BasBQ
Beef en Steak

Stukje Bacon

 
 
 

Derooie

Stoker
Berichten
262
Omdat er steeds meer mensen in de omgeving vragen of ik wel eens wat "over" heb, of wat extra wil maken werd mijn BGE Medium toch wel wat klein. En dan te bedenken dat ik dacht zo's small is ook wel groot genoeg.... Maar goed om deze reden, en natuurlijk omdat ik het leuk vind maar een WSM 47cm gekocht.

Vanochtend lekker in elkaar gezet en direct maar eens wat bacon gemaakt van 2 kg buikspek dat ik bij de Hanos paar weken terug heb gekocht.

Altijd spannend zo'n eerste run maar ging eigenlijk zoals verwacht.

De laatste twee maal dat ik bacon gemaakt heb, heb ik dit gedaan met Livar buikspek, en dit keer met het "standaard" buikspek van de Hanos. Mijn gevoel is dat het er wat lichter uitkwam dan ik had verwacht. Misschien verbeeld ik me dit maar zou ook aan het vlees kunnen liggen.

Verder viel het op me dat toen de spek zijn temperatuur had bereikt, er best veel vocht op het vlees lag. Mogelijk door de verdampte water uit de pan van de WSM?

Als laatste bedacht ik mij iets anders, vanochtend pas heb ik de spek afgespoeld en droog gedept. Uurtje later ofzo de WSM op. Ik ben dus vergeten even nachtje in de koelkast te laten. Mogelijk dat dit ook nog meespeelt in de kleur.

Hieronder foto voor en na. De laatste foto is van de nieuwe lading, die er volgende week op gaat. Geen buikspek maar Livar dikke lende. Volgens de slager was dit stuk perfect om bacon mee te maken en gebruikte hij dit zelf ook.

Deze run heb ik kunnen doen met grote dank aan Bidle, die ervoor heeft gezorgd dat ik voldoende briketten had om deze dit stukje vlees om te toveren.


IMG_1408_zpscjkvfi8w.jpg



IMG_1410_zpsmajlzlwl.jpg



IMG_1409_zpsfssbfvvp.jpg


 
dat lust ik ook, hoe is je WSM bevallen?
 
Prima bevallen. Maar moet denk ik nog even standaard opzetje gaan bedanken voor waar ik de chucks rookout wel en niet plaats en vraag me af of er altijd water moet in de pan, en hoeveel.

Verder prima op temp te houden. En had nu nog niet eens de cyber Q erop aan gesloten.
 
goed om te zien dat ie doet waar die voor gemaakt is veel plezier met je wsm
 
Terug
Bovenaan Onderaan