Over een paar weken hebben wij met de mannen uit de vriendengroep een gezellig weekendje weg. (Ten minste, voorgaande keren wel)
Het zaterdag avondeten werd mij toebedeeld en zzzjon ging aan het denken.
Omdat er ‘s middags blijkbaar niks anders dan bier te drinken is wilde ik op lokatie niet te ingewikkeld meer hoeven doen.
Veel mise en place dus.
Broodje beenham doet het altijd goed, maar dan met alles erop en eraan.
Begonnen met het roken van een simpel gepekeld beenhammetje uit de supermarkt.
Beetje kersenhout vind ik altijd heerlijk bij beenham.
Na een uurtje een keer gemopt met een mix van appelsap en mosterd.
Dat zag er al fantastisch uit!
Toen hij tegen de 60° kern zat heb ik hem eraf gehaald, hier ben ik later nog iets mee van plan.
Deze heeft de hele middag in de koeling gelegen om wat steviger te worden.
Tegen het avond eten een snijmachine tevoorschijn gehaald en de beenham in dunne plakjes gesneden.
Hierna ook wat radijsjes, rode ui, avocado, tomaat en bieslook flinterdun gesneden.
Ook wat sla geplukt en gewassen.
Dat zag er al uit als een feestje.
Terwijl er wat pistoletjes in de oven lagen heb ik met wat mayonaise, mosterd en honing een simpel honing/mosterd sausje in elkaar gedraaid en was de hele voorbereiding klaar.
Tot zover alle dingen die ik voor kan bereiden.
Buiten mijn elektrische grill klaar gezet en deze loeiheet laten worden.
Hierna binnen enkele minuten de beenham gegrild/gebakken (was nog maar 60 kern geweest)
Hierna binnen de pistoletje in elkaar gezet.
sla, tomaat, beenham, radijsjes, rode uit, avocado en hier een flinke klodder honing mosterdsaus overheen en wat fijn gesneden bieslook.
Wauw….. wat een broodje.
Dit gaat over een paar weken een heerlijk broodje worden wat ik terplekke zonder al te veel gekkigheid kan maken.
Het zaterdag avondeten werd mij toebedeeld en zzzjon ging aan het denken.
Omdat er ‘s middags blijkbaar niks anders dan bier te drinken is wilde ik op lokatie niet te ingewikkeld meer hoeven doen.
Veel mise en place dus.
Broodje beenham doet het altijd goed, maar dan met alles erop en eraan.
Begonnen met het roken van een simpel gepekeld beenhammetje uit de supermarkt.
Beetje kersenhout vind ik altijd heerlijk bij beenham.
Na een uurtje een keer gemopt met een mix van appelsap en mosterd.
Dat zag er al fantastisch uit!
Toen hij tegen de 60° kern zat heb ik hem eraf gehaald, hier ben ik later nog iets mee van plan.
Deze heeft de hele middag in de koeling gelegen om wat steviger te worden.
Tegen het avond eten een snijmachine tevoorschijn gehaald en de beenham in dunne plakjes gesneden.
Hierna ook wat radijsjes, rode ui, avocado, tomaat en bieslook flinterdun gesneden.
Ook wat sla geplukt en gewassen.
Dat zag er al uit als een feestje.
Terwijl er wat pistoletjes in de oven lagen heb ik met wat mayonaise, mosterd en honing een simpel honing/mosterd sausje in elkaar gedraaid en was de hele voorbereiding klaar.
Tot zover alle dingen die ik voor kan bereiden.
Buiten mijn elektrische grill klaar gezet en deze loeiheet laten worden.
Hierna binnen enkele minuten de beenham gegrild/gebakken (was nog maar 60 kern geweest)
Hierna binnen de pistoletje in elkaar gezet.
sla, tomaat, beenham, radijsjes, rode uit, avocado en hier een flinke klodder honing mosterdsaus overheen en wat fijn gesneden bieslook.
Wauw….. wat een broodje.
Dit gaat over een paar weken een heerlijk broodje worden wat ik terplekke zonder al te veel gekkigheid kan maken.