BasBQ
Beef en Steak

Tafel voor een 57CM Weber BBQ

Rob Klooster

Tondelzoeker
Berichten
18
Ik was al een tijdje op zoek naar een passende tafel voor mijn 57CM Weber OTP. Toen mijn zwager (Met 2 RECHTERhanden) dezelfde BBQ had gekocht, en ik op dit forum een tekening van medeforumlid 'Vogels' (Waarvoor dank!) zag staan hebben we besloten er zelf 2 te maken.

Nadat we Douglas hout hadden besteld, zijn we 3 weken geleden begonnen met het Op maat zagen, schaven,schuren en voor boren van de balken:







De zaterdag erop hebben we alle losse onderdelen in de lak gezet:



Afgelopen zaterdag hebben we het gat in het blad gezaagd, de tafel licht geschuurd en vervolgens in elkaar gezet. Onze dames hebben hierna de tafels nogmaals in de lak gezet.













Wanneer de lak mooi opgedroogd is gaan we a.s. zaterdag de BBQ in de tafel plaatsen, een rekje voor het gereedschap monteren en nog wat dingetjes finetunen. More pic's to come...






 
mooie tafel hoor, ga je heel veel plezier van hebben
 
Mooie tafel zeg!
 
Wat een prachtig project zeg!
 
Nice!! =D>
 
Mooie tafels, en wat een lekker knutsel schuurtje hebben jullie daar.
 
Mooi tafeltje.... Ken de tekening ergens van.  :p :p
 
@Vogels: Nogmaals dank!

@Ceriel: Het is wellicht niet nodig, maar qua hygi?ne heb ik er zo een beter gevoel bij. De tafel is zo eenvoudig schoon te houden. Onbehandeld trekt het toch allemaal sneller in het hout ben ik bang. Ik heb momenteel ook nog geen plek om hem helemaal droog weg te zetten. En ik ben bang dat hij onbehandeld toch sneller lelijk wordt..
 
Mooi hoor !
 
Topper!
 
Vadaag zijn we weer verder gegaan met ons projectje. De tafel was al klaar, maar de BBQ moest er nog in.

We hebben beide een andere 57CM Weber: een Mastertouch (1 handvat) en een One Touch Pro (2 handvaten) Bij de Mastertouch hebben we het als volgt gedaan:

Sleuf om het handvat in te laten vallen:





Vervolgens vast zetten met de steunbalk onder het blad:



Omdat hier maar 1 handvat aan zit, hebben we de andere kant laten rusten op 2 beugeltjes:





Bij de OTP waren de beugels niet nodig. Hier zit over beide handvaten een houten balkje. Het eindresultaat is als volgt:







Er moet nog even een rekje op de zijkant voor het gereedschap, maar verder is hij klaar voor gebruik  B-)

 
Terug
Bovenaan Onderaan