BasBQ
Beef en Steak

Tafel voor de Weber

Mooi ding!
 
Bedankt voor de inspiratie en tekening
IMG_20140913_170538.jpg

zo ziet de mijne er nu uit.

IMG_20140913_170604.jpg


Voor het eerst dat ik zo'n project helemaal zelf heb aangepakt. Ik heb wel wat eigen maten gebruikt (ik vind een hoge tafel erg prettig, juist omdat ik redelijk lang ben). Een plank is helaas 'gescheurd', dus die zal ik nog moeten vervangen, maar van buiten zie je geen schroef en het ding staat als een huis.

Nu moet ik nog bedenken wat ik er mee wil gaan doen, in de greywash, of beitsen en het 'topdek' in de bootlak zetten...
 
Ziet er goed uit, mooi gemaakt. Zou hem denk ik in de greywash zetten, maar is uiteindelijk persoonlijk.
 
Als er nog iemand tijd over heeft om een tafel te maken hoor ik dat graag  :D

Vakwerk mensen!
 
Ziet er goed uit Roy H....  B-)

En Riestad, misschien maak ik binnenkort wel een nieuwe voor een 57.. Kun je de huidige overnemen..  :D
 
Mooie tafel!

Mijn zwager en ik hebben ondertussen ook Douglas hout besteld om een soortgelijke tafel te maken. Nu is mijn vraag. heeft iemand een tip welke lak ik het best kan gebruiken om de tafel mee te behandelen?
 
Heel mooi gemaakt, goede keuze om de weber op pootjes te laten staan in plaats van hangen aan de handvaten.
 
Knap stukje werk. Fijn 2 rechterhandjes...  :D
 
Nice!!!
 
Rob Klooster zei:
Mooie tafel!

Mijn zwager en ik hebben ondertussen ook Douglas hout besteld om een soortgelijke tafel te maken. Nu is mijn vraag. heeft iemand een tip welke lak ik het best kan gebruiken om de tafel mee te behandelen?

Ik heb gewoon blanke lak gehaald bij de bouwmarkt. De BBQ zit ongeveer een halve cm van het hout af en dit geeft geen problemen. Aan de bovenkant zie je hier niets van.

Je moet echter wel opletten met het omkeren van de starter in de BBQ, de gloeiende kleine stukjes die wegwaaien willen wel hun markering in de lak achterlaten. Maar dat is denk ik met elke lak het geval.
 
toffe tafel, ziet er erg mooi uit. Heb je misschien een foto of detail tekening van hoe je de Weber aan de tafel hebt bevestigd? Ik vind een hangende versie mooier dan een versie waar de poten nog onder zitten. Ik zag in je openingsbericht een plank met een uitsparing klem je daar gewoon het handvat mee onder tegen de tafel aan?

Alvast bedankt!

PS. mooi programma he SolidWorks ;)
 
vogels zei:
Laat het bakken op hoogte maar beginnen.

Zeg dat wel... op eenzame hoogte... wat een prachtmeubel zeg!
 
Terug
Bovenaan Onderaan