BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me September 2012 - Klassieke Matambre met Chimichurri.

Deze vandaag in de planning, zal straks de resultaten posten.
Aangezien de reacties niet heel erg best zijn verwacht ik er ook niet veel van...
Maar ja, eigenwijs en toch alle recepten van S&M willen maken! :)
 
Ben benieuwd naar je resultaten,.... ga deze binnenkort nog een keer maken, maar dan met enkele aanpassingen. Denk zelf dat ik de DO ga inzetten.
 
Vanavond stond deze op het menu, heb varkens schnitzels gebruikt, ze hadden weer eens niet wat ik nodig had hier in dit dorp :(
Zelf had ik er weinig vertrouwen in, zeker niet toen ik de probe erin stak en deze al op 85? bleek te staan!

Na het aansnijden en proeven bleek het een toch heel lekker te zijn, en meteen gevraagd of ik deze vaker kon maken!!


























 
Zou het dan een beter stukje vlees zijn hiervoor dan?
Is die minder gevoelig voor een paar graden meer?
Dat ik 85? meet zou natuurlijk de vulling zijn, en die zal ook heel snel een hogere temperatuur aangeven.
 
Ook hier vandaag matambre met chimmichurri. Lekker paar dagen vrij mooi even de tijd om steven eens langste laten komen.

De chimmichurri had ik met kerst al gemaakt voor bij een Picanha. Die kon ik nu dus mooi weer gebruiken B-)

Bij deze.

De boodschappen.

Ik heb bavette gebruikt.

Alles mooi gesneden.



Bacon onderop en de geflinderde bavette erop.



De groentjes, worst, kaas, (pezo, oregano en azijn) erop



Oprollen touwtje erom



Op de Q ermee




Na ruim een uur klaar. Vanwege de kou buiten even zoeken naar de juiste dome temperatuur.





Ook bij mij de bacon niet mooi bruin. Heeft toch echt boven de kooltjes gelegen.

Opzich wel lekker. Beter dan verwacht.
 
Ik was vanmiddag bij de slager en hij had een mooi stuk bavette liggen. Dat was geschikt voor deze steven & me. De meeste andere ingredi?nten had ik al in huis, ik hoofde alleen nog een stuk romano te kopen.
Thuisgekomen kon het voorbereiden beginnen. Dus alles in repen gesneden.
Na het rollen moest ik even puzzelen met het aluminiumfolie maar toen het dicht zat heb ik er wat touw omheen geknoopt.
Daarna het vlees op de bbq gelegd, regelmatig gedraaid en bij een kern van 80c eraf gehaald.
Na 10 minuten rust aangesneden en gegeten met wat aardappels en een mayo-chipotle saus. Ik ben geen fan van chimichurri dus vandaar een andere saus.
Het vlees was op eerste gezicht te gaar maar het was nog erg lekker en goed te eten, zeker niet taai.

2e0fa1960691fe1c19f7bd22ff74f43e.jpg

f0b6b0d8f2b1096f1b90a165f787b9cf.jpg

d6fdff1fbb4e2c612b6d3e058c34ac07.jpg

3c42cedd3fec1ea61fa21880ac530c09.jpg

7181ed888661b3cde141bffd8367aaaa.jpg

b5b22483a1aab1179b5589dd15dacd6b.jpg

eafb6f0eb2f7448f572948511464f0c4.jpg




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan