BasBQ
Beef en Steak

Temperatuursonde

 
 

lollie-be

Kooltjesharker
Berichten
110
Ik denk dat mijn temperatuursonde stuk is. Ik heb ze nog maar 3 keer gebruikt. Maar misschien toch "misbruikt".

Iedere keer dat ik een bcc maak, laat ik de sonde in de kip en zit de kabel tussen mijn deksel.

Nu is die kabel hard geworden op die plaats. En als ik hem aanleg dan slaat hij soms tilt. Eerst geeft ie bijvoorbeeld 90 gr aan dan 11 gr. Als ik hem dan afleg en dan weer aanleg gaat ie weer juist.

Ik weet gewoon niet meer of ik er nog op kan vertrouwen, of hij wel de juiste temp aangeeft.

Het gaat over zo'n ikea temp meter.

Ik heb al gezien dat sommigen een gaatje boren in de kettle. Maar zie dat niet zitten.

Kun je zo'n sonde afzonderlijk kopen?
 
Losse voeler is waarschijnlijk net zo duur als een nieuwe fantast ;)
 
Ik had twee fantasten en een vergelijkbaar probleem. Hij gaf structureel 30 Gr teveel aan. De andere deed/doet het wel goed. Binnenkort even langs de Ikea voor een nieuwe.

Ik laat de draad altijd door het luchtgat in de deksel lopen.
 
Caspar zei:
Ik had twee fantasten en een vergelijkbaar probleem. Hij gaf structureel 30 Gr teveel aan. De andere deed/doet het wel goed. Binnenkort even langs de Ikea voor een nieuwe.

Ik laat de draad altijd door het luchtgat in de deksel lopen.
Ja zeg. Waarom deed ik dit niet lol. Hmmm dus een gekend probleem met die fantast
 
Terug
Bovenaan Onderaan