BasBQ
Beef en Steak

Sweet bacon Chicken

Captain

Sprokkelaar
Berichten
27
Gister een simpel kipfilet op de bbq bereid.

Sweetchicken.jpg


Door de kipfilet eerst in de zoete rub te zetten die ik nog over had van de spareribs en daarna te omwikkelen met ontbijtspek geef je veel smaak mee.

Daarna een dunne laag zoete bbq-saus erover en smullen maar :) Erg lekker moet ik zeggen.

BBQ had ik rond de 180 graden en dit keer zonder rookhout. Kerntemperatuur 72 graden.

Sweetchicken2.jpg
 
Ziet er goed uit. Die 180 graden is directe hitte? Of had je de deflector er nog in?
 
Ziet er goed uit. Die 180 graden is directe hitte? Of had je de deflector er nog in?

Goede vraag, maar ik vermoed indirect. Maar ik wacht op het antwoord, want dit ga ik ook wel eens een keertje maken.
 
Ziet er goed uit. Die 180 graden is directe hitte? Of had je de deflector er nog in?
Dit keer directe hitte, wel hoog van de kolen af. Doordat ik de kolen van de vorige keer had gebruikt was er ook niet onwijs veel kracht waardoor ik over het rooster wat kon verplaatsen voor wat minder directe hitte. De 180 graden was dan ook de dometemperatuur.

Uiteraard is dit net zo goed mogelijk met indirecte hitte van 180 graden.
 
Zodra ik het antwoord heb komt die vanavond op het menu. Kalkoenspek heb ik nog liggen en ik was al van plan om iets met kipfilet te maken :)

Kipfilet heb ik enorm veel liggen, maar spek nooit, vermits we toch wat op ons lijn moeten letten :p
 
Dit keer directe hitte, wel hoog van de kolen af. Doordat ik de kolen van de vorige keer had gebruikt was er ook niet onwijs veel kracht waardoor ik over het rooster wat kon verplaatsen voor wat minder directe hitte. De 180 graden was dan ook de dometemperatuur.

Uiteraard is dit net zo goed mogelijk met indirecte hitte van 180 graden.
Voila, dit is het antwoord dat we wilden hebben :D

Ga het volgende week of zo toch eens klaar maken.

Je hebt het nu wel direct gedaan, maar wat tijd kun je er ongeveer op plakken om hem gaar te hebben? Mijn BCC een paar weken terug was een uurtje ongeveer. Ik vermoed dit wat sneller?
 
Voila, dit is het antwoord dat we wilden hebben :D

Ga het volgende week of zo toch eens klaar maken.

Je hebt het nu wel direct gedaan, maar wat tijd kun je er ongeveer op plakken om hem gaar te hebben? Mijn BCC een paar weken terug was een uurtje ongeveer. Ik vermoed dit wat sneller?
Ik denk een minuut of 20. Afhankelijk van de dikte van je filet. Ik werk eigenlijk altijd met kerntemperatuur.
 
Dat ziet er geweldig lekker uit Zeg.
Bedankt voor het delen. Gaan we hier zeker ook eens maken
 
Dit ziet er gaaf uit. Ga ik ook eens proberen.
 
Ik denk een minuut of 20. Afhankelijk van de dikte van je filet. Ik werk eigenlijk altijd met kerntemperatuur.

Ziet er lekker uit, beter de kern temp gebruiken dan een tijd aanhouden
 
Terug
Bovenaan Onderaan