BasBQ
Beef en Steak

T-bone

 
 
 
 

@rno

BBQ Junkie
Berichten
6.277
Na zaterdag voor de etalage te hebben staan lekkerbekken maandag een dry aged T-bonetje gehaald van 1.3 kg.

1587572478004.jpeg

deze eerst via de reverse sear methode opgewarmd tot 50 graden kern temperatuur.

1587572619972.jpeg

dat doe ik de volgende keer ECHT niet meer. Ga dan maar tot 45 graden

1587573314701.jpeg

T-bone was na het afgrillen te dood (voor ons dan) vooral het ossenhaas stuk, wilde medium.

ik durfde het eigenlijk niet te plaatsen maar al doende leert men, kostbare les, maar hoop zo een ander het verdriet te voorkomen wat ik gehad heb.
Had het misschien kunnen redden door het minder lang te laten rusten tussen door en aan het eind.
Tussendoor moest wel omdat ik de plate setter en het rooster eruit moest halen en het gietijzeren rooster moest plaatsen.

gelukkig was het wel gezellig.

Groet,

@rno
 
Hoi @rno,

Heel goed een “misser” te delen daar leren we van. Jammer van het resultaat maar inderdaad 50 c kern indirect is mi ook te hoog,
Zelf hou ik Max 42 c aan.
Dan inpakken. Vuur omhoog naar 275/300 C en dan afgrillen, om en om 2 x 2 min.
10 min rusten en dan aansnijden.
 
Hoi Marcel,
Dank voor je reactie.
Had niet verwacht dat de temp nog zo ver zou oplopen, vandaar dat ik naar de 45 zou gaan afzakken. Hal er nog 3 af dan.

Af grillen had ik al kort gehouden, 2X 1 minuut
T-bone was bijna 4 cm dik
 
Ja vervelend is dat als iets tegenvalt, vooral als als je er zo naar uit kijkt.
Al doende leert men (soms helaas), maar he nu kun je nog een keer onder het mom van 'oefenen' en dan nog eens eentje als examen.

Bedankt voor het delen, leren anderen ook weer van.
 
Das jammer zeg. Maar dit doe je nooit meer.
Wijze les geleerd.
Idd 42 gr, max 45.
Succes volgende keer en bedankt voor het delen. 💪
 
Dat is wel een beste steak hoor. Ziet er lekker stoer uit. Ook al is te ver doorgeschoten. Hoe was de smaak?
Als het vlees je te droog is of je hebt een hoop over. Verwerk het dat in de smoked beans of Mac & Chees. Nooit weggooien.
Je hebt iig een excuus om er nog eentje te gaan halen. En dan lekker bleu chaud bereiden en heerlijk van genieten.
 
Ben ook erg tevreden met die slager.
De ossenhaas was te droog voor het mooie maar zat nog wel smaak aan.
Dank voor je recept, hoop het voor zo’n T bone niet nodig hoeven te hebben
 
Terug
Bovenaan Onderaan