BasBQ
Beef en Steak

Tafel voor de Weber Mastertouch

De tucaway komt er nog op aan de zijkant ik ben nog aan het uitdokteren hoe ik dit klaarspeel
 
bart_dewulf zei:
De tucaway komt er nog op aan de zijkant ik ben nog aan het uitdokteren hoe ik dit klaarspeel

Had bij mijn tafel de ronding van de tucaway meegenomen bij het gat. Dan is je gat dus iets groter aan de rechterkant. De deksel valt dan mooi weg in je tafel en het handvat blijft toch mooi boven je werkblad. Plaatje van bovenaanzicht voor het idee:

3vZQSU.png


 
Bovenstaand plaatje was ook mijn gedachte, wel zou ik de tucaway aan de achterkant doen voor de 'bereikbaarheid' van het rooster.
 
Joost zei:
Bovenstaand plaatje was ook mijn gedachte, wel zou ik de tucaway aan de achterkant doen voor de 'bereikbaarheid' van het rooster.

Heb ik in eerste instantie ook aan gedacht, maar dan kun je niet zo makkelijk bij de deksel. Ook open doen is dan niet erg handig. Daarbij werkt hij (Performer 'met blad') nu ook zo en dat heb ik nog nooit als vervelend ervaren. Kortom zag daarom geen reden om hem te verplaatsen.
 
Ik heb geprobeerd de tucaway aan de tafel te monteren, dit blijkt vrij lastig vanwege de ronde vorm van de deksel. Als je die aan een rechte tafel wilt monteren steekt dat best ver uit.

Ik heb hem nu dus ook niet gemonteerd, maar heb een haak gemaakt waar ik de deksel met het standaard haakje in de weberdeksel aan hang. Weet niet of die er bij de 57 deksels ook op zit..

20140806_185340_20140806_185503_zpsdj7iuz41.jpg


20140806_185403_20140806_185521_zpso9zsvn2a.jpg
 
Bij sommige wel, ligt eraan welk model je hebt. Of dus de beugel aan de buitenkant van je kettle of aan de binnenzijde van je deksel de haak die jij hebt.

Op zich valt het wel mee, je moet gewoon ipv 1 cirkel, 2 cirkels zagen met hetzelfde middelpunt. Waarbij de tweede (de grootste) niet volledig. De ruimte die je kwijt bent vind ik iig ook minimaal. Zou de kettle dan wel helemaal rechts of links in de tafel zetten.


ps. Jouw tafel ziet er ook mooi uit!!  :)
 
bart_dewulf zei:
Het idee van bidle vind ik niet slecht we gaan dit uit proberen

Ben benieuwd!!  B-)


Disclaimer
Bidle spant zich in om de inhoud van zijn berichten regelmatig te actualiseren en/of aan te vullen. Ondanks de constante zorg en aandacht die Bidle aan de samenstelling van zijn berichten besteed, is het mogelijk dat de informatie die hier wordt gepubliceerd onvolledig of onjuist is. De informatie van zijn berichten en eventuele wijzigingen kunnen te allen tijde met onmiddellijke ingang en zonder enige kennisgeving worden aangebracht. Bidle is niet aansprakelijk voor de gevolgen van verandering van berichten of het toepassen van de omschreven informatie.
Bidle's berichten bevatten soms verwijzingen of hyperlinks naar andere sites. Deze zijn opgenomen ter informatie van de bezoekers van dit forum en te goeder trouw geselecteerd voor de doelgroep. Bidle is niet verantwoordelijk voor de inhoud of beschikbaarheid van deze externe links of bronnen. Bidle geeft geen garantie noch aanvaardt hij enigerlei aansprakelijkheid met betrekking tot de inhoud, data, adviezen, verklaringen of ander materiaal op externe sites of bronnen. Koppeling met documenten of sites van derden houdt geen bekrachtiging van die bestanden in.
Ongeautoriseerd of oneigenlijk gebruik van de website of de inhoud daarvan kan een inbreuk op intellectuele rechten, regelgeving m.b.t. privacy, publicatie en/of communicatie in de breedste zin van het woord opleveren. U bent verantwoordelijk voor al hetgeen u vanuit de berichten vermenigvuldigt.
Bidle kan er niet voor instaan dat de informatie van zijn berichten geschikt is voor het doel waarvoor de informatie door u wordt geraadpleegd. Alle informatie en diensten worden aangeboden in een staat waarin deze zich feitelijk bevinden en zonder enige garantie of waarborg ten aanzien van hun deugdelijkheid en geschiktheid voor een bepaald doel of anderszins. Bidle is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade die het gevolg is van het gebruik van informatie die door middel van deze site verkregen is.
Bidle sluit alle aansprakelijkheid uit voor enigerlei directe of indirecte schade, van welke aard dan ook, die voortvloeit uit of in enig opzicht verband houdt met het gebruik van deze berichten, of met de tijdelijke onmogelijkheid om de berichten te kunnen raadplegen.
 
Bidle zei:
bart_dewulf zei:
Het idee van bidle vind ik niet slecht we gaan dit uit proberen

Ben benieuwd!!  B-)


Disclaimer
Bidle spant zich in om de inhoud van zijn berichten regelmatig te actualiseren en/of aan te vullen. Ondanks de constante zorg en aandacht die Bidle aan de samenstelling van zijn berichten besteed, is het mogelijk dat de informatie die hier wordt gepubliceerd onvolledig of onjuist is. De informatie van zijn berichten en eventuele wijzigingen kunnen te allen tijde met onmiddellijke ingang en zonder enige kennisgeving worden aangebracht. Bidle is niet aansprakelijk voor de gevolgen van verandering van berichten of het toepassen van de omschreven informatie.
Bidle's berichten bevatten soms verwijzingen of hyperlinks naar andere sites. Deze zijn opgenomen ter informatie van de bezoekers van dit forum en te goeder trouw geselecteerd voor de doelgroep. Bidle is niet verantwoordelijk voor de inhoud of beschikbaarheid van deze externe links of bronnen. Bidle geeft geen garantie noch aanvaardt hij enigerlei aansprakelijkheid met betrekking tot de inhoud, data, adviezen, verklaringen of ander materiaal op externe sites of bronnen. Koppeling met documenten of sites van derden houdt geen bekrachtiging van die bestanden in.
Ongeautoriseerd of oneigenlijk gebruik van de website of de inhoud daarvan kan een inbreuk op intellectuele rechten, regelgeving m.b.t. privacy, publicatie en/of communicatie in de breedste zin van het woord opleveren. U bent verantwoordelijk voor al hetgeen u vanuit de berichten vermenigvuldigt.
Bidle kan er niet voor instaan dat de informatie van zijn berichten geschikt is voor het doel waarvoor de informatie door u wordt geraadpleegd. Alle informatie en diensten worden aangeboden in een staat waarin deze zich feitelijk bevinden en zonder enige garantie of waarborg ten aanzien van hun deugdelijkheid en geschiktheid voor een bepaald doel of anderszins. Bidle is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade die het gevolg is van het gebruik van informatie die door middel van deze site verkregen is.
Bidle sluit alle aansprakelijkheid uit voor enigerlei directe of indirecte schade, van welke aard dan ook, die voortvloeit uit of in enig opzicht verband houdt met het gebruik van deze berichten, of met de tijdelijke onmogelijkheid om de berichten te kunnen raadplegen.

Haha Bidle,
Ik moest toch wel een beetje lachen om je disclaimer.
Ben je bang voor Amerikaanse praktijken???? Of misschien al voorbereid op!

On topic.
Ben benieuwd wat het gaat worden met die tucaway
I.i.g zit er bij een mastertouch geen haakje in de deksel (simpelweg omdat die niet nodig is met een tucaway erin)


 
Ik wil na het verbouwen van de tuin ook de weber in een tafel aan monteren, zal daarmee ook met de plaatsen van de deksel.
Mijn 57cm OTG heeft wel een haakje maar ik zat eraan te denken om deze te monteren :

weber_dekselhouder_500.jpg


Om e.o.a. reden heb ik altijd ruzie met dat haakje ;-)
 
mitch01 zei:
Bidle zei:
bart_dewulf zei:
Het idee van bidle vind ik niet slecht we gaan dit uit proberen

Ben benieuwd!!  B-)


Disclaimer
Bidle spant zich in om de inhoud van zijn berichten regelmatig te actualiseren en/of aan te vullen. Ondanks de constante zorg en aandacht die Bidle aan de samenstelling van zijn berichten besteed, is het mogelijk dat de informatie die hier wordt gepubliceerd onvolledig of onjuist is. De informatie van zijn berichten en eventuele wijzigingen kunnen te allen tijde met onmiddellijke ingang en zonder enige kennisgeving worden aangebracht. Bidle is niet aansprakelijk voor de gevolgen van verandering van berichten of het toepassen van de omschreven informatie.
Bidle's berichten bevatten soms verwijzingen of hyperlinks naar andere sites. Deze zijn opgenomen ter informatie van de bezoekers van dit forum en te goeder trouw geselecteerd voor de doelgroep. Bidle is niet verantwoordelijk voor de inhoud of beschikbaarheid van deze externe links of bronnen. Bidle geeft geen garantie noch aanvaardt hij enigerlei aansprakelijkheid met betrekking tot de inhoud, data, adviezen, verklaringen of ander materiaal op externe sites of bronnen. Koppeling met documenten of sites van derden houdt geen bekrachtiging van die bestanden in.
Ongeautoriseerd of oneigenlijk gebruik van de website of de inhoud daarvan kan een inbreuk op intellectuele rechten, regelgeving m.b.t. privacy, publicatie en/of communicatie in de breedste zin van het woord opleveren. U bent verantwoordelijk voor al hetgeen u vanuit de berichten vermenigvuldigt.
Bidle kan er niet voor instaan dat de informatie van zijn berichten geschikt is voor het doel waarvoor de informatie door u wordt geraadpleegd. Alle informatie en diensten worden aangeboden in een staat waarin deze zich feitelijk bevinden en zonder enige garantie of waarborg ten aanzien van hun deugdelijkheid en geschiktheid voor een bepaald doel of anderszins. Bidle is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade die het gevolg is van het gebruik van informatie die door middel van deze site verkregen is.
Bidle sluit alle aansprakelijkheid uit voor enigerlei directe of indirecte schade, van welke aard dan ook, die voortvloeit uit of in enig opzicht verband houdt met het gebruik van deze berichten, of met de tijdelijke onmogelijkheid om de berichten te kunnen raadplegen.

Haha Bidle,
Ik moest toch wel een beetje lachen om je disclaimer.
Ben je bang voor Amerikaanse praktijken???? Of misschien al voorbereid op!

On topic.
Ben benieuwd wat het gaat worden met die tucaway
I.i.g zit er bij een mastertouch geen haakje in de deksel (simpelweg omdat die niet nodig is met een tucaway erin)

Nee hoor enkel een flauw grapje.
 
ArjanC zei:
Ik wil na het verbouwen van de tuin ook de weber in een tafel aan monteren, zal daarmee ook met de plaatsen van de deksel.
Mijn 57cm OTG heeft wel een haakje maar ik zat eraan te denken om deze te monteren :


Om e.o.a. reden heb ik altijd ruzie met dat haakje ;-)

Dat ding heb ik ook proberen te monteren, maar kost veel ruimte aan een rechthoekige tafel...
 
Ik probeer "the bidle way" dit weekend op een overschot mdf zodat ik kan zien of het werkt en visueel in orde is. :-[
 
Ook hier "the Bidle way" in gedachten.  Na de verbouwing van de nodige kinderkamers ga ik er mee aan de slag, maar dit draadje blijf ik natuurlijk wel volgen voor de nodige idee?n.



 
De voorbereidingen zijn getroffen maar tot het effectief uitvoeren is het niet gekomen, het weer aan de Belgische kust was ver van ideaal om buiten te klussen:'(
 
Eindelijk klustijd gevonden eerst een mockup gemaakt in mdf om de afmetingen wat in te schatten
256084e4c119782e7cdd752752241001.jpg

Die tucaway heeft dus geen ronde vorm dus eerste gedeelde met de frees de rest met de decoupeerzaag.
7181a775ef28ba62f61d33ba688393db.jpg
b3fc9254d695c6aa16d94bda8b9720f4.jpg
c8af3c83327a0f894bec594e376ebb41.jpg
2300f9a3f4539d780c400c368221e750.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan