BasBQ
Beef en Steak

Sucade van Black Angus beef grillen op de BGE

Jos Brons

Tondelzoeker
Berichten
20
Ik wil morgen een mooi stuk sucade kopen van Black Angus beef. Ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft? Ik haal uiteraard de sucade er uiteraard uit. Vlies hem af  Ik hou dan 2 stukken over. De boven en de onderkant. Moet ik deze dan portioneren (200 gram p/stuk) en per stukje grillen of eerst in zijn geheel grillen op hoog vuur en dan portioneren?
 
Als je hem gesplits hebt, gaat het prima. Grillen kan allebij. Ik vind het zelf mooier en fijner om een groot stuk te grillen, eerst op kern temperatuur brengen via indirect, dan afgrillen direct. Tijdens het indirecte gooi ik op het houtskool whiskeyvaten hout (eik) op, kan de rook er nog mooi intrekken.
 
Ondertussen denk ik 100 kg grain fed usa sucade bereidt. Ik doe dit dan op hoog vuur op een gietijzer rooster grillen. 2x3 minuten en daarna 5 minuten laten rusten onder folie. Niet inpakken! Dan is ie mooi rood van binnen met een echte bbq smaak. Dun snijden en eventueel op zijn Italiaans met rucola, olijfolie en een beetje parmezaanse kaas.

Verstuurd vanaf mijn SGP521 met Tapatalk

 
Fredot zei:
Ik doe dit dan op hoog vuur op een gietijzer rooster grillen. 2x3 minuten en daarna 5 minuten laten rusten onder folie. Niet inpakken! Dan is ie mooi rood van binnen met een echte bbq smaak. Dun snijden en eventueel op zijn Italiaans met rucola, olijfolie en een beetje parmezaanse kaas.
+1
 
Wat een top stukje vlees zeg. Doet wat mij betreft niet onder voor BV Wagyu beef.
1322fcef200bdc4015b8a2d45055afc3.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heb er een filmpje van gemaakt. Vanavond ga ik weer zo'n lekker stukje vlees maken. Ik ben fan

https://youtu.be/eYhbNDK9w60


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
ErikSchreurs zei:
Helemaal top ziet er verd&mt lekker uit leuk filmpje

Dank je. En uhhh vanavond eet ik het weer....zo lekker. Echt een aanrader


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Vrolijk filmpje, en dat je het nogmAls eet kan ik wel begrijpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan