BasBQ
Beef en Steak

Stuk varkensrug, wat moeten we nou met vlees zonder vet :P

 
 

Gijzzer

Vuurmaker
Berichten
79
Tja dan kom je thuis uit Duitsland met een stukje varkensrug van iets meer dan een kilo, wat ga je daarmee doen? Omdat ik niet veel kon vinden op internet en het veel op een stuk varkensfilet leek maar gewoon rubje erop en heel low en slow naar 65 graden gegaard (op 50 en 60 graden BBQ sausje erover)... temperatuur goed tussen de 100 en 110 graden op rooster kunnen houden, behalve paar momenten die erg belangrijk waren.....

Het stukje vlees op de Q.
360.jpg


Tja een mens moet ook middageten hebben, dus temperatuur ging bij openen van de ketel paar keer omhoog.
360.jpg


Hoppa, precies goed.
360.jpg


En het eerste bord wat opgediend kon worden, lekker met zelfgemaakt sausje over het vlees en heerlijke verse asperges zoals mijn oma ze vroeger al maakte. Al met al heerlijk mals en sappig stukje vlees, had volgens mij ook geen 5 graden langer op de Q gemoeten.
360.jpg
 
Lust ik wel!
 
Dank, voor het stukje vlees was de rub en glaze net ff te veel. De Saus erover maakte dat wel weer goed, heeft zich dus vereffend :) Mijn Rub en marinade gaven te veel bite, de frisse saus bleek het redelijk te blussen.
 
prima maaltijd  :)
 
Lekker!

 
Mooi bordje, ziet er goed uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan