BasBQ
Beef en Steak

Temp. controle BCC

 
 

Alflies

Stoker
Berichten
336
Vanmorgen is het idee geboren om als avond eten kip te eten. Mooie gelegenheid om de temperatuurmeter van de Primo te controleren met behulp van een gekalibreerde thermometer.
Deze week ook wat nieuwe rubs ontvangen, de keuze is gevallen op de Plowboys yardbird



Kip gewassen, droog gemaakt en voorzien van een laagje olijfolie. Daarna rub en een beetje bloem voor een krokant korstje.
Q op temperatuur gebracht, thermokoppel rond de voeler van de Primo gedraaid. Verschil was ongeveer 5 graden, de Primo gaf een iets lagere temperatuur aan.
Ik heb 175 graden aangehouden, met de gedachte dat het op de D plates wat warmer zou zijn (ik denk 185, echter niet gemeten)



Temperatuur fluctueerde tussen de 170 en 180 graden C, kreeg hem nog niet super constant maar dat komt vanzelf.
De kip was niet zo heel groot, dus na een uurtje was hij gaar.



Smaak was super, sappiger dan vanaf de Weber en op de een of andere manier ook een vollere smaak.
Om een eerlijk vergelijk te maken zal ik het nog een keer testen met een rub die ik eerder heb gebruikt, voor het bier heb ik overigens Grolsch gebruikt en als hout appel.
 
Wat voor thermometer heb je daarvoor gebruikt? Lijkt op een fluke.
 
Ziet er mooi uit!
 
Vuurvlieg zei:
Wat voor thermometer heb je daarvoor gebruikt? Lijkt op een fluke.

Je bent door naar de volgende ronde, het is inderdaad een Fluke.
Gebruik ik normaal niet, even meegenomen van mijn werk.
 
Vuurvlieg zei:
Wat voor thermometer heb je daarvoor gebruikt? Lijkt op een fluke.

Oh mooi, ik heb een fluke AVO meter alleen nog geen temp. Sonde erbij. Lijkt me mooi om mijn andere temp.meters en sondes eens te checken.
 
Mooie kip, zal vast gesmaakt hebben.
 
Laat die kip maar zitten ik zit nog steeds jaloers naar die Primo te kijken  :'(
 
Boldeagle zei:
Laat die kip maar zitten ik zit nog steeds jaloers naar die Primo te kijken  :'(
Niet al te ver bij jou uit de buurt zit een Primo dealer vlgs mij, daar al eens gekeken?  ;)
 
RedFox zei:
Boldeagle zei:
Laat die kip maar zitten ik zit nog steeds jaloers naar die Primo te kijken  :'(
Niet al te ver bij jou uit de buurt zit een Primo dealer vlgs mij, daar al eens gekeken?  ;)

Heb mijn vakantiegeld al opzij gezet  ;)
 
Of je krijgt van Gerda weer een mooi cadeau!  ;)
 
Kippie ziet er erg goed uit 8)
 
Lekker chickie!
 
laat die kip maar komen  :)
 
Alweer zo'n lekker kippetje. ;D
 
mooi kippetje!
 
Mooie kip en lekker sappig dan is het echt smullen.
 
Vuurvlieg zei:
....AVO meter.....

Dat is een woord dat je niet zo dikwijls meer hoort. ;) Wij noemden dat 35 jaar geleden op de LTS al een multimeter. 8)

Anyway, fijn kippetje!
 
mischien nit helemaal on-topic maar geeft grolsch geen bitter smaak?
dat is teminste mijn ervaring met in bier gesmoorde uien
 
Terug
Bovenaan Onderaan