BasBQ
Beef en Steak

Stelt u zich eens voor...

 
 

Welmer

Pitmaster
Berichten
739
Dat je eindelijk de knoop doorhakt om iets meer dan een action prijs voor een BBQ besluit uit te geven en een borreti "barilo" koopt omdat de hele straat al een weber heeft en deze Barilo er toch wel erg goed uitziet. En voor de kamado die ik zou willen een kleine 1600,- betaald moet worden
Pas na je aankoop ga je je echt verder verdiepen en opzoek naar tip voor low and slow en kom erachter dat een positieve review lastig te vinden is ;).
Afijn ik hoop dat ze door de jaren heen hem wat gefine-tuned hebben en de lucht toevoer afdoende is.

Anyway...ik,man,vader(3),37 jaar,meat addict zal jullie hier op de hoogte houden van mijn vleselijke escspades (foodrelated) en zal mij dankzij jullie verder inlezen over smoken,schroeien,en knutselwerkjes.
Mijn eerste sessie high temp grill was geslaagd, maar dat kon ik ook op een action Q zonder enige luchttoevoer op mijn gewapper na. Simpel zelf burgers gemaakt+kipdij gemarineerd op stok+ribbetjes (oven geprepped).
Mijn volgende sessie word waarschijnlijk een low and slow PP of 321 ribs.
Keep you posted

20200508_192457.jpg


20200511_222504.jpg


IMG-20200509-WA0008.jpeg
 
Welmer, welkom bij de club.
Deze bbq kende ik nog niet, maar het lijkt op een Texas Grill. (Opengezaagd olievat). Denk dat je daar zeker ook low and slow op kan barbecuen. Gewoon aan twee kanten niet al teveel brandende kolen leggen.
succes
 
Welkom Welmer,

Toevallig was ik in eerste instantie ook naar de Barillo aan het kijken (mooi oppervlak, zowel direct als indirect, strak design, betaalbaar). Maar de reviews hebben mij er inderdaad van weerhouden om hem aan te schaffen. Met name de luchttoevoer schijnt niet optimaal te zijn maar dat kun je verhelpen door zelf schuifjes te maken (of wellicht de onderste te verplaatsen?)

Zal vast wel goed komen. Veel plezier!
 
Hoi Welmer, welkom bij het Genootschap.
Ik heb de Barilo voor het eerst vorig jaar zomer gezien bij Intratuin, en zag al meteen een engineeringsfout in de luchttoevoer.
Erg knullig van Boretti!
Gelukkig zijn ze niet de enige, zelfs Weber maakt weleens een slippertje, maar de weber ketels (one touch) zijn super!

Vreemd genoeg zien 2 andere modellen uit deze houtskool serie er wel goed uit, de Tonello en de Terzo hebben de luchttoevoer zo te zien wel op een goed plek zitten (onder het kolenrooster en niet erboven) al lijkt me indirect BBQ-en met de Tonello een uitdaging daar zal een plate setter voor gefabriceerd moeten worden. De kleinere broer (of zus) van de Barilo, de Fratello, heeft hetzelfde slechte luchttoevoer probleem.
 
Laatst bewerkt:
Welkom hier!
 
Bedankt voor jullie reacties. Als eerst ga ik sowieso mijn aslade aan beide kanten aanpassen door er wat gaten in te boren. De luchttoevoer lijkt mij dan al beter er redelijk ook onder de kolen te kunnen komen. Ik houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen.
 
Bedankt voor jullie reacties. Als eerst ga ik sowieso mijn aslade aan beide kanten aanpassen door er wat gaten in te boren. De luchttoevoer lijkt mij dan al beter er redelijk ook onder de kolen te kunnen komen. Ik houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen.
Daar zat ik ook aan te denken, want qua BBQ ziet hij er best goed uit, een luxe Texas grill.
Ik zou om de 3-5 cm in de schuine gedeeltes van de asla onder het kolenrooster gaten boren van 12-14 mm, ook zou ik ervoor zorgen dat er een Plaatje komt (2x) op de rand van de asla naar de zijkant van de BBQ boven de luchtinlaat (aan beide zijdes van de BBQ) dit laatste om valse trek te voorkomen
 
Terug
Bovenaan Onderaan