BasBQ
Beef en Steak

Temperatuur meten op het grillrek

Glenn

Tondelzoeker
Berichten
4
Hallo,
Misschien een stomme vraag, maar hoe meten jullie temperatuur op het grill rek?
Na het een en ander gelezen te hebben denk ik dat ik bij Ikea gewoon de goedkoopste
Temp meter ga halen die er is omdat daar weinig klachten over zijn.. Is hij kapot gooi je hem gewoon weg.
Als jullie temp op de grill zelf willen weten, waar laat je die probe dan? Die leg je toch niet los op de grill?
Mij lijkt dat het ijzer van de grill zelf veel warmer is dan de lucht eromheen? Zijn daar speciale klemmetjes voor ofzo?
 
probe door een aardappel  steken en die leg je op het rooster
 
Door alu-folie werkt ook.
Ik heb een u-profieltje gemaakt en daar gaten in gemaakt waar de probe in ligt, maar er zijn ook klemmetjes te koop inderdaad
 
Als je de fantast bedoeld, niet aan het deksel hangen met de magneetjes. de plastic achterkant kan daar niet zo tegen (spreek uit ervaring)  :p
 
Fantast bedoel ik idd.. Zat ook al te denken hoe ik die vast moest maken. Wordt aardig warm en was idd al bang voor smelten..
Als je door een aardappel steekt dan het uiteinden van de probe weer erdoor steken zodat jijde lucht meet toch en niet de aardappel?
 
heb meerdere gaatjes geboord in mn oven en steek daar de pennen in, ik meet net onder t rooster en boven t vlees.

 
Zo dan. Dat ziet er wel heel prof uit! Zit er nog zoveel verschil net onder het vlees en net boven het vlees dan??
 
aanvang sessie wel ja en zeker als t rooster vol lig.
na een paar uur is t verschil 10a15 graden dacht ik want ik hou t allang niet meer bij en ik hou de onderste meestal als dome temp aan.
laatste paar uur van de sessie is dr ook niet veel verschil meer want  de 15 briketten zijn dan driekwart op en geven niet veel directe hitte meer dan en t vlees is  natuurlijk ook behoorlijk op temperatuur.
 
Nu moet ik toch wel een beetje lachen AV, een controller is overdreven want met schuifjes spelen heeft je voorkeur, maar dan had ik niet verwacht dat je zoveel meetpunten zou gaan gebruiken. Geen aanval hoor, maar ik had dit niet van je verwacht ;)
 
structor zei:
Nu moet ik toch wel een beetje lachen AV,
dat je zoveel meetpunten zou gaan gebruiken.

nog lachwekkender  :D: onderste rooster hebt dr ook 2 8-| maar die wordt zelden gebruikt..
maar meten is weten.

controller is niks overdreven als je bv met meerdere Q voor een catering,grote groep of wedstrijd bezig bent.
maar voor eigen thuis zoals ik regelmatig lees...  :-B 8-> :)] I-)  en ontbreekt de beleving van buiten zijn met je hobby
 
AV zei:
controller is niks overdreven als je bv met meerdere Q voor een catering,grote groep of wedstrijd bezig bent.
maar voor eigen thuis zoals ik regelmatig lees...  :-B 8-> :)] I-)  en ontbreekt de beleving van buiten zijn met je hobby

Sooo true, +1
 
Boldeagle zei:
Als je de fantast bedoeld, niet aan het deksel hangen met de magneetjes. de plastic achterkant kan daar niet zo tegen (spreek uit ervaring)  :p

+1 uit ervaring
 
Ewald zei:
vroeger op school op de vraag:
[/quote  .


ik redde een Duitser,,is dat verleden of tegenwoordige tijd vroeg meester mij 47 jaar gelee.
ik antwoorde.. dat is  verleurn  tied meester  .

k heb dr flap oren aan overgehouden.
 
 
Terug
Bovenaan Onderaan