Nog steeds prachtig weer en dus tijd om weer eens iets nieuws te proberen.
Ik had ossenstaart besteld bij de slager met als gedachte een keer ossenstaartsoep te maken. Maar in eens bedacht ik me dat een stoof schotel ook wel een was kon zijn.
Dus eerst de staart maar eens in de rub gezet en toen de Q aangestoken. Toen hij mooi warm was op 100/110 graden heb ik de staart stukken er opgelegd met een mooi stuk eikenhout. En heb ik alles 2 uur laten roken.
Na 2 uurtjes roken was de kleur mooi en heb ik het vlees van de Q afgehaald.
Ondertussen had ik de andere ingrediënten al klaar staan en ik kon dus mooi gelijk door.
Eerst maar eens de uien en knoflook aangezet in een beetje roomboter. Daar na de champignons er bij en alles ff goed door bakken.
Toen de tomaten puree en ketchup er bij en die ook kort aangebakken. Daarna had ik even een inspecteur die kwam kijken of alles wel goed ging.
De verse tomaten er bij gedaan. En toen het vlees er bovenop.
Afblussen met 2 flesjes bier en aan de kook laten komen.
Toen de Q weer naar indirect omgebouwd en alles lekker 3.5 uur laten pruttelen op 110 graden.
Ondertussen wat spruitjes geblancheerd voor het bijgerecht.
Na een uurtje of 3 het vlees uit de pan gehaald en het vlees van de botten geplukt.
De jus gelijk even laten inkoken zodat die iets dikker werd.
Vlees terug in de pan en met de deksel er op nog een minuut of 20 laten stoven.
Toen het vlees er af en de Q omgebouwd om de spruitjes te wokken.
Eerst spekjes gebakken en toen de spruiten er bij. Alles even lekker aangebakken en toen was het tijd om te eten.
Het was heerlijk. De stoof was prima gelukt en de spruiten waren bij de kinderen zelfs een hit.
Toen de kinderen aan het douchen waren heb ik ook nog maar ff een toetje in elkaar getoverd.
Weer een prima besteding van een vrije dag al zeg ik het zelf.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik had ossenstaart besteld bij de slager met als gedachte een keer ossenstaartsoep te maken. Maar in eens bedacht ik me dat een stoof schotel ook wel een was kon zijn.
Dus eerst de staart maar eens in de rub gezet en toen de Q aangestoken. Toen hij mooi warm was op 100/110 graden heb ik de staart stukken er opgelegd met een mooi stuk eikenhout. En heb ik alles 2 uur laten roken.

Na 2 uurtjes roken was de kleur mooi en heb ik het vlees van de Q afgehaald.

Ondertussen had ik de andere ingrediënten al klaar staan en ik kon dus mooi gelijk door.

Eerst maar eens de uien en knoflook aangezet in een beetje roomboter. Daar na de champignons er bij en alles ff goed door bakken.

Toen de tomaten puree en ketchup er bij en die ook kort aangebakken. Daarna had ik even een inspecteur die kwam kijken of alles wel goed ging.

De verse tomaten er bij gedaan. En toen het vlees er bovenop.

Afblussen met 2 flesjes bier en aan de kook laten komen.

Toen de Q weer naar indirect omgebouwd en alles lekker 3.5 uur laten pruttelen op 110 graden.
Ondertussen wat spruitjes geblancheerd voor het bijgerecht.

Na een uurtje of 3 het vlees uit de pan gehaald en het vlees van de botten geplukt.

De jus gelijk even laten inkoken zodat die iets dikker werd.

Vlees terug in de pan en met de deksel er op nog een minuut of 20 laten stoven.
Toen het vlees er af en de Q omgebouwd om de spruitjes te wokken.

Eerst spekjes gebakken en toen de spruiten er bij. Alles even lekker aangebakken en toen was het tijd om te eten.

Het was heerlijk. De stoof was prima gelukt en de spruiten waren bij de kinderen zelfs een hit.

Toen de kinderen aan het douchen waren heb ik ook nog maar ff een toetje in elkaar getoverd.

Weer een prima besteding van een vrije dag al zeg ik het zelf.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst bewerkt: