BasBQ
Beef en Steak

Thaise Octopus/pijlstaart inktvis

 
 

Spiffs

Pitmaster
Berichten
627
SAM_1138.jpg


Recept: Het grote weber barbecueboek

Marinade:
4 eetlepels fijn gheakte koriander
4 eetlepels limoensap
2 eetlepels vissaus
2 eetlepels suiker
1 eetlepel knoflook
1/2 theelepel peper

SAM_1128.jpg


Inktvis, ik had pijlstaart en octopus, deze was al schoongemaakt.
In het boek staat ook hoe je inktvis schoon moet maken.
IMG_3197.jpg


Snij de lichaamszak los van de tentakels.
Steek een mes of en houten lepel in de lichaamszak en snij de huid aan de bovenkant in.

Marineer alles ong 20 minuten in de koelkast.
SAM_1136.jpg


Bereid je bbq voor op direct hoge temperatuur.

Ik heb een plaat gietijzer boven de kolen gelegd.
SAM_1134.jpg


Volgens het boek in totaal ong 4 minuten grillen en ondertussen 1x omdraaien.

Het ging bij mij vrij hard, dus ik heb ze na ong 1 minuut omgedraaid.
SAM_1137.jpg


Helaas vond ik het niet zo lekker, maar dat lag meer aan mij denk ik, dan aan het recept. Ik ben nou eenmaal niet zo een visliefhebber :)

 
Ik lees in je recept voor de marinade 2 eetlepels vissaus. Dat zou voor mij (gezien de verhoudingen) veel teveel zijn.
Vissaus heeft zo'n overheersende smaak dat ik er zelf altijd heeeeel voorzichtig mee ben.

Ziet er allemaal wel lekker uit...
 
RoyzRoyz zei:
Ik lees in je recept voor de marinade 2 eetlepels vissaus. Dat zou voor mij (gezien de verhoudingen) veel teveel zijn.
Vissaus heeft zo'n overheersende smaak dat ik er zelf altijd heeeeel voorzichtig mee ben.

Ik heb Thaise vissaus uit de toko (Pantai norasingh) maar ik vind het net een soort maggi, en absoluut niet overheersend!
 
Kobold zei:
RoyzRoyz zei:
Ik lees in je recept voor de marinade 2 eetlepels vissaus. Dat zou voor mij (gezien de verhoudingen) veel teveel zijn.
Vissaus heeft zo'n overheersende smaak dat ik er zelf altijd heeeeel voorzichtig mee ben.

Ik heb Thaise vissaus uit de toko (Pantai norasingh) maar ik vind het net een soort maggi, en absoluut niet overheersend!

Dan zal het aan mijn smaak liggen.... Toch ook de vissaus in Thailand en de  Filipijnen vond ik toch ook heel heftig.

Misschien dat het mijn smaak niet helemaal is...... (hoewel ik een klein beetje zeker kan waarderen)
 
Dan ga ik toch maar voor die heerlijke kip van je inclusief de patat, en appelmoes.
Dit is echt iets voor de liefhebber denk ik:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan