BasBQ
Beef en Steak

Tang/iets om binnenrooster GBS te kunnen pakken/vervangen

 
 

dromer1967

Pitmaster
Berichten
537
Het GBS systeem heeft een mooi rooster waarvan je het binnendeel kunt vervangen door iets anders.

Weet iemand een tang of zo om het normale deel eruit te halen?

Had gisteren bij het schoonmaken van het rooster met een borstel dat het binnendeel verschoof en dus half omlaag hing. Aangezien het nogal heet is (en ook relatief zwaar) zou het handig zijn om iets te hebben waarmee je het binnenrooster kunt vastpakken en weer goed terugleggen (of vervangen door iets anders maar zover reikt mijn uitrusting nog niet).

 
Ik gebruikt hiervoor geen tang, maar speciale handschoenen
 
Ik geef zelf ook maar even een antwoord, want googlen deed het bij een nieuwe poging toch beter.

Weber heeft er de GBS Grate Lifter voor bedacht. As usual Weber duur maar in ieder geval kwalitatief dan wel veilig en goed.
 
dromer1967 zei:
SilverFox zei:
Ik gebruikt hiervoor geen tang, maar speciale handschoenen

Ik heb de Weber bbq handschoenen maar daar durf ik het hete rooster niet mee vast te pakken hoor  :-O
Die zwarte 'wollen' dingen, heb ik hier ook, gaat prima :D
Maar die grate lifter is een goede tip!
 
gridlifter  zijn er van weber en BGE
heb zelf een BGE werkt super
 
Handvat met stang van een oude verf roller en een stukje van de stang af zagen. Werkt prima
 
Plus nog 1 voor de las handschoenen. Nu een paar weken in gebruik en kan geen tang tegenop. Blij mee. Tip uit het boek van Jord. Top tip!
 
ik heb ook de wollen handschoenen van weber en pak daar het rooster ook mee vast (niet te lang vasthouden)
 
Gewoon een lange tang, na een paar jaar oefenen, pak je er alles mee op  :D,  En idd de grade lifter, maar deze lijkt me voor het binnenstukje een beetje aan de lompe kant
 
Boldeagle zei:
Gewoon een lange tang, na een paar jaar oefenen, pak je er alles mee op  :D,  En idd de grade lifter, maar deze lijkt me voor het binnenstukje een beetje aan de lompe kant

Ja dat klopt, maar met lashandschoenen gaat het nog makkelijker en ook zware voorwerpen op te pakken. O ja tip van flip las handschoenen gebruiken als pannelappen met  rvs schalen kan maar dan moet je er ze wel goed tussen doen  :blush:
 
Terug
Bovenaan Onderaan