BasBQ
Beef en Steak

Steak van Marc

 
 
 
 
 
 

mrooding

Administrator
Forumleiding
Berichten
1.152
Tijdens onze vakantie naar Zuid-Frankrijk, waar we gisteren van teruggekomen zijn, is er genoeg nagedacht over de fotowedstrijd van deze maand: de hoeveelheid energie die ik besteed heb aan het nadenken over de opdracht was zeker niet 'less is more' 🤪 Over het algemeen maak ik nou eenmaal graag recepten waar 'more' meer aanwezig is dan 'less': meer (exotische) ingrediënten, meer stappen om te volgen, meer om je buik mee te vullen!

Nadat ik al dagen bezig was met fantaseren over hoe ik iets passends kon bereiden, kwam Wendy na 2 tellen: "Waarom niet 'gewoon' Steak van Loetje Marc!" Wie kent het niet? Een stuk steak met niets meer dan vleesjus en een paar sneetjes wit brood. Geen poespas, maar een overheerlijk stuk goed vlees met heerlijke jus.

Loetje gebruikt volgens mij altijd ossenhaas, maar wij hadden nog wat lekkere stukjes Diamanthaas liggen, een stukje vlees waar wij beiden enorm van gecharmeerd zijn. Vooral Wendy, die niet zo van vet marmering in vlees houdt, doe ik daar een enorm plezier mee.

Als je een beetje zoekt op internet kom je wel wat recepten tegen voor Steak van Loetje. Of ze authentiek zijn? Geen idee.. Maar de rode draad in de meesten is wel het gebruik van Blue-Band. Omdat ik toch iets meer dan alleen Blue Band als Jus wilde heb ik er een potje Runderfond bij gekocht.

1598119939174.png


Een enorme hoeveelheid Blue Band mocht in de skillet terwijl de Q aan het opwarmen was naar ~ 200 graden
1598120051778.png


Eenmaal opgewarmd kon de skillet met boter op de Q. Met de boter die grotendeels gesmolten was konden de 2 stukjes Diamanthaas er bij.
1598120095221.png


Nadat het vlees aan alle kanten mooi gekleurd was en de temperatuur rond de 48 graden lag, heb ik het vlees verwijderd en de gesneden ui wat gebakken en fond toegevoegd.
1598120155732.png


Het vlees heeft enkele minuten gerust en de jus smaakte lekker na wat peper en zout; het was tijd om aan te vallen!
1598120292878.png


Ik vond het knap lastig om de verleiding te weerstaan om de jus nog complexer van smaak te maken, maar desondanks was het resultaat erg lekker. Volgende maand kan ik hopelijk gewoon weer losgaan en langere verslagen schrijven.. want ook hier geldt.. less is more, toch?! :ROFLMAO:
 
Smaakte vast heerlijk. Maar kan me niet voorstellen dat, een connaisseur als jij, niet liever een wat meer gereduceerde jus heeft. 😉🤣 Mooiste rundvlees is toch altijd nog, goede kwaliteit koe, peper zout en eventueel een beetje rook. Mmmm
 
Verhaal was al weer lang zat Marc.... haha, nee hoor, kom maar op met je verhalen, al bijna net zo lekker als het resultaat

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Mooi gedaan kerel!
 
Zal vast gesmaakt hebben.
De gedachte al klaar en dan wachten om thuis aan de gang te gaan, wat een geduld is daar voor nodig 🤤
 
Das een hele mooie zeg.
Complimenten
 
Schitterende plaat Marc!
Leuk verhaal ook, hier in Nijmegen zit ook een Loetje, heb nog nooit de drang gehad om er heen te gaan eigenlijk.. haha
 
Heerlijke plaatjes Marc. Biefstuk met brood om in de jus te soppen is zalig man.
Bij ons in de familie staat dit vaak op zondagochtend voor ontbijt op tafel.
Zo lang geleden dat ik dat we dat hier thuis gemaakt hebben. Snel weer eens doen. top
 
Heerlijke plaatjes Marc. Biefstuk met brood om in de jus te soppen is zalig man.
Bij ons in de familie staat dit vaak op zondagochtend voor ontbijt op tafel.
Zo lang geleden dat ik dat we dat hier thuis gemaakt hebben. Snel weer eens doen. top

Biefstuk als ontbijt op zondag. Dat is zeker geen straf. Nodig me gerust uit volgende keer!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Beetje late reactie, ziet er fantastisch uit Marc.
 
Klassieker Marc, kom al sinds de jaren negentig bij Loetje (uiteraard rollend vanuit cafe Wildschut) in de originele vestiging. Mag nu graag in Overveen een bordje eten, kwaliteit van de biefstuk is nog steeds geweldig. Zoals met veel zaken en concepten is het wel mainstream geworden maar deze blijft heerlijk. Ga gelijk van het weekend even maken, thx voor de inspiratie.
 
Klassieker Marc, kom al sinds de jaren negentig bij Loetje (uiteraard rollend vanuit cafe Wildschut) in de originele vestiging. Mag nu graag in Overveen een bordje eten, kwaliteit van de biefstuk is nog steeds geweldig. Zoals met veel zaken en concepten is het wel mainstream geworden maar deze blijft heerlijk. Ga gelijk van het weekend even maken, thx voor de inspiratie.

Haha wat leuk! Ik moet zeggen dat ik er maar heel af en toe kom maar iedere keer is de steak wel van erg goede kwaliteit!
 
Heerlijke plaatjes Marc. Biefstuk met brood om in de jus te soppen is zalig man.
Bij ons in de familie staat dit vaak op zondagochtend voor ontbijt op tafel.
Zo lang geleden dat ik dat we dat hier thuis gemaakt hebben. Snel weer eens doen. top
Oh man, biefstuk met jus voor ontbijt. Dat brengt jeugdherinneringen terug. Old school! 🥩
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Lekker hoor! Diamanthaasje altijd goe! Zie overigens dat je BlueBand halvarine gebruikt? Ging dat niet spetteren (door hoeveelheid toegevoegd water)?? Want dacht dat "orgineel" Loetje recept met BlueBand margarine wordt gemaakt!

Boterhammetjes met jus.. kun je van blijven eten!
 
Lekker maaltje! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan