BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me Maart 2013 - Varkenskarbonades in bourbon pekel

Welkom bij de bronzen Bidle! Je hebt nog ff te gaan om Ceriel in te halen, maar volgens mij staan die ketels van jou 24 uur per dag te draaien ;)
 
Ceriel zei:
Gefeliciteerd met je bronzen plak! Als je zo doorgaat over,  pak hem beet, een week of twee zilver?

Thx, 2 weken is te optimistisch, maar met een ~5 weken ben ik wel weer bij. ;)




Jappert zei:
Welkom bij de bronzen Bidle! Je hebt nog ff te gaan om Ceriel in te halen, maar volgens mij staan die ketels van jou 24 uur per dag te draaien ;)

Thx, nagenoeg wel ja,... hier onlangs mee begonnen en vind het wel leuk. Scheelt me ook weer zoekwerk in de boeken. :D
 
Zo mijn 2e Steven & Me. Had nog karbonades liggen en dit leek me een lekker receptje. Ik moet zeggen dat mijn verwachtingen overtroffen werden, heb heerlijk gegeten!


Marinade gemaakt


Droge ingredi?nten


Het vlees en de ui


Paar uurtjes in de marinade


Op het kogeltje (met een stukje spek)


Even direct boven de kolen


En nog snel even een kiekje geschoten voordat het op was!

De karbonade was heerlijk mals gebleven en ik kon de verschillende ingredi?nten goed terug proeven. Al vond ik hem wel wat aan de zoute kant.
Heb het gegeten met salade en R?sti (geen foto van, want het bord was alweer leeg :blush: )
 
Ziet er goed uit!!! :)
Deze was hier ook goed bevallen. Heb deze zelf al 2x gemaakt en gaat zeker nog vaker langskomen.
 
Vandaag ook deze gamaakt tegelijk met de Calzone versie, maar deze was heerlijk en zeker een  die vaker gemaakt gaat worden!!







 
Ja idd, smaken zijn geweldig, echt een mooi recept en perfect in balans!
 
MR Steven is hier vanavond alweer langs geweest.

De groepsfoto.


De pekel


In de Pekel


Op de Q ermee


Klaar


Wat vonden we ervan;

Het was niet vies maar gewoon niet ons ding. Bedankt voor het kijken.
 
Na de varkenshaaskarbonades van gisteren had ik nog een stukje varken over, dus toen ik dit tegen kwam heb ik besloten deze te maken.
Dus pekel gemaakt, uitje, kruiden, plastic zakje, whisky, varkens karbonade.
0c52b6d9d7069a493f8e02a6b531ff10.jpg


Na een aantal uur de pekel eraf gespoeld en goed afgedroogd. Daarna heb ik het stukje vlees in de koelkast gelegd en ben van slapen, vandaag na het werk kolen aangestoken en vlees erop gelegd. Dit is helaas niet de beste foto, het vlees lag niet boven de kolen maar iets meer naar de zijkant.
2238f28cf88422504ecc8403071e47c2.jpg


Hierna direct boven de hele kolen gelegd om af te grillen.
fbbe243218f17e9803ede9685e0242f2.jpg


Aan het eind opgegeten met wat rijst en geroerbakte groenten, de appelmoes heb ik niet gemaakt omdat ik appelmoes echt niet lekker vind.
1a7cd599d86d98199ec27593f659f740.jpg


Ik kon het vlees nu mooi vegelijken met het vlees van gisteren en deze was een stuk voller van smaak wat waarschijnlijk door de pekel komt, de whisky proefde ik niet terug. Verder een prima stukje vlees



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan