Vandaag Voor het allereerst een steven&me gemaakt.
En dan moet ik me nick name eer aandoen
, zodoende is het de toscaanse baksteen vlinder kip geworden.
Van de week samen met a3iaan84 voorbereidingen getroffen door bij de sligro kokosbriketten te halen. En met het mooie zonnetje van vandaag, kan het leven bijna niet mooier.
Kruiden zelf maar gesneden bij gebrek aan keukenmachine. Wel een erg lekkere kruidenmix.
De baksteen van me werk meegenomen in de alu gewikkeld en mee laten warmen op de kolenstarter.
Die helaas daardoor uit elkaar viel (zie grijze vlek voor bbq) en toen ik de boel wou ruimen met me knie op hete sintel gaan zitten, die je pas voelt als die al door je broek heen is gebrand. :-S
Maar goed die baksteen dus, het plet inderdaad je kip. Maar verder zie ik geen toegevoegde waarde, ik had zelfs het idee dat het wat trager ging.
Wel leuk om een attribuut als een baksteen te gebruiken.
Smaak was erg lekker knapperig vel ,baksteen over verloop wat verplaatst en 2 minuutjes direct laten grillen). Kip was lekker sappig filets iets minder sappig maar nog altijd goed. Bij het eten af en toe wat citroen erover heen maakt het nog iets lekkerder.
Helaas geen foto van presentatie op bord, ik liep iets uit en dochter lief moest dus al eten. Dus Papa had een hele kip als toetje, arme ik
. En heb ik het hierbij gepresenteert in mijn kipschaal.
Of ik het nog is met een baksteen zal bereiden weet ik niet maar kruidenmix zeker wel.
Steven&ME +1
Groet
KippetjeHaasje