikt en staat hij buiten in weer en wind met enkel een hoes, maar ik heb geen enkele klacht! Temperatuurregeling gaat zeer goed en het is echt een super BBQ. Ik raad hem aan!

Volg je hart!

@EelcoL toevallig ook naar een kj3 gekeken? Ik wilde deze eerst kopen maar bij de bbq experience gaven ze aan dat ze niks anders dan veel klachten krijgen op dit ding waardoor ik ben gaan twijfelen

@EelcoL toevallig ook naar een kj3 gekeken? Ik wilde deze eerst kopen maar bij de bbq experience gaven ze aan dat ze niks anders dan veel klachten krijgen op dit ding waardoor ik ben gaan twijfelen
Ik heb alles wel beetje bekeken en ik begreep dat de Kamado Joe vooral om innovatie bekend stond, maar dat de prijs ook wel weer significant hoger was dan voor de Bastard. Maar als ik me goed herinner ging mijn keuze al redelijk snel tussen de BGE en Bastard. Dus ik ben zeker geen KJ expert :)

De reden dat ik voor BGE heb gekozen, is omdat accessoires altijd passen, ook in de toekomst. Dat is bij Bastard niet helemaal duidelijk.

Verder kun je op beide prima koken/bakken/grillen/stoven/ed., dus kies waar je je goed bij voelt!

Verstuurd vanaf mijn SM-S921B met Tapatalk

Bij accessoires moet je denken aan scharnieren, vuurmanden en dergelijke.
Maar wat ook heel belangrijk is, is de garantie en hoe problemen worden opgelost.
Maar het is wat @Sander72 al schreef: volg je hart.

Succes met je keuze.
Kan alleen maar zeggen neem de tijd.
Ga voelen en stel veel vragen.
Uiteindelijk vindt de BBQ jou

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Een Bge is toch een soort huwelijk, je hele leven tegen dat ouwe ding aankijken waarvan toch de zij tafeltjes gaan hangen wat rimpels in de lak komen en een verrookte kop , op geven moment wil je toch een fris jong ding weer 😜.

Ik ben zeer tevreden over mijn bastard. Ik zie niet in wat een green egg meer zou kunnen.
Hahaha, zo kun je ook redeneren inderdaad. Wel beetje flauw hoor. Jouw The Bastard kan ook niet per se meer dan jouw Weber OTP toch?

En waarom koop je een Audi ipv een Volkswagen etc. etc.

Zijn de verschillen echt zo groot in kwaliteit en gebruik?

Zijn er ervaringsdeskundige aanwezig hier?
Ik heb geen ervaring met The Bastard, wel met BGE en heb alleen maar goede ervaringen. En zoals Sander al zegt, volg je hart!

@jokop Hij vraagt naar meningen en ik geef de mijne. Ik zie niet in hoe het extra geld voor de bgg mij meer plezier gaat geven en ben zeer gelukkig met mijn bastard. Maar ik zou ook eerder voor een flink uitgeruste Volkswagen dan voor een kale Audi gaan. Smaken verschillen en inderdaad, volg je hart.

Hahaha, zo kun je ook redeneren inderdaad. Wel beetje flauw hoor. Jouw The Bastard kan ook niet per se meer dan jouw Weber OTP toch?

En waarom koop je een Audi ipv een Volkswagen etc. etc.

Ik heb geen ervaring met The Bastard, wel met BGE en heb alleen maar goede ervaringen. En zoals Sander al zegt, volg je hart!
Ik snap zijn vraag wel.

Tussen een huismerk kamado en een KJC Classic 1 zit al veel verschil in kwaliteit.

De KJC3 of de Bastard VX zitten daar dan weer boven.

Als je naar functies kijkt zoals garantie, accesoires, hitte vasthouden en gebruiksgemak zijn ze onderling verschillend.

Als tevreden KJ bezitter moet ook ik bekennen dat bij de andere A merken de roosters er steviger in zitten en minder verschuiven tijdens het werken dan de KJ om een voorbeeld te geven.

Toch een terechte vraag wat je voor die 800 euro meer krijgt bij BGE?

Om bij de autos te blijven: voor meer geld krijg je meer PK, mooiere bekleding, meer snufjes of een stijlicoon waar je voor het uiterlijk gaat.

Uiteindelijk ben je financieel het best af met een Weber MT 57 en evt een WSM bij voorkeur van Marktplaats.......als het gaat om wat er mogelijk is.

Plezier in de hobby is ook belangrijk en de vraag hoe je omgaat met "tegenvallers / onvolkomenheden".
Ik zou alle bekende merken eerst eens willen voelen en ervaren en daarna een keus maken op budget en gevoel.
Bij de hier redelijk bekende en vaak besproken merken doe je het niet heel snel heel verkeerd.
De vraag is of je je gaat ergeren aan de prijs of aan de kleine onvolkomenheden.
Voordeel van een lagere aanschafprijs is dat je hem ook sneller mag afschrijven en daarna precies weet waarom je wel of niet tevreden bent én of een duurdere aanschaf het je ook waard is ;) .
De duurste BBQ is de BBQ die ongebruikt in de tuin staat.

Ik heb beide merken en in deze is er geen slechte keus. Ze hebben beide voor- en nadelen maar je zult aan beide veel plezier beleven.

Terug
Bovenaan Onderaan