BasBQ
Beef en Steak

Stel je BBQ Team voor!

dan zul je geen honger meer hebben  :D
 
Dominique zei:
Ik heb absoluut niet het gevoel dat ik een waardig opvolger van Marc ben, en dat is geen valse bescheidenheid. Ik heb enorm veel te leren, voor ik in zijn schoenen kan staan. Maar ik heb er wel zin in, en ik zal mijn best doen om me in zijn t-shirt te eten, dat beloof ik!

Ik vind jou zeker en op waardige volger,en een vrouw in het team is ook een +punt.
 
Mike v R zei:
Dominique zei:
Ik heb absoluut niet het gevoel dat ik een waardig opvolger van Marc ben, en dat is geen valse bescheidenheid. Ik heb enorm veel te leren, voor ik in zijn schoenen kan staan. Maar ik heb er wel zin in, en ik zal mijn best doen om me in zijn t-shirt te eten, dat beloof ik!

Ik vind jou zeker en op waardige volger,en een vrouw in het team is ook een +punt.

Dat moeten ze nog maar afwachten hoor :p
 
Ja dat wil ik ook zeggen, ik bedoel, ik ben helemaal niet goed in bijvoorbeeld leuke bordjes, kan niet frobelen, en doe geen zoetigheid.....Nee, een hele vooruitgang hihi.
 
Gelukkig gaat het bij KCBS wedstrijden in een styrofoamdoos en doen we alleen kip, ribs, pulled pork en brisket ;)

En nu weer terug naar het onderwerp, je mag je BBQ team hier voorstellen!
 
Mike v R zei:
Ben benieuwd naar je team.
Mischien dat je je team wil voorstellen.

The Filous is een team dat er gekomen is op een gezellige avond aan de toog. Elke eerste vrijdag van de maand komen we met een paar kameraden samen in een klein caf? om gezellig pinten te pakken en te "filousoferen". Filou is frans (maar wordt in het vlaams ook wel gebruikt) en staat voor "smeerlapke, brigand, zwijntje..." maar niet in de slechte betekenis van het woord. Enkelen van ons hadden een Weber gekocht in juni van vorig jaar en zo kwam het idee om ons in te schrijven voor het EK/BK in Torhout. Met dank aan een smartphone gebeurde dat op zo een vrijdagavond aan de toog, weliswaar sterk onder de invloed van gerstenat. Maar we vonden dat we niet konden terugkrabbelen en zijn er voluit voor gegaan.

En zo ontstonden dan de BBQ Filous naast de ... euh... Zuip Filous zullen we maar zeggen.  :p Iedereen in ons team heeft een OTP en twee leden (waaronder ik) hebben een WSM. Sinds het BK/EK hebben we ook allemaal een SJ, die we kregen van Weber.

We zijn met 5 mannen en 3 vrouwen. We hebben ??n echte jonge chef in het team, mijn schoonbroer. De rest van ons heeft absoluut niets met horeca te maken, laat staan enige ervaring in de keuken. Wel zijn we met twee aan de Hotelschool avondles aan het volgen, maar dan puur als hobby. We maken het liefste de dingen klaar die je hier ziet passeren op het forum (ribs, MOINK balls, Pulled Pork, Porchetta...) en enkel voor vrienden. We doen geen catering en dat is ook helemaal ook onze ambitie niet. We bbq'en vooral voor het lekkere eten, de sfeer en de gezelligheid die horen bij "het wachten tot er iets klaar is"  :D.

Het favoriete drankje van het team is Gin Tonic (Bombay of Hendriks met Nordic Mist en een schijfje komkommer)  8)

Als jullie nog wat willen weten, vraag maar raak.
 
Kurre dat is ook de insteek van de Sea Side Smokers.  En een glaasje Gin weten wij ook te waarderen ;).
 
ahaaaa, hier is een apart topic voor...
Sorry guys, die had ik even gemist.  :-[

En zelfgemaakte tonic ! Hoe verzin je het !
Dat gaat zooo hard op de todo list.  :D
 
Kurre zei:
ahaaaa, hier is een apart topic voor...
Sorry guys, die had ik even gemist.....

Hoef je geen sorry voor te zeggen, was blij eindelijk eens mijn moderator skills te kunnen gebruiken
 
Na een lange vlucht is ons team eindelijk geland!

Ons team "De Rokende R?g?hs" is ontstaan uit een groep van 4 vrienden die allemaal dezelfde hobby BBQ?en hadden. Het BBQ?en is begonnen op de Weber kettle maar toen eenmaal een Smokey Montain werd toegevoegd aan het arsenaal zijn we los geslagen. De liefde voor Low & Slow BBQ?en was geboren. Na veel lange en vooral hele gezellige sessies hebben we dan ook besloten om een BBQ Team te worden en mee te gaan doen aan wedstrijden. Bij de wedstrijden wouden we ons voornamelijk op Low & Slow focussen maar gezien deze in Nederland niet heel veel gehouden worden (en Amerika zo ver weg is) zullen we ook aan andere wedstrijden gaan meedoen.

Het team bestaat uit;
- Daan, forumnaam MrMannetje
- Edward, bijna forumlid
- Stefan, forumnaam Chill-070
- Willem, bijna forumlid

Zijn we goed? Geen idee, wij denken natuurlijk van wel.. :p Er wordt een hoop geoefend waarbij we zelf natuurlijk heel tevreden zijn. Onze eerste doel waarvoor we ?trainen? is de Tony Stone Low & Slow 2013.

http://www.derokenderegahs.nl/

 
Nou, dat word dus een gezellige bende! Ik ben heel benieuwd en alvast veel plezier met je team, we gaan elkaar in ieder geval tegenkomen op de Tony Low&Slow wedstrijd ;)
 
Leuk en heel veel succes.
 
altijd leuk en goed een nieuw team er bij.
De Rokende R?g?hs ik wens jullie veel plezier en veel prijzen.

En we zien elkaar zeker op de Tony Stone
 
Er komen onderhand z?veel teams bij (wat een gelukkige ontwikkeling,toch) dat er straks op de tournooivelden nauwelijks nog plaats zal zijn voor de bezoekers.
Alle nieuwe teams,maar zeker ook de bestaande,veel succes gewenst met de te behalen prijzen maar vooral veel plezier met de voorafgaande "oefeningen".
 
Geweldig weer een team erbij! Veel plezier en succes
 
Leuk hoor. Veel succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan