BasBQ
Beef en Steak

Stabiliteit kamado large tijdens verplaatsen

 

sierkgoedemoed

Tondelzoeker
Berichten
7
Hi,

Kan iemand mij hun ervaringen delen over de stabiliteit van een kamado large tijdens het verrijden. Wat is het risico van omkantelen, bijvoorbeeld wanneer deze over een dorpel heen getild moet worden. Ik heb het dan over een kamado met de standaard wieltjes en zijtafel, zoals de basterd large compleet.

Ik wil de kamado (waarschijnlijk de bastard large) na gebruik binnen zetten. Hiervoor moet de kamado over een dorpel heen van ongeveer 4cm hoog. Ik vermoed dat de kamado topzwaar is en er kans is van omkiepen. 

Suggesties of advies? Ik hoor het graag.

 
Ik heb een drempelhulp (bij een van de grote bouwmarkten) gekocht hiervoor. Dat gaat prima.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Klein tilletje met 2 personen zodat hij horizontaal blijft.. ff 2 seconden calorie?n verbranden na het eten :)

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

 
Sowieso trekken en niet duwen bij het verplaatsen. BGE heeft ook een 'nest handler' die meer stabiliteit geeft bij vervoer. Misschien hebben andere merken ook zoiets, of past die van bge erop.
 
Bedankt voor de snelle reacties. Het prijsverschil tussen de compleet versie en de solo is 200 euro. Denk dat ik voor dat geld liever een tafeltje bouw zodat er een bredere basis is en dus minder kans op kiepen.
 
50 euro extra en je hebt er ook een dakje op, scheelt weer verplaatsen
 
Terug
Bovenaan Onderaan