BasBQ
Beef en Steak

The Bastard: grillrooster past niet op gietijzeren plate setter

 
 
 

Henk

Vuurmaker
Berichten
93
Het standaard grillrooster van mijn Bastard past niet op de bijgeleverde gietijzeren plate setter. Als het rooster op ??n poot goed ligt, ligt het op de andere twee poten op scherp. Je hoeft er maar naar te kijken en het rooster valt op de plate setter. Dit is het zelfde probleem als meerdere mensen hebben in dit draadje van vorig jaar http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=19529.0
Du25dXt.jpg
LWthuG6b.jpg
UAJprJmb.jpg
5tzgMnbb.jpg


Na mailen met 200Fahrenheit duurde het enkele weken voor ik eindelijk een reactie kreeg, maar na het opsturen van de foto's hebben ze me een nieuw stalen rooster gestuurd. Dit is een veel mooier en zwaarder rooster, maar precies even groot als het originele. Dit nieuwe rooster past dus ook niet.
6l4cMqu.jpg


Ik mail dus dat dat rooster ook niet past. Krijg ik de reactie dat ze het jammer vinden dat dit rooster ook niet naar mijn zin is (d?h, het past niet) maar dat ze verder geen oplossing hebben en dat ik het gestuurde rooster mag retourneren.

X(

Hoewel de service in eerste instantie langzaam was maar correct leek, gaat dit natuurlijk helemaal nergens over. Vooral omdat dit een al lang bestaand en bekend probleem is.

Iemand een suggestie?
 
Als beide roosters niet passen, is wellicht de platesetter n?t een tikkeltje te groot?
 
SilverFox zei:
Als beide roosters niet passen, is wellicht de platesetter n?t een tikkeltje te groot?

Een cursusleider zei eens: "Als je een open deur ziet, stap er gerust door naar binnen"  :)
 
Als ik zo dat oude topic teruglees en de maten bekijk die daar worden gegeven, heel vreemd verschillende maatvoeringen in hetzelfde model BBQ.


Het grote verschil zit hem niet in de maatvoering van de platesetter, die zijn nagenoeg hetzelfde, maar in de diameter van de Firebox en de diameter van het rooster.
Tommybear meet een diameter van de firebox van 47 cm, en AVR meet 48,5 centimeter
Tommybear meet een diameter van het rooster van een krappe 47 cm, en AVR meet 49,5 centimeter

Doordat de firebox bij de 1 kleiner is heeft de platesetter met de pootjes naar beneden meer kans/ruimte om tussen dome en firebox te zakken.
Aangezien de maatvoering van de Platesetter nagenoeg hetzelfde is zorgt de grotere diameter van het rooster van AVR dat deze wel past.
Dit moet niet mogen, en de leverancier moet hier een gepaste oplossing voor leveren, een mail terugsturen en zeggen dat ze je een rooster van 49,5 cm diameter moeten leveren, aangezien de maatvoering van de roosters van hetzelfde model BBQ blijkbaar niet goed gestandariseerd zijn.


 
Mooi dat je daarmee tenminste verder kan.
Maar ben nog steeds van mening dat het ?chte issue gewoon opgelost dient te worden door de leverancier. Daar heb je immers voor betaald.
 
Daar heb je helemaal gelijk in Silverfox, dit is natuurlijk nogal waardeloos.

Maar 200Fahrenheit mailde dat ze verder niets voor me kunnen doen (lees: geen oplossing op de plank hebben liggen). Dan zijn er 2 mogelijkheden: dat klopt of dat klopt niet.

- Stel dat dat niet klopt (ze hebben dus w?l een oplossing), dan hadden ze me beter meteen een passend rooster kunnen sturen i.p.v. het niet-passende rooster.
- Als ze inderdaad geen oplossing hebben liggen, kan ik daar een hoop energie in steken, maar de ultieme escalatie is dat ik mijn Bastard retourneer en mijn geld terug krijg.

Als deze oplossing werkt, hebben zij een mooi rooster bijgedragen aan de oplossing en ik een half uurtje klussen. "Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan".

 
Ik kan me niet voorstellen dat ze geen oplossing hebben / kunnen bedenken. Dan zou iedere basterd dit probleem dus hebben? Daar geloof ik niet in.
Waar ik wel in geloof is dat het blijkbaar niet aan het formaat van het rooster ligt, aangezien de 'vervanger' het identieke probleeem geeft.... (Of ze hebben je opnieuw een verkeerde mat toegezonden. In beide gevallen oplossingen te over.) De volgende stap voor een mogelijke oplossing lijkt me dan niet al te lastig voor ze. Maargoed, ik werk daar niet....
Een reactie in de lijn van 'wij doen er verder niets mee' siert ze niet zeg maar.

(Sorry, ben een beetje alergisch voor dit soort klantenservice situaties.)
 
SilverFox zei:
Ik kan me niet voorstellen dat ze geen oplossing hebben / kunnen bedenken. Dan zou iedere basterd dit probleem dus hebben? Daar geloof ik niet in.
Waar ik wel in geloof is dat het blijkbaar niet aan het formaat van het rooster ligt, aangezien de 'vervanger' het identieke probleeem geeft.... (Of ze hebben je opnieuw een verkeerde mat toegezonden. In beide gevallen oplossingen te over.) De volgende stap voor een mogelijke oplossing lijkt me dan niet al te lastig voor ze. Maargoed, ik werk daar niet....
Een reactie in de lijn van 'wij doen er verder niets mee' siert ze niet zeg maar.

(Sorry, ben een beetje alergisch voor dit soort klantenservice situaties.)


Lees even een paar stukjes terug, AVR en Tommybear hadden eerder al over de Bastard pas problemen.
Tommybear heeft een rooster met diameter krap 47 cm, en AVR zijn Rooster is 49,5 cm
Daar zit hem het euvel in.


linkje naar het betreffende  topic:  http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=19529.0
 
Ik heb hetzelfde probleem ook (gehad). Ben even bij de plaatselijke dealer binnengelopen en het probleem uitgelegd.  Mark loopt naar achter en komt weer naar buiten met een rvs rooster en zegt : pas deze maar even. Rooster is 2 cm breder en past prima. Oude rooster mocht ik houden. Ben inmiddels al weer over op de normale plate setter, dat gietijzeren ding was me veel te zwaar om op te tillen om wat rookhout bij te vullen.
 
@ewald; had ik gelezen ;) --> dan hebben ze 2x het verkeerde rooster gestuurd. True, had iets anders verwoord kunnen zijn.

Het punt dat ik wilde maken ging meer over dat het niet aan ons is om een oplossing aan te dragen, maar aan de leverancier. En of dat nou linksom of rechtsom is....

@eddy: mooi dat het opgelost is, top! Zo hoort dat ook.

@henky: jij moet gewoon naar die winkel van eddy :D (of dit voorbeeld aandragen desnoods)
 
SilverFox zei:
@ewald; had ik gelezen ;) --> dan hebben ze 2x het verkeerde rooster gestuurd. True, had iets anders verwoord kunnen zijn.

Het punt dat ik wilde maken ging meer over dat het niet aan ons is om een oplossing aan te dragen, maar aan de leverancier. En of dat nou linksom of rechtsom is....

@eddy: mooi dat het opgelost is, top! Zo hoort dat ook.

@henky: jij moet gewoon naar die winkel van eddy :D (of dit voorbeeld aandragen desnoods)

Een dikke +1
 
Heb even de roosters op elkaar gelegd voor het verschil. De originele bastard past binnen het 'nieuwe' rooster.
a0fcb01422a7c08f09455ce3df8c1838.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan