Beef en Steak

Steak sandwich

Sabine

Stoker
Vandaag ging de Q eigenlijk wat impulsief aan nadat ik wat door de koelkast/vriezer en mijn opgeslagen recepten was gegaan. Een steak sandwich moest wel lukken met wat ik op kon duikelen.

In de keuken de uien gesneden, het sausje gemengd van iestersaus, chipotle ketchup en mayo en alle andere spullen bij elkaar gezocht.

Oja en ik vond ook nog een pakje maïskolven en aangezien ze hier dol zijn op het recept van Eefje hebt ik die ook maar in de marinade gedaan, altijd lekker voor erbij.

IMG_0168.jpeg

Ondertussen werd de bbq aangestoken met daarop de gietijzeren plaat en rooster.
Eerst de uien op de bakplaat met wat balsamico carmelliseren. Doordat de Q al behoorlijk heet was ging dit ietwat lastig maar door een scheutje wijn was het eindresultaat prima.

IMG_0169.jpeg

Toen gingen de maisribs op het rooster en de steak (die ik wat gekruid had met gunpowder van no Rubbish) op de plaat.
De steak hoefde maar eventjes want ik wilde de plakjes later nog even terug leggen. Tussendoor mocht ie ff rusten op de plank.
Tegelijkertijd kon ik de broodjes opmaken:
Wat saus op het broodje, tomaatjes erop, Parmezaanse kaas en wat van de uien.

IMG_0170.jpeg

Samen met de inmiddels in dunne plakken gesneden steak, even op de bbq zodat de kaas wat kon smelten. Daarna de steak op het broodje, een beetje citroenrasp en wat rucola erop.
Toen was het tijd om, samen met een lekker Italiaans wijntje, te genieten.

Recepten zijn van Instagram:
Steak sandwich: Raphaelkorse
Maisribs: Eefsfood

Laatst bewerkt:
Sabine, het water loopt me in de mond. Heerlijk zo impulsief de barbecue aansteken.

Terug
Bovenaan Onderaan