Beste BBQ-Vrienden!
Vrijdag lekker boodschapjes gedaan voor een mooie sessie op zondag... na lekker even goed uitslapen keek ik met een bakkie koffie de tuin in... keiharde wind, snoeiharde regen, ik had gewoon ontzettend geen zin. Maar ik had echt al een dikke twee weken research gedaan en had notabene het thema van de maandelijkse wedstrijd zelf gekozen, dan moest er geschitterd worden natuurlijk, dus kom op. De tuin in!
Maar wat zag alles er mistroostig uit zeg zo tussen de buien door:
Maar ja, beloofd is beloofd... dus nog even gauw de boeken in:
Om het contrast met de werkelijkheid zo groot mogelijk te maken en ?cht even uit mijn comfort-zone te stappen had ik wat bij elkaar gezocht met een geweldige Tropische Twist.
Ik wilde een leuke Surf 'n' Turf maken met heerlijke frisse salades en salsa met kokos.
De Turf was een kip met een mooie zoete en pittig jerk-marinade. Dat recept haalde ik uit The Guardian via Google nadat ik in Nopi een receptje voor een frisse salsa met kokos had gevonden. Daar werd getipt dat Kip met Jerk kruiden er ook goed mee ging dus dat wilde ik proberen:
Kippendijen met vel in de marinade en die zeker een uurtje laten staan:
Daarbij maakte ik een Gebakken makreel (die werd gegrild) met salade van verse kokos en geroosterde pinda's (dat werden cashews):
Over die kokos later meer.
En ik maakte een verse kokos salade met mini komkommer en gember, zalig:
Die vond ik ook in The Guardian trouwens... hebbie zo gevonden!
En nog een fijne salade met gerookte mais en veel groene kruiden:
Maar eerst een mooi bier erbij open gemaakt:
Om moed te verzamelen voor de kokosnoot dus... dat was een leuk klusje:
Gelukt!
Sappie als beloning:
Kleine smeulende kern hadden we nodig voor het roken en garen van de mais:
En roken deed 'ie hoor...
Daarna die heerlijke Jerk kippies erbij en de boel wat verder open gezet:
Mais af laten koelen voor door de salade:
Kippies nog een keertje in kwasten met die jerk pasta, rustig door garen en wat limoen grillen:
Als Surf had ik lekker makreel filets die ik 3 minuutjes grilde op het huidje, wat ruikt dat zalig man!
Toen mocht alles bij elkaar en mooi opgemaakt op een culinair bordje:
En zowaar brak even de zon door... wat een zalige gerechtjes zo bij elkaar!
Dat besloot ik te gaan vieren met een hele dikke Bourbon Barrel Rakker van Tempest:
Hele dikke smaak jong?h!
Beetje minder foto's van buiten dan gebruikelijk, het was beestenweer...
Bedankt voor het kijken!
Liefs
Vrijdag lekker boodschapjes gedaan voor een mooie sessie op zondag... na lekker even goed uitslapen keek ik met een bakkie koffie de tuin in... keiharde wind, snoeiharde regen, ik had gewoon ontzettend geen zin. Maar ik had echt al een dikke twee weken research gedaan en had notabene het thema van de maandelijkse wedstrijd zelf gekozen, dan moest er geschitterd worden natuurlijk, dus kom op. De tuin in!
Maar wat zag alles er mistroostig uit zeg zo tussen de buien door:

Maar ja, beloofd is beloofd... dus nog even gauw de boeken in:

Om het contrast met de werkelijkheid zo groot mogelijk te maken en ?cht even uit mijn comfort-zone te stappen had ik wat bij elkaar gezocht met een geweldige Tropische Twist.
Ik wilde een leuke Surf 'n' Turf maken met heerlijke frisse salades en salsa met kokos.
De Turf was een kip met een mooie zoete en pittig jerk-marinade. Dat recept haalde ik uit The Guardian via Google nadat ik in Nopi een receptje voor een frisse salsa met kokos had gevonden. Daar werd getipt dat Kip met Jerk kruiden er ook goed mee ging dus dat wilde ik proberen:

Kippendijen met vel in de marinade en die zeker een uurtje laten staan:

Daarbij maakte ik een Gebakken makreel (die werd gegrild) met salade van verse kokos en geroosterde pinda's (dat werden cashews):

Over die kokos later meer.
En ik maakte een verse kokos salade met mini komkommer en gember, zalig:

Die vond ik ook in The Guardian trouwens... hebbie zo gevonden!
En nog een fijne salade met gerookte mais en veel groene kruiden:

Maar eerst een mooi bier erbij open gemaakt:

Om moed te verzamelen voor de kokosnoot dus... dat was een leuk klusje:

Gelukt!

Sappie als beloning:

Kleine smeulende kern hadden we nodig voor het roken en garen van de mais:

En roken deed 'ie hoor...

Daarna die heerlijke Jerk kippies erbij en de boel wat verder open gezet:

Mais af laten koelen voor door de salade:

Kippies nog een keertje in kwasten met die jerk pasta, rustig door garen en wat limoen grillen:

Als Surf had ik lekker makreel filets die ik 3 minuutjes grilde op het huidje, wat ruikt dat zalig man!

Toen mocht alles bij elkaar en mooi opgemaakt op een culinair bordje:

En zowaar brak even de zon door... wat een zalige gerechtjes zo bij elkaar!
Dat besloot ik te gaan vieren met een hele dikke Bourbon Barrel Rakker van Tempest:

Hele dikke smaak jong?h!

Beetje minder foto's van buiten dan gebruikelijk, het was beestenweer...
Bedankt voor het kijken!
Liefs