BasBQ
Beef en Steak

Terrasverwarming?

 
 
 

janvh

Pitmaster
Berichten
673
Misschien niet echt een onderwerp voor op een bbq-forum, maar ik weet dat er wel een hoop mensen zijn die er hier een gebruiken.
Ik heb een overkapping van 3x3m, hier wil ik een terrasverwarming in plaatsen.
Bij de bouw er van heb ik centraal in het midden tegen het plafond een stopcontact geplaatst voor een toekomstige verwarming.

Hier dus:
1631708170873.png


Nu zitten we het meest op het bankje, maar als ik met vrienden ben wil ik het liefst een egale verwarming voor het hele oppervlak, daarom zat ik aan zoiets te denken:
1631708087893.png


Het probleem is dat ik het er niet uit vind zien, en ik weet ook niet of de warmte dan juist weer te veel verspreid wordt, waardoor de verwarming niet voldoende is.
Heeft iemand ervaringen met iets dergelijks?
Of juist met een 'gewone' heater (zo'n rechte) die aan het plafond bevestigd is en naar beneden straalt?
Hoe is de warmtespreiding van zo'n rechte heater?

zoiets dus:
1631708369441.png
 
Laatst bewerkt:
Misschien niet echt een onderwerp voor op een bbq-forum, maar ik weet dat er wel een hoop mensen zijn die er hier een gebruiken.
Ik heb een overkapping van 3x3m, hier wil ik een terrasverwarming in plaatsen.
Bij de bouw er van heb ik centraal in het midden tegen het plafond een stopcontact geplaatst voor een toekomstige verwarming.

Hier dus:

Bekijk bijlage 29071
En de vraag is welke neem ik aan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk
 
Ik heb zelf een rechte, maar dan aan de muur. Bij mij stond dat het niet aan het plafond bevestigd mocht worden. Heb een golden 2000 shadow van Eurom en bij mij is er meer warmte dan bij mn buurman met zo een ding aan het plafond. Maar dat kan er ook aan liggen dat beide buren hebben bespaard op de heater en ik niet

Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk
 
Zelf heb ik de eerste heater hanger onder mijn overkapping, opzich geeft hij aardig wat warmte af maar niet mega veel. Hij heeft ongeveer een bereik van maximaal 1,5 meter aan straling hitte. De heater heb ik boven mijn eettafel gehangen aangezien wij daar het meeste zitten. Ik zou wel gaan kijken om je overkapping af te sluitel met een zeil, zo kun je wat warmte vast houden.


abe4c8cca0881cf959703ab44163c9f8.jpg


De heater kan ik verplaatsen tot recht boven de bank waardoor de mensen op de bank het wat warmer kunnen krijgen. Als het nou echt koud is, gaat de houtkachel aan

ffe57274a143ff42caf7c6089b129159.jpg


2b1898f10265b70579d7377b87616350.jpg


Ik heb bijvoorbeeld met doorzichtig tafelzeil van 2mm dik, een deel van de overkapping dicht gemaakt en hierdoor een aardig warm plekje gemaakt.
Succes met je keuze te maken!
 
Zelf heb ik de eerste heater hanger onder mijn overkapping, opzich geeft hij aardig wat warmte af maar niet mega veel. Hij heeft ongeveer een bereik van maximaal 1,5 meter aan straling hitte. De heater heb ik boven mijn eettafel gehangen aangezien wij daar het meeste zitten. Ik zou wel gaan kijken om je overkapping af te sluitel met een zeil, zo kun je wat warmte vast houden.


abe4c8cca0881cf959703ab44163c9f8.jpg


De heater kan ik verplaatsen tot recht boven de bank waardoor de mensen op de bank het wat warmer kunnen krijgen. Als het nou echt koud is, gaat de houtkachel aan

ffe57274a143ff42caf7c6089b129159.jpg


2b1898f10265b70579d7377b87616350.jpg


Ik heb bijvoorbeeld met doorzichtig tafelzeil van 2mm dik, een deel van de overkapping dicht gemaakt en hierdoor een aardig warm plekje gemaakt.
Succes met je keuze te maken!

Zo'n zeil staat hier ook nog op de planning inderdaad! Goed om te zien hoe jij het opgelost hebt.

1.5m vind ik wel een beetje weinig voor een heater. Het afdak is een kleine 3m hoog, dus de heater komt al gauw op 2.5m hoogte te hangen. Dat zou betekenen dat er al weinig over blijft van de warmte.
Thanks voor je behulpzame reactie!
 
Zo'n zeil staat hier ook nog op de planning inderdaad! Goed om te zien hoe jij het opgelost hebt.

1.5m vind ik wel een beetje weinig voor een heater. Het afdak is een kleine 3m hoog, dus de heater komt al gauw op 2.5m hoogte te hangen. Dat zou betekenen dat er al weinig over blijft van de warmte.
Thanks voor je behulpzame reactie!

Mijn overkapping begint op 2 meter, daarom is voor bij mij de heater meer dan voldoende qua warmte. Bij mijn buurman staat een overkapping van bijna 3 meter, daar hebben we de heater een keer opgehangen. Dit resulteerde dat de heater te weinig verwamings vermogen heeft aldus op die hoogte.
 
Ik heb zelf de Eurom Golden 2500 Shadow hangen en ben er erg tevreden over. Geeft niet onwijs rood licht en verwarmt je goed op een koelere zomeravond. Verwacht niet dat je er met winters weer en met dikke kleding aan er iets van merkt 😉 Ik heb geen ervaring hoe deze het doet in een afgesloten ruimte.

41393AA8-8F9D-427E-A853-B9CDBA28ADBB.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan