BasBQ
Beef en Steak

Steak on a stone

 
 

mrwolf

Pitmaster
Berichten
610
Vorig jaar in de Librije gegeten, en net ook bij Jamie Oliver gezien: het bereiden van een heel dunne steak op een hete steen. Aan een kant bereiden, en dan serveren. In de Librije was het heerlijk (duh), daar was de steen als ik het me goed herinner ook nog op de een of andere wijze met eekhoorntjesbrood ingewreven of iets dergelijks.

Ik was het al bijna weer vergeten tot ik net Jamie Oliver hetzelfde zag doen. Dat wil ik ook was mijn directe gedachte. Zijn er hier mensen die dit al eens gedaan hebben, steen tussen de kolen laten opwarmen, en daar je steak aan een kant op bakken. Een soort cave man steak variatie zeg maar...

Iemand nog tips als het gaat om soorten steen, extra smaak toevoegen, etc?
 
Heet dit niet gewoon steengrillen?
Ja. Vaak gedaan.  Lekker ;)
Er bestaan 'stenen' van zout. Daar kan het ook op:
http://www.rookovens-online.nl/a-37077412/zoutsteen/zoutsteen-himalaya/
 
mrwolf zei:
Vorig jaar in de Librije gegeten, en net ook bij Jamie Oliver gezien: het bereiden van een heel dunne steak op een hete steen. Aan een kant bereiden, en dan serveren. In de Librije was het heerlijk (duh), daar was de steen als ik het me goed herinner ook nog op de een of andere wijze met eekhoorntjesbrood ingewreven of iets dergelijks.

Ik was het al bijna weer vergeten tot ik net Jamie Oliver hetzelfde zag doen. Dat wil ik ook was mijn directe gedachte. Zijn er hier mensen die dit al eens gedaan hebben, steen tussen de kolen laten opwarmen, en daar je steak aan een kant op bakken. Een soort cave man steak variatie zeg maar...

Iemand nog tips als het gaat om soorten steen, extra smaak toevoegen, etc?

Misschien een rare vraag maar hoelang van te voren moest jij reserveren voor de Librije?
Wil daar namelijk ook nog eens gaan eten.
 
Steengrillen klinkt toch een beetje als gourmet, ik bedoelde eigenlijk iets meer caveman-style, maar ik ga wel eens verder zoeken met die term :)

@Mosseltje: ik heb een half jaar vantevoren gereserveerd op een dinsdag, en die bewuste avond waren er nog 2 tafeltjes vrij. Dus ik denk dat doordeweeks ook op kortere termijn nog wel iets te regelen is, wellicht nog wel iets met een reservelijst ofzo? Het was een rib uit mijn lijf, maar wel de beste/mooiste/lekkerste/meest professionele restaurantervaring die ik heb gehad, en ik ben wel wat gewend  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan