Dit recept komt uit het boek Fantastische vleesrecepten voor een culinaire BBQ blz 151.
Ik heb gekozen voor dit recept omdat dit een toegankelijk en simpel recept is welke makkelijk als tussendoortje is te maken.
Alle ingredi?nten zijn in de gemiddelde super te vinden.
ingredi?nten voor 4 personen
8 dikke frankfurters of knakworsten
4 tot 6 jalapeno-pepers
125 tot 150 g Monterey Jack, Cheddar, Munster of Gruyere, in repen gesneden
8 hotdogbroodjes (bij voorkeur verse van de bakker)
2 eetlepels gesmolten boter
mosterd, ketchup, relish en/of in blokjes gesneden uien, om erbij te serveren.
1. Maak twee sneden in de lengte en verwijder de dunne V-vormige reep uit het midden. Snijdt de knakworst bijna doormidden, maar laat de helften nog net aan elkaar zitten. Leg de kaas en vier plakjes jalapeno-peper in de snede. Knoop rond elke hotdog op twee plaatsen slagerstouw
2. maak de bbq gereed voor direct grillen (tot heet)
3. Leg de hotdogs op het rooster, gril tot ze mooi bruin zijn aan de onderkant en beide zijden, waarbij u de hotdogs met een tang steeds iets kantelt, 8 tot 10 minuten. Draai de hotdogs de laatste 2 minuten haaks op het rooster voor een mooi grillpatroon. Serveer op een schaal en knip de touwtjes los.
4. Kwast de binnenkant van de opengesneden broodjes in met de gesmolten boter en gril ze 1 minuut op de bbq. Dien de 'hete' honden op met toppings naar keuze.
Succes, ik denk (hoop) dat ze smaken.
Ik heb gekozen voor dit recept omdat dit een toegankelijk en simpel recept is welke makkelijk als tussendoortje is te maken.
Alle ingredi?nten zijn in de gemiddelde super te vinden.
ingredi?nten voor 4 personen
8 dikke frankfurters of knakworsten
4 tot 6 jalapeno-pepers
125 tot 150 g Monterey Jack, Cheddar, Munster of Gruyere, in repen gesneden
8 hotdogbroodjes (bij voorkeur verse van de bakker)
2 eetlepels gesmolten boter
mosterd, ketchup, relish en/of in blokjes gesneden uien, om erbij te serveren.
1. Maak twee sneden in de lengte en verwijder de dunne V-vormige reep uit het midden. Snijdt de knakworst bijna doormidden, maar laat de helften nog net aan elkaar zitten. Leg de kaas en vier plakjes jalapeno-peper in de snede. Knoop rond elke hotdog op twee plaatsen slagerstouw
2. maak de bbq gereed voor direct grillen (tot heet)
3. Leg de hotdogs op het rooster, gril tot ze mooi bruin zijn aan de onderkant en beide zijden, waarbij u de hotdogs met een tang steeds iets kantelt, 8 tot 10 minuten. Draai de hotdogs de laatste 2 minuten haaks op het rooster voor een mooi grillpatroon. Serveer op een schaal en knip de touwtjes los.
4. Kwast de binnenkant van de opengesneden broodjes in met de gesmolten boter en gril ze 1 minuut op de bbq. Dien de 'hete' honden op met toppings naar keuze.
Succes, ik denk (hoop) dat ze smaken.