BasBQ
Beef en Steak

Stoofpot van kippendijen op de Dutch Oven

 

nza125

Sprokkelaar
Berichten
41
Vandaag eindelijk tijd om de BBQ aan te steken en een stoofpot in de nieuwe DO te maken. Aangezien de kamado om 15:30 het licht van de BBQlighter zag was ik genoodzaakt om kippendijen te gebruiken, aangezien mn zoon van 4 gehecht is aan een normale etenstijd. Ik kon ook het Ierse kruis eens testen met de DO. Ik had dit gemaakt om er eventueel nog makkelijk rookhout naast te gooien.
Tijdens het aanbraden van de kip merkte ik al dat de pan in het midden minder heet werd dan aan de buitenkant, dit kan alleen maar betekenen dat de stralingswarmte de pan aan de buitenkant beter verwarmt. Ik ga hem nu aanpassen door er een gatenpatroon in te boren in het middenstuk.

Voor de rest na het aanbraden de kip eruit en de groenten en tomatenblokjes aanbakken. Kippenbouillon, en bbqsaus er bij en laten pruttelen voor zo?n 1,5 uur.

Ik moet zeggen, ik was iets enthousiast met de chilipoeder maar de kip was botermals. Vandaag gegeten met broccoli en aardappelkroketten maar de volgende keer gewoon met rijst zoals het hoort.

Overigens nieuwe Firemaster Restaurant houtskool gebruikt maar daar zat zeker in het begin geen fijne geur aan. Lijkt chemisch, wat ik gek vind voor deze kwaliteit.

a824d234ce528aa1ca146ca80009652a.jpg
e31a5442aae327b256bd00ad823f1b62.jpg
332bf638faed628ad4d3f2a2b752544f.jpg
44e3503250bc8c160a6ddef0bb34c215.jpg
7e6c358f189c3db97f29b6861e02c54a.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
dat ziet er fantastisch uit.
mooie kleur
 
Mooie stoof, krijg er trek van.
Iers kruis, goed he  ;)

Nare luchten aan houtskool kunnen bijna alle merken last van hebben, behalve de houtsoort Marabu, die heeft er zover ik weet geen last van.
Heeft voornamelijk met vraag en aanbod te maken, als de vraag naar houtskool hoog is gaat de fabrikant sneller produceren en dat kan leiden tot minder goede omvorming van hout naar houtskool (pyrolisatie), waardoor teerresten achterblijven die tijdens het aansteken in de BBQ eerst eruit moeten worden gestookt.
 
Ziet er lekker uit!
 
Een mooie Stoofpot lekker
 
Lekker kleurtje hoor, zalig!
 
Kippendijen stoven in de DO is zalig. Mag ik graag eten
 
Kijk wederom een lekker kippetje maar in de DO is ook heerlijk. Ziet er echt super smakelijk uit.
 
Ziet er heerlijk uit daar had ik graag een hapje van mee gegeten.

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

 
nza125 zei:
Vandaag eindelijk tijd om de BBQ aan te steken en een stoofpot in de nieuwe DO te maken. Aangezien de kamado om 15:30 het licht van de BBQlighter zag was ik genoodzaakt om kippendijen te gebruiken, aangezien mn zoon van 4 gehecht is aan een normale etenstijd. Ik kon ook het Ierse kruis eens testen met de DO. Ik had dit gemaakt om er eventueel nog makkelijk rookhout naast te gooien.
Tijdens het aanbraden van de kip merkte ik al dat de pan in het midden minder heet werd dan aan de buitenkant, dit kan alleen maar betekenen dat de stralingswarmte de pan aan de buitenkant beter verwarmt. Ik ga hem nu aanpassen door er een gatenpatroon in te boren in het middenstuk.

Voor de rest na het aanbraden de kip eruit en de groenten en tomatenblokjes aanbakken. Kippenbouillon, en bbqsaus er bij en laten pruttelen voor zo?n 1,5 uur.

Ik moet zeggen, ik was iets enthousiast met de chilipoeder maar de kip was botermals. Vandaag gegeten met broccoli en aardappelkroketten maar de volgende keer gewoon met rijst zoals het hoort.

Overigens nieuwe Firemaster Restaurant houtskool gebruikt maar daar zat zeker in het begin geen fijne geur aan. Lijkt chemisch, wat ik gek vind voor deze kwaliteit.

a824d234ce528aa1ca146ca80009652a.jpg
e31a5442aae327b256bd00ad823f1b62.jpg
332bf638faed628ad4d3f2a2b752544f.jpg
44e3503250bc8c160a6ddef0bb34c215.jpg
7e6c358f189c3db97f29b6861e02c54a.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zo dat ziet er goed uit.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

 
Dat ziet er heerlijk uit, mag ik vragen welke ingredi?nten je hebt gebruikt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan