BasBQ
Beef en Steak

The Bastard in meubel

MCbastard

Tondelzoeker
Berichten
10
Hi,

Ik heb mijn Bastard Large in een meubel ingebouwd, helaas staat deze niet stabiel. Ik heb het geprobeerd door hem op een tegel te plaatsen en door hem op een table stand te plaatsen. Helaas kanteld de BBQ naar achteren bij het openen van het deksel, heb ik een denk fout gemaakt? of is het de bedoeling dat ik de BBQ op een of andere wijze borg aan het meubel. Ik heb het gat rondom wat ruimer gehouden (ongeveer 15 a 20 mm) dit lijkt mij de bedoeling anders zou de hitte direct op het hout van het meubel worden doorgegeven.

Wat zou hier de oplossing zijn? :-/
 
Je zou de ruimte aan de achterkant evt kunnen opvullen met wat hitte bestendig materiaal
 
avr zei:
Je zou de ruimte aan de achterkant evt kunnen opvullen met wat hitte bestendig materiaal

Dank voor je reactie, dat zal niet zo makkelijk gaan. De beschikbare ruimte is de dikte van het blad, ik heb al een beetje op het forum rond gelezen. Eigenlijk zie ik deze problemen niet eerder gemeld, ik zou ook niet weten wat ik verkeerd heb gedaan. De Kamado staat of op een tegel of op een originele table stand, bij het openen van het deksel is de gewichtverdeling niet meer gelijk wat tot gevolg heeft dat de Kamado naar achteren kantelt, uiteraard kan hij niet omvallen omdat hij in het meubel staat maar dit hoort volgens mij toch niet?

Op foto's van diverse meubels en tafels ie je dat de kamado "gewoon" in het gat wordt geplaatst, vrijwel altijd op een tegel. Vreemd dat bij mij de Kamado zo instabiel wordt bij het openen van het deksel.
 
Heb je je probleem al bij degene voorgelegd waar je hem gekocht hebt?
Wellicht heeft die een oplossing.
 
Hi Hans,

Ik weet niet of het aan The Bastard ligt of aan het meubel, voor zover ik het kan beoordelen mankeert hier niets aan. Ik ben op zoek of andere forum gebruikers ook zoiets hebben meegemaakt of dat zij idee?n hebben. Ik heb verder geen ervaring met de inbouw van een Kamado in een meubel maar ik denk niet dat het instabiel hoort te zijn. Ik ben nu even aan het kijken of ik de Kamado kan borgen aan het bovenblad van het meubel door de bevestigingspunten van de tafelscharnieren te gebruiken deze worden bij inbouw niet meer gebruikt.
 
Heb je alle onderdelen er wel inzitten? Zonder al dat gewicht kantelt die van mij ook bij openen, maar met alles er in gaat het prima.
 
MCbastard zei:
Hi Hans,

Ik weet niet of het aan The Bastard ligt of aan het meubel, voor zover ik het kan beoordelen mankeert hier niets aan. Ik ben op zoek of andere forum gebruikers ook zoiets hebben meegemaakt of dat zij idee?n hebben. Ik heb verder geen ervaring met de inbouw van een Kamado in een meubel maar ik denk niet dat het instabiel hoort te zijn. Ik ben nu 0even aan het kijken of ik de Kamado kan borgen aan het bovenblad van het meubel door de bevestigingspunten van de tafelscharnieren te gebruiken deze worden bij inbouw niet meer gebruikt.


De tafel schanieren is een goed idee van je, blijft de vraag of een los staande Basterd instaiel hoort te zijn, vandaar mijn advies om het eens bij de dealer te vragen.
 
De bastard is wat smaller van onder als bv een bge of Kj , en daardoor wat instabieler ,ik had de mijne met het scharnier op het tafelblad liggen dus heb het probleem nooit gemerkt
 
Hans zei:
MCbastard zei:
Hi Hans,

Ik weet niet of het aan The Bastard ligt of aan het meubel, voor zover ik het kan beoordelen mankeert hier niets aan. Ik ben op zoek of andere forum gebruikers ook zoiets hebben meegemaakt of dat zij idee?n hebben. Ik heb verder geen ervaring met de inbouw van een Kamado in een meubel maar ik denk niet dat het instabiel hoort te zijn. Ik ben nu 0even aan het kijken of ik de Kamado kan borgen aan het bovenblad van het meubel door de bevestigingspunten van de tafelscharnieren te gebruiken deze worden bij inbouw niet meer gebruikt.


De tafel schanieren is een goed idee van je, blijft de vraag of een los staande Basterd instaiel hoort te zijn, vandaar mijn advies om het eens bij de dealer te vragen.

Voor zover ik het weet kan je een Bastard Large solo zwz niet zonder onderstel of ingebouwd in een meubel gebruiken. Als je deze op een vlakke ondergrond grond zou zetten zonder deze in een onderstel of meubel te plaatsen zou hij omvallen bij het openen van het deksel.
 
avr zei:
De bastard is wat smaller van onder als bv een bge of Kj , en daardoor wat instabieler ,ik had de mijne met het scharnier op het tafelblad liggen dus heb het probleem nooit gemerkt

Dit begrijp ik niet, het scharnier moet juist ruim boven het blad zitten anders kan de deksel niet open. Het scharnier kantelde bij het openen een stukje naar beneden, deze zou dan klem lopen tegen het blad.
 
Ik had nog de oude, die had dat nog niet
 
Voor zover ik het weet kan je een Bastard Large solo zwz niet zonder onderstel of ingebouwd in een meubel gebruiken. Als je deze op een vlakke ondergrond grond zou zetten zonder deze in een onderstel of meubel te plaatsen zou hij omvallen bij het openen van het deksel.
[/quote]

Dat klopt dus zonder inhoud. Maar als alles er netje inzit, dan staat deze stabiel. Maar je moet niet het deksel met een zwier optillen en loslaten ja, dan kantelt het apparaat.
 
D_SDennis zei:
Voor zover ik het weet kan je een Bastard Large solo zwz niet zonder onderstel of ingebouwd in een meubel gebruiken. Als je deze op een vlakke ondergrond grond zou zetten zonder deze in een onderstel of meubel te plaatsen zou hij omvallen bij het openen van het deksel.

Dat klopt dus zonder inhoud. Maar als alles er netje inzit, dan staat deze stabiel. Maar je moet niet het deksel met een zwier optillen en loslaten ja, dan kantelt het apparaat.
[/quote]

Hmm, ik zou dit er niet op wagen, ook met alles erin is het risico op kantelen vrij groot. Ik heb hem nog niet geborgd aan het blad, zoals gezegd ga ik hem borgen door gebruik te maken van de bevestiging punten van de tafel scharnieren. Nu nog op zoek naar passende stoel hoeken oid.
 
Ben nog niet (vaak) tegen gekomen dat een kamado geborgd dient te worden wanneer deze wordt ingebouwd....
Al contact gehad met de verkopende partij hierover?
 
Ik zou niet weten wat ik de verkopende partij zou moeten vragen, The Bastard is verder prima, onderzijde is geheel vlak en de montage/sluiting van het deksel is in orde. Het kan geen probleem van het meubel zijn aangezien The Bastard hier "gewoon" in staat. Ik merk dat bij het openen van het deksel The Bastard de neiging heeft om iets naar achteren te kantelen, kan uiteraard niet veel kantelen aangezien hij dan tegen het meubel aankomt. Ik zou niet weten waar ik het probleem verder moet zoeken, het verbaast mij ook dat anderen gebruikers dit nooit hebben geconstateerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan