Omdat ik hoop van mijn fouten te leren open ik dit topic over de schoenzool die ik zaterdag gebakken heb. Had bij beefensteak twee mooie T-bones van elk 400gram gekocht en alleen met zwarte peper en zeezout bestrooid. Mijn Groene Ei voorverwarmd op 300 graden Celsius, T-bones er op, na 1.15min 60 graden gedraaid voor grillmarks, na 2.30min omgedraaid, na 3.45min weer 60 graden gedraaid en na 5min. van de grill gehaald. Tussendoor de deksel gesloten. Vervolgens heb ik het vlees ongeveer 5 minuten onder alu folie laten rusten en toen ik het vervolgens aansneed was het door en door gebakken, waar ik hoopte op een mooie medium steak.
Waar gaat het nu mis?
- Is 5min totaal te veel?
- Moet ik steaks ondanks het vlammen met open deksel bereiden?
- Had ik ze niet onder alu folie moeten leggen (doorgaren)?
- iets anders?
De steaks waren ongeveer 1-1.5 cm dik. Hoe krijg ik het nou voor elkaar om de buitenkant mooi bruin te hebben, en de binnenkant nog rood? Of lukt dat alleen met lappen van minimaal 3cm dik omdat de warmte nu eenmaal naar binnen trekt?
Waar gaat het nu mis?
- Is 5min totaal te veel?
- Moet ik steaks ondanks het vlammen met open deksel bereiden?
- Had ik ze niet onder alu folie moeten leggen (doorgaren)?
- iets anders?
De steaks waren ongeveer 1-1.5 cm dik. Hoe krijg ik het nou voor elkaar om de buitenkant mooi bruin te hebben, en de binnenkant nog rood? Of lukt dat alleen met lappen van minimaal 3cm dik omdat de warmte nu eenmaal naar binnen trekt?