BasBQ
Beef en Steak

Summit schoonmaken veel makkelijker gemaakt

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Al meerdere keren mijn Weber Summit schoon gemaakt, maar dat is geen fijn klusje. Aantal weken geleden via Duits bbq forum een aanpassing voor de Summit gezien, Summit zorgeloos pakket. Contact opgenomen met Manfred, de Oostenrijkse maker en afgelopen week werd het pakket afgeleverd. Paar minuten werk en het RVS past perfect. Er zit ook een extra rooster stuk bij, zodat je de standaard smokerbox kan vervangen.

De inhoud van het pakket, hoogwaardig RVS


De Summit heeft een hoop moeilijk schoon te maken plekken


Goed doordacht

Extra rooster en flavorisorbar, nog meer bbq ruimte

 
pracht oplossing, scheelt je een hoop ellende
 
Schitterend!
Is zoiets bij een genesis ook 'nodig', of bestaat het daar voor? (Maar dan zonder die smokerbox vervanging, is immers nvt bij een genesis)
 
SilverFox zei:
Schitterend!
Is zoiets bij een genesis ook 'nodig', of bestaat het daar voor? (Maar dan zonder die smokerbox vervanging, is immers nvt bij een genesis)
Ik zou het niet weten, maar misschien bestaat er ook wel iets voor
 
Dat ziet er gelikt uit netjes zo scheelt een hoop werk .

Ik had het gezien op het duitse forum deze kerel heeft wel meer
goede aanpassingen gedaan ook de planken zeg maar  achter de deurtjes vond ik ook mooi ,
maar alles van rvs is wel super gaaf en makkelijk maar erg duur lijkt me .

Durf het bijna niet te vragen maar doe het toch wat heb je ervoor betaald . :D :D

De genesis die ik ook heb zit er aan zwarte plaat onder met een opvangbakje ,zit dat er bij
de summit niet dan kan dit niet zien bij jou .


 
Het is inderdaad niet goedkoop, maar voor het extra rooster, flavorisorbar, afscherming van de branders en afdekking van de zwarte plaat ben incl verzenden  250 euro kwijt. Nogmaals veel gld, maar het schoonmaken is nu in 10 min klaar, waar ik anders ruim een uur bezig was.
Onder mijn zwarte plaat hoort ook een opvangbakje te zitten, maar ik pak mijn vet opvangschaal in met stevige alufolie. Daarop leg ik een dikke laag vogelzand. Vet blijft daar in zitten en die vervang ik iedere 2 maanden. Geen vetmeer onder de bbq. In het kastje heb ik nu allemaal plastic bakken staan met rookhout etc
 
Ok is niet goedkoop wel erg makkelijk, gemak dient de mens toch .

ik heb ook een aantal aanpassingen gedaan met rvs aan mijn genesis buitenkeuken
wellicht ook wel een idee voor je.

Ook wat plankjes gemaakt voor klein spul met action boxen erin en  een zelfgemaakt bierflessen lamp.

b81xkm.jpg

23r5yqe.jpg

scf8nt.jpg

10wmi5t.jpg


 
gerardnl zei:
Ok is niet goedkoop wel erg makkelijk, gemak dient de mans toch .

ik heb ook een aantal aanpassingen gedaan met rvs aan mijn genesis buitenkeuken
wellicht ook wel een idee voor je.

Ook wat plankjes gemaakt voor klein spul met action boxen erin en  een zelfgemaakt bierflessen lamp.
Je hebt ook mooie aanpassingen gedaan. Slim ook dat houten frame in je kastje. Durf ik nog iet aan, mijn Summit staat altijd zonder hoes buiten, kastje wordt dan ook een beetje nat. Je lamp vind ik helemaal top
 
vind het wel leuk beetje naar je zin maken van de weber.

Kwam trouwens tegen dat jij je weber heb afgedicht met kacheltouw
werkt dat nog steeds goed waar heb je dat gekocht als ik vragen mag
wellicht een idee om mijn temp wat hoger te krijgen
 
gerardnl zei:
vind het wel leuk beetje naar je zin maken van de weber.

Kwam trouwens tegen dat jij je weber heb afgedicht met kacheltouw
werkt dat nog steeds goed waar heb je dat gekocht als ik vragen mag
wellicht een idee om mijn temp wat hoger te krijgen
Dat werkt nog steeds geweldig. Temp van de Q is nu veel hoger. Kachelkoord heb ik gekocht bij de plaatselijke kachelzaak. Kost maar een paar euro per meter. De kit die tegen hoge temp kan (openhaardenkit) is een stuk duurder. Kachelkoord is verkrijgbaar in diverse dikte, ik heb 10 mm variant genomen (zie http://www.123kachelkoord.nl/)
Het goed vet vrij maken van je Genesis is het belangrijkste (alleen waar je gaat kitten)
 
ok thnx voor de info zal er eens naar kijken wist niet eens dat er zoveel ruimte
tussen zat weer wat geleerd .
 
Terug
Bovenaan Onderaan