BasBQ
Beef en Steak

Temperatuur snel omhoog krijgen Weber master touch?

 
 

drummerboy

Kooltjesharker
Berichten
103
Ik weet niet of ik in de juiste groep post maar was even benieuwd of er iemand ervaring heeft met het snel hoger krijgen van de temperatuur op en Weber Master Touch?

Denk aan het eerst langzaam garen van buikspek en dan nog even willen grillen. Of reverse sear bij een flinke steak oid. (Of ik denk gewoon te moeilijk)

Als ik de verhalen zo lees dan is het verhogen van de temp op een kamado een kwestie van schuifen flink openzetten en klaar. Mijn ervaring met de Weber is dat dat niet zo vlot gaat. Ben benieuwd of jullie nog ideeen / tips hebben


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volgens mij doen de meesten (en ikzelf ook) door een kolenstarter vol briketten
/kolen aan te maken en deze dan op het moment dat de temp omhoog moet erbij gooien, dus een beetje timen hoelang het duurt om een starter briketten heet te stoken om deze op het juiste moment klaar te hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Ja had ik ook al aan gedacht. Domweg schuiven openzetten schiet in ieder geval niet op


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Niet bang zijn om te proberen, het is ook geen exacte wetenschap.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Hoi Ben, linkje werkt helaas niet. Ben wel benieuwd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ha mooi filmpje! Je hebt een langere tang nodig
Maar heb je de temp van de weber in 15 min zo omhoog gekregen door alleen de schuiven open te zetten en de deksel open te laten?
(Zet de picanha ondertussen wat hoger op Mn to-do list)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
drummerboy zei:
Ha mooi filmpje! Je hebt een langere tang nodig
Maar heb je de temp van de weber in 15 min zo omhoog gekregen door alleen de schuiven open te zetten en de deksel open te laten?
(Zet de picanha ondertussen wat hoger op Mn to-do list)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

of andere handschoenen  :D de picanha bereide ik geloof ik op zo'n 140?/150?C daarna alles open en eerst deksel dicht om het gietijzeren rooster lekker heet te krijgen, je moet wel zorgen voor voldoende kooltjes aanwezig zijn anders krijg de temp iid niet omhoog.
 
Ok nice! En idd andere handschoenen is ook een optie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan