BasBQ
Beef en Steak

Tarbot: Rombo Chiodato in saor

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.071
Oftewel: Gemarineerde gebakken Tarbot Venetiaanse stijl

DSC_3256.JPG


500 gram Tarbotfilet, Grietfilet of Tongfilet

Marinade:

2 eieren
beetje zout
2 el. melk

Saus:

1 ui
4 el. olijfolie
30 gr. boter
enkele slagen zwarte peper uit de molen
3 laurierblaadjes
60 ml. witte wijnazijn (ik ga voor een goede rijstazijn Konig white rice vinegar)
120 ml. water
2 volle el verse Peterselie
1 teen knoflook
4 el. rozijnen
2 el. pijnboompitten, of wat wij doen pistachenoten (wegens allergie)

Panko of paneermeel om te paneren of zelfgemaakt brood paneer.
50/50 Goede bakolie (arachide) en roomboter, vis moet zwemmen dus het ligt aan de grootte van de pan hoeveel, zeg een laag olie boter van 1/2 centimeter.

Bereiding:

Filets in stukken snijden van 5 x 10 cm (ongeveer)
In een schaal eieren, zout en melk loskloppen en de drooggedepte visfilet aan toevoegen en minstens 1 uur laten marineren, ondertussen af en toe omscheppen. Ui in dunne ringen snijden en 5 min inkoud water zetten.
Olie en boter in skillet verwarmen en de drooggedepte uien in 5 minuten glazig laten worden (niet bakken)
Wijn/Rijst azijn en laurierblad toevoegen en een paar (2) minuten laten sudderen daarna water erbij en 30 min door sudderen.
Op smaak brengen met zout en peper.
Peterselie en knoflook fijnhakken, Rozijnen 15 min. laten weken in warm water, pijnboompitten/ pistachenoten even in een droge skillet opbakken
Peterselie en knoflook even mee verwarmen in de saus

Visfilets stuk voor stuk door de panko/paneer halen boter/olie heet laten worden en de vis ongeveer 2 minuten per kant gaar bakken.

Vis op schaal leggen, afgedroogde rozijnen en pistachenoten/pijnboompitten en de saus erover verdelen.

DSC_3196.JPG

DSC_3204.JPG

DSC_3213.JPG

DSC_3216.JPG

DSC_3221.JPG

DSC_3225.JPG

DSC_3231.JPG

DSC_3234.JPG

DSC_3237.JPG

DSC_3242.JPG

DSC_3243.JPG

DSC_3247.JPG

DSC_3251.JPG

DSC_3253.JPG

DSC_3254.JPG

DSC_3261.JPG


De pasta is heel simpel en komt uit het pastamachine boek.

Pasta met knoflook-olijfoliesaus:

2 tot 4 tenen knoflook
6 tot 8 extra vergine olijfolie (koudgeperst) van zeer goede kwaliteit !!
Zout en vers gemalen zwarte peper naar smaak.
1 el. gehakte verse Peterselie
450 gram verse pasta (koeling supermarkt)

knoflook hakken en met de olijfolie 5 min. heel zachtjes!! laten smoren.
op smaak brengen met Peper en Zout schep er de peterselie door haal de pan van het vuur en zet apart.
Pasta koken afgieten in vergiet en schep hem dan losjes om met de knoflooksaus, Dien onmiddelijk op.

Wij doen er dan grof geschaafde Grano Padano kaas over als topping
 
mooi recept weer, al ben ik niet van de vis
 
Ik denk zomaar dat ik dit blief. Heel erg.
 
Gebakken vis. Heerlijk...
Zou alleen de rozijnen weglaten,dat is niks voor mij namelijk. Voor de rest dikke prima. Ga het eens maken met Geep filet..
 
Zie er goed uit. Tarbot staat qua smaak boven aan de lijst, qua prijs staat die wat lager op de lijst.
 
Mr D.J. zei:
Gebakken vis. Heerlijk...
Zou alleen de rozijnen weglaten,dat is niks voor mij namelijk. Voor de rest dikke prima. Ga het eens maken met Geep filet..

Ben ook niet zo van rozijnen, maar in sommige recepten heeft het wel toegevoegde waarde, ik zou ze niet weglaten.
 
A3aan84 zei:
Zie er goed uit. Tarbot staat qua smaak boven aan de lijst, qua prijs staat die wat lager op de lijst.

Neem dan Griet, qua smaak nagenoeg hetzelfde als Tarbot, qua prijs ongeveer 1/3 van die van Tarbot.
 
Ziet er weer heerlijk uit!! :D
 
Lijkt me heerlijk!
wat zit er op de pasta?
is deze vis altijd te koop?
goede viswinkel zeker?
 
miep zei:
Lijkt me heerlijk!
wat zit er op de pasta?
is deze vis altijd te koop?
goede viswinkel zeker?

Miep, in een goede viszaak is Tarbot altijd te koop of visboer op markten, Griet is meestal wat lastiger maar een viszaak kan deze altijd voor je bestellen.
Tarbot en Griet zijn onze favoriete vissen een hele verfijnde smaak gevolgd door Tong.

De pasta is heel simpel en komt uit het pastamachine boek.

Pasta met knoflook-olijfoliesaus:

2 tot 4 tenen knoflook
6 tot 8 extra vergine olijfolie (koudgeperst) van zeer goede kwaliteit !!
Zout en vers gemalen zwarte peper naar smaak.
1 el. gehakte verse Peterselie
450 gram verse pasta (koeling supermarkt)

knoflook hakken en met de olijfolie 5 min. heel zachtjes!! laten smoren.
op smaak brengen met Peper en Zout schep er de peterselie door haal de pan van het vuur en zet apart.
Pasta koken afgieten in vergiet en schep hem dan losjes om met de knoflooksaus, Dien onmiddelijk op.

Wij doen er dan grof geschaafde Grano Padano kaas over als topping
 
structor zei:
....................Prachtige maincoon ook, vond hij/zij het ook een goed recept?

Zij was het recept aan het bewaken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan