BasBQ
Beef en Steak

Stoofvlees met bokbier en mosterd

 
 

Ivoo

Sprokkelaar
Berichten
37




BBQ ingericht voor minion methode. En een hoekje om te roken. Oorspronkelijk recept is voor de slowcooker. Voor wat meer bbq flavor rook ik de sukade lapjes  en de knoflook een uurtje met appel hout.



Me nieuwe bbq gereedschap een bijltje kan ik me rook houd makkelijker verkleinen :)


Voor de foto mosterd boven op daarna omgedraaid, anders word het zoon zootje.


Schaal paste maar net dicht :) Opzoek naar grotere schaal.



Stiekem al vast even wat van het vocht geproefd. Me vinger tot het eerst kootje opgegeten. Ben geen bier drinker. Maar zo als ik het flesje stond is de smaak lekker zoet. De overige kruiden en specerijen komen goed tot hun recht. Kruiden alleen nog iets hard om dat ze gedroogd waren. Kern in 83 gr. en even een paar kooltjes en bij gedaan om hem warm te houden. Ben benieuwd of de azijn nog iets heeft gedaan voor de smaak niet echt maar het zou volgens me lesstof er voor moeten zorgen dat het vlees malser word/afbreekt. Nu zijn de lapjes nog heel.



Gebakken aardappels er bij. Vlees even laten rusten en gesneden. Saus even een beetje aangemaakt met alles binder. Er zitten 3 uien is dat is groenten genoeg voor vandaag :)

Saus iets dikker is top blijven de kruiden beter hangen. We hebben heerlijk zitten eten.

Ingredi?nten lijst:
1 kg sucadelappen
-2 uien, grof gesneden
-1 teen knoflook, gehakt
-1 flesje oud bruin bier of Bockbier
-1 eetl. azijn
-2 blaadjes laurier 1 eetl.  gedroogde rozemarijn
-2 takjes verse tijm of 2 eetl gedroogde
-zwarte peper en zout
-2 plakjes ontbijtkoek
-grove mosterd
-vloeibare braadboter

Bereidingswijze:
Wrijf het vlees in met vers gemalen zwarte peper. Snij de uien grof en hak de teen knoflook.
Besmeer de plakken ontbijtkoek met de mosterd.

Braad in een braadpan de stukken vlees aan en plaats ze in de voorverwarmde slowcooker. Rook de stukken vlees 1 uur op een niet al te warmen BBQ ik heb appelhout gebruikt.
Gebruik het braadvet van het vlees (gebruik evt. wat extra boter) en bak hierin de uien en knoflook tot ze mooi kleuren.

Doe de uien en knoflook bij het vlees, giet er de azijn,het bier en de kruiden bij.
Leg de plakken koek bovenop het vlees en dek de slowcooker af.

Laat 4-5 uur op LOW sudderen. Sudder het vlees indirect op een niet al te warme (onder de 100 gr) BBQ Tot het vlees valt dan wel uit elkaar.
Als je dit niet wilt, stoof het dan wat korter. Indien nodig tussendoor de onderste stukken vlees omwisselen met de bovenste. Breng op smaak met zout en peper.

Haal het vlees uit de saus. leg het te rusten onder aluminium folie. Maak de saus aan met allesbinder.
Snij het vlees en voeg weer bij de saus. Eet met rijst, Patat, Puree, of gebakken aardappeltjes.

Bron
 
Klinkt goed, heb je ook een foto van het eindresultaat?
Hoe vond je het eigenlijk smaken?
 
Het moet nog opstaan tot 18:00 :)

Work in progress.

Had geen laurier in huis dus dat is Rozemarijn geworden
 
je bent lekker bezig
 
Ah, dan wacht ik vol spanning af :)
 
Als het net zo smaak als het nu ruikt. Zitten Wij vanavond heerlijk te eten.
Bbq temp liep een beetje op. Maar daalt nu weer voorzichtig. Temp in stoof is 60 gr.

Vlees even gehusseld.
 
Dat gaat wel lukken denk ik.



Even de foto op waren grote bekijken. Zie me engel eens met prob van me thermometer vast houden.
Jammer voor me nichtje er worden alleen nog kerst sterren en ballen gebakken als we koekjes gaan bakken.
 
Heerlijk gegeten morgen de rest :) Rook smaak komt ondanks de vele smaken ook goed tot zijn recht.
 
Deze komt zeker op de to do lijst!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan