BasBQ
Beef en Steak

sucade, ik moest gewoon

 
 
 

Leo

Forum Meubilair
Berichten
11.363
Ik kon het niet langer weerstaan, ik moest ook een keer sucade maken.
Mensen, werkelijk wat een feest is dat om dat te eten, werkelijk geweldig

hier komt ie dan,

IMG_3729.jpg


ingesmeert met EVO, peper en zout.
Dominique had mij nog geadviseert om er een beetje pit in te brengen omdat ie nogal zoet is na een paar uur in de cola en de ketjap.
Ik heb dat niet gedaan omdat mijn meissie niet echt van pittig houdt.

IMG_3730.jpg


hier ligt ie er net op

IMG_3731.jpg


De WGA rookt goed en het ruikt heerlijk buiten

IMG_3732.jpg


na 5 minuten omgekeerd

IMG_3733.jpg


en daarna in de aluminiumfolie voor een minuut of 10

IMG_3734.jpg


heerlijk mals en sappig, en mooi rose van binnen


IMG_3736.jpg

eet smakelijk.

Dennis, wat een geweldig stuk vlees, bedankt voor het recept.
Ben helemaal happy met het genootschap  :D

bedankt voor het kijken
 
Ziet er goed uit, lekker Leo!
 
Verdorie Leo, waarom moest je dit nou weer laten zien  :p, ik zit hier stikjaloers naar te kijken  :'(
 
Ziet er goed uit Leo, ik kan het bijna proeven
 
Mooi, en heerlijk entousiast!
 
Ja dat is echt een heerlijk stuk vlees.
 
Is dit gewoon een sucadelapje? Maar die moet je normaal toch heel lang sudderen?
 
@Eddeped, dit is Amerikaanse sukade, te koop bij de Makro en de Sligro, wel moet hij gesplitst worden want er loopt een grote zeen door. Deze koeien worden de laatste maanden van hun leven afgemest met mais, dat levert een hele mooie vetmarmering op waardoor je dit normaal taaie stuk gewoon kunt grillen.
Staat in de VS op nummer 2 van meest smakelijke stukken rund. Want smaak heeft het!


Leo, ik ben blij dat het in de smaak viel! Wij vinden het zelf heerlijk en dat voor die prijs :D Ik eet eigenlijk geen rib eye meer. Heb ze maandag als steaks gesneden, werkt ook prima. In de VS heten ze dan Flat Iron Steaks. Gewoon met peper en mooi grof zout, heerlijk.
 
ja, ik heb ook al gereageerd op je blog, je hebt er geen woord van gelogen, echt meesterlijk stuk vlees, heb nog een stuk in de vriezer, maar ga als het weer in de aanbieding is zeker weer halen.
 
noskos zei:
@Eddeped, dit is Amerikaanse sukade, te koop bij de Makro en de Sligro, wel moet hij gesplitst worden want er loopt een grote zeen door. Deze koeien worden de laatste maanden van hun leven afgemest met mais, dat levert een hele mooie vetmarmering op waardoor je dit normaal taaie stuk gewoon kunt grillen.
Staat in de VS op nummer 2 van meest smakelijke stukken rund. Want smaak heeft het!
@Noskos, onder welke naam staat het bij de Makro. Ziet er uit als een lekker stuk vlees, Leo
 
Eddeped zei:
noskos zei:
@Eddeped, dit is Amerikaanse sukade, te koop bij de Makro en de Sligro, wel moet hij gesplitst worden want er loopt een grote zeen door. Deze koeien worden de laatste maanden van hun leven afgemest met mais, dat levert een hele mooie vetmarmering op waardoor je dit normaal taaie stuk gewoon kunt grillen.
Staat in de VS op nummer 2 van meest smakelijke stukken rund. Want smaak heeft het!
@Noskos, onder welke naam staat het bij de Makro. Ziet er uit als een lekker stuk vlees, Leo

Eddeped, ik heb het bij de sligro gehaald, en gewoon onder de naam u.s. sucade, ik neem aan dat het bij de macro hetzelfde heet
 
Ssssssst toch allemaal........... ???

Straks is het niet meer aan te slepen.......

Ik doe lekker pezo, meer niet
Ligt zeker een kilo of drie kant en klaar in het vakuum in de vriezer.
Zalig
 
Poetsertje zei:
Ssssssst toch allemaal........... ???

Straks is het niet meer aan te slepen.......

Ik doe lekker pezo, meer niet
Ligt zeker een kilo of drie kant en klaar in het vakuum in de vriezer.
Zalig

gelijk heb je, komt hier ook nog wel meer van in huis
 
Mijn makro heeft een stukje met Amerikaans spul en daar ligt Bavette, Sukade etc. gewoon onder onze naam, op de stickers staat het ook in meerdere termen, Flat Iron is de US naam.
 
Terug
Bovenaan Onderaan