Het is nog niet veel, maar het begin van mijn poging een koetjesbadge te pakken te krijgen. 
Vandaag uit de vriezer gehaald. Morgen tegen de avond gaat hij op de Q. Ik ga hem, denk heel simpel houden: de rub bestaat alleen uit peper en zout.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen.
Toch maar voor een eigen rub gekozen ipv peper/zout, wat ik enigszins saai vond.
Rub:
(Teaspoons)
- 2 zout
- 1 zwarte peper
- 1 tijm
- 1 paprika (evt. gerookt)
- 1 chilipoeder
- 1 bruine suiker
- 1 selderijzaad
- 1/2 mosterdzaad
- 1/2 komijn
- 1/2 mosterdpoeder
- 1/2 venkelzaad
Het mosterdzaad en venkelzaad heb ik in de koffiemolen gemalen overigens.
Injectievloeistof (gatver, dat klinkt nogal medisch):
- wildfond
- Worchestershiresaus
- beetje oregano
- beetje rozemarijn
- laurierblaadje
- teentje knoflook
Aan de kook brengen en twintig minuten laten sudderen. Zeven en af laten koelen. Die sojasaus heb ik niet gebruikt. Zou te zout worden.
Nog een paar blokjes Hickory er bij gestopt.
En dan straks nog als ik hem in plakken snijd...
Het eindresultaat! De eerste plakken waren droog, maar toen ik wat meer naar het midden kwam, was het vlees duidelijk vochtiger en vetter, wat de smaak zeer ten goede kwam. Want het was erg lekker. Wat een smaakvol stuk vlees is dit toch!!!
En de kat vond het ook heerlijk.
Vrouwlief snijd vlees.
Tataaaaaaa! Tevreden over het eindresultaat? Ja. Mooie rooksmaak, niet oversmoked.

Vandaag uit de vriezer gehaald. Morgen tegen de avond gaat hij op de Q. Ik ga hem, denk heel simpel houden: de rub bestaat alleen uit peper en zout.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen.

Toch maar voor een eigen rub gekozen ipv peper/zout, wat ik enigszins saai vond.
Rub:
(Teaspoons)
- 2 zout
- 1 zwarte peper
- 1 tijm
- 1 paprika (evt. gerookt)
- 1 chilipoeder
- 1 bruine suiker
- 1 selderijzaad
- 1/2 mosterdzaad
- 1/2 komijn
- 1/2 mosterdpoeder
- 1/2 venkelzaad
Het mosterdzaad en venkelzaad heb ik in de koffiemolen gemalen overigens.

Injectievloeistof (gatver, dat klinkt nogal medisch):
- wildfond
- Worchestershiresaus
- beetje oregano
- beetje rozemarijn
- laurierblaadje
- teentje knoflook
Aan de kook brengen en twintig minuten laten sudderen. Zeven en af laten koelen. Die sojasaus heb ik niet gebruikt. Zou te zout worden.

Nog een paar blokjes Hickory er bij gestopt.

En dan straks nog als ik hem in plakken snijd...

Het eindresultaat! De eerste plakken waren droog, maar toen ik wat meer naar het midden kwam, was het vlees duidelijk vochtiger en vetter, wat de smaak zeer ten goede kwam. Want het was erg lekker. Wat een smaakvol stuk vlees is dit toch!!!
En de kat vond het ook heerlijk.

Vrouwlief snijd vlees.

Tataaaaaaa! Tevreden over het eindresultaat? Ja. Mooie rooksmaak, niet oversmoked.