BasBQ
Beef en Steak

T-bone indirect en dan vlammen...

 
 

yvosurf

Kooltjesharker
Berichten
146
Leek me zo lekker. Paar t-bones bij de makro gehaald. Dagje ervoor uit de vriezer en 45 minuten van te voren in zout en peper. Dan op 110 graden tot kern van 40 graden en daarna toch iets te lang op de gril van 250 graden gehad denk ik. Vlees was done en beetje smakeloos. Is het beter als je deze medium rear krijgt?  Heb er nog 4 in de vriezer, maar moet er nog even niet aan denken. ...

Of toch gewoon snel op de grill en niet voorgaren volgende keer?

2291f1be4a2f78d05dd27615ee2f646c.jpg
 
Volgens mij is er niks mis met de aanpak.

Ik heb zelf ook een aantal keer een mooie ribeye gemaakt op deze manier en die vond ik geweldig smaken.

De reverse sear doe ik altijd op 200 graden maar dat zou alleen beteken dat je hem dan iets korter moet doen.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat hij tijdens het rusten onder de alu folie gerust tot 5 graden door gaart.

Veel temperaturen en bij 52 graden van de grill halen, dan nog even rusten onder alu folie en dan zou hij de gewenste gaarheid moeten hebben.
 
Het probleem met deze T-bones is de dikte.... :(
Een dikker afgesneden stuk vlees is beter reverse-sear te garen.  Ik zou ze de volgende keer idd kort grillen, peper na het grillen ivm het verbranden er van.
 
Sowieso vind ik dat dramatisch bij veel Nederlandse slagers. Laatst op een biologische markt diepgevroren kalfs ribeye gekocht. Ik dacht nog, das een redelijke dikte, maar dan ga je ontdooien en blijken het er gewoon twee te zijn die je gewoon amper ros? kan bakken. Zo jammer is dat.
 
Ceriel zei:
Het probleem met deze T-bones is de dikte.... :(
Een dikker afgesneden stuk vlees is beter reverse-sear te garen.  Ik zou ze de volgende keer idd kort grillen, peper na het grillen ivm het verbranden er van.

+1
 
wat je kunt doen is:

indirect tot 30 graden.. dan de HEL los laten barsten in je BBQ en dan 0,5/1 minuut per zijde op een CAST IRON leggen.

je zal dan ongeveer eindigen op een kern van 48. Dan leg je hem OP folie en sla je de folie eroverheen. PAK HEM NIET IN. alleen los erop. geef dit 5 minuten. en dan is ook zo`n dunnetje gewoon prima te doen.
 
Lekker heet grillen. Zo dik was ie niet. Paar minuten later top stukje vlees.
 
Een t-bone onder de 6 ons is eigenlijk niet goed te doen.
Beter een paar euro meer uitgeven, maar dan is je resultaat ook stukken beter.
 
Als ze minder dan 3 cm zijn doe ik het gewoon ouderwets, lekker grillen op 230 op gevoel en hoe dunner hoe korter.
Ik laat ze dan zonder folie (want dat verpest de korst) 5 minuten liggen. Soms wat langer, maar dan doe ik ze gewoon weer even heel kort op het ei.
Ach, ieder heeft zijn eigen trucs  :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan