BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me september 2014: Paella 'primavera' van de barbecue

Leuk om te zien hoe dit 3 totaal verschillende gerechten heeft opgeleverd! Deze ziet er ook goed uit!
 
Dit is een taaie, voor mij ook een brug te ver, hopelijk oktober ikke ook meedoen, vind het veel te leuk om een opdracht te maken heb ik gemerkt met de fotowedstrijd!
 
Vandaag mocht ik dan eindelijk dit recept maken. Voorheen in Spanje vaker geholpen met Paella, maar op de bbq is natuurlijk helemaal goed. Gelijk een mooie vuurdoop voor de XL. :D
Heb er het hele weekend aan gedacht en had er veel zin in.


Zoals altijd alles netjes verzamelen:

2014-10-06 Paella 01 by Bidle, on Flickr


2014-10-06 Paella 02 by Bidle, on Flickr


2014-10-06 Paella 03 by Bidle, on Flickr


Vervolgens de bbq's gereed maken en dus voor de eerste keer had Bidle04 dienst! :) Wat is het toch een monster van een apparaat, dat wit laat hem natuurlijk groter ogen. Dat is dan iig snel opgelost.

2014-10-06 BGE XL 06 by Bidle, on Flickr


2014-10-06 BGE XL 07 by Bidle, on Flickr


2014-10-06 BGE XL 08 by Bidle, on Flickr


De verdere voorbereiding:

2014-10-06 Paella 04 by Bidle, on Flickr


2014-10-06 Paella 05 by Bidle, on Flickr


2014-10-06 Paella 06 by Bidle, on Flickr


Al een tijdje de laatste timer van Thermoworks en hij werkt perfect dus die had ook dienst. ;)

2014-10-06 Thermoworks Extra big and load timer 02 by Bidle, on Flickr


En dan is eindelijk lekker spelen met vuur. ;) Deze kleine 'braadslee' zat bij de drumstick houder en had ik eigenlijk afgeschreven. Toch goed dat ik hem niet heb weggegeven. :)

2014-10-06 Paella 08 by Bidle, on Flickr


2014-10-06 Paella 09 by Bidle, on Flickr


Alles verhuizen naar de andere kant en de rijst erbij:


2014-10-06 Paella 10 by Bidle, on Flickr


2014-10-06 Paella 11 by Bidle, on Flickr


2014-10-06 Paella 12 by Bidle, on Flickr


2014-10-06 Paella 13 by Bidle, on Flickr


2014-10-06 Paella 14 by Bidle, on Flickr



Weer naar de andere kant voor het lekkers:

2014-10-06 Paella 15 by Bidle, on Flickr


2014-10-06 Paella 16 by Bidle, on Flickr



Opdienen en smullen!!! :D

2014-10-06 Paella 18 by Bidle, on Flickr


2014-10-06 Paella 19 by Bidle, on Flickr


2014-10-06 Paella 21 by Bidle, on Flickr


Was een heerlijke pan met eten en hebben genoten. Voor wie twijfelt om een keer Paella te maken,.... hopelijk is deze bijdrage weer een zetje in de goede richting. ;)



Ps. Jappert: bedankt voor de PS!  :p ;)
 
*kreun*......paella.......wat doen jullie me aan???? (zit hier met een winterwortel.....is op zich lekker, maar......*zucht)
 
Geen dank  ;) Zo te zien was het wel een gerecht waar je jou creativiteit in kwijt kon  :)
 
Hier komen me toch prachtige foto's voorbij! En heb al zo'n honger...
 
Mannen, morgen staat deze op het programma, maar heb geen ervaring met het gebruik van pannen op de Q......

Aangrillen op de Q en aanfruiten met de skillet op een hete WGA, maar op de paella te koken wil ik dit indirect op de OTP doen, maar welke temp. moet ik aanhouden voor de dome?

Zelf denk ik aan 120?, zit ik dan goed?
 
Hi Dave, je moet hoe dan ook indirect gaan op de OTP. Met 120 zit je wel goed. Maar je bent dermate veel aan het roeren en bouillon aan het toevoegen dat je niet veel aan een dome temperatuur hebt. Ik heb hem op een Primo gemaakt en dat was verre van ideaal omdat het vuur mega oplaait met de dome open. Dat zal bij een OTP met briketten wel meevallen.
 
Ik heb even teruggelezen en zag dat ik 1/3starter in de sudder Q gedaan heb, verdeeld over het kolenrooster (direct dus...)  Maar zoals Jasper zegt, is het deksel meer open dan dicht, dus een temperatuur is moeilijk aan te geven.
Succes morgen!
 
Thnks voor de snelle reacties mannen!!

Ceriel, is dat van een kleine of een grote starter?
Lijkt van een grote starten, maar just to be sure.....
 
Sorry Steven, het recept moest behoorlijk aangepast worden, paella zonder vlees en vis kan natuurlijk niet en had eens zin om uit de losse pols paella te maken, dus bij deze hoe het gebeurt is. ;)


























 
Was het ook lekker?
 
Hij was heerlijk!!
En het was mijn eerste avontuur met een 'pannetje' op de Q en dat viel best wel mee, alleen de volgende keer meer briketten gebruiken, het koelt nogal hard af als hij zo vaak open is.
 
Top!
 
Terug
Bovenaan Onderaan